5 Minutės
Daniel Day-Lewis ilgai lauktas sugrįžimas
Po aštuonerių metų pertraukos ekrane tris kartus „Oskarą“ laimėjęs Daniel Day-Lewis žengia netikėtą ir daug aptariamą sugrįžimą filme „Anemone“, savo sūnaus Ronano Day-Lewis režisūriniame debute. Filmo pirmasis anonsas sulaukė tiek susižavėjimo, tiek smalsumo — gerbėjai, manę, kad DDL pasitraukimas buvo galutinis, dabar turi ką aptarti, pagirti ir diskutuoti. „Anemone“ žada tankią, atmosferinę šeimos dramą, kurios centre — suirti broliški ryšiai, atmintis ir smurtingos praeities svoris.
Ką parodo anonsas (ir ką jis nutyli)
Veiksmas vyksta prieš audringus vėjus ir durpėmis nudažytą Šiaurės Anglijos dangų fone; anonsas pristato Ray (Daniel Day-Lewis) ir Jem Stoker (Sean Bean) — svetimus brolius, kuriuos suvienija aplinkybės, tik užuomenuose paminėtos, bet iki galo neatskleistos. Matome priemiesčio vyrą, žingsniuojantį į mišką, kad užmegztų ryšį su atsiskyrusiu brolu, epizodus su kariniais motyvais ir vizualinius ženklus, leidžiančius manyti, jog abu vyrai kovoja su trauma ir PTSS. Estetika labiau primena kaimišką gotiką nei tiesioginį melodramatizmą — kadrai ilgai užsibūna ant peizažų ir oro sąlygų, tarsi pats fonas būtų savarankiškas personažas.
Vaidmuo, kuris primena sugrįžimą namo
Net per trumpus epizodus Day-Lewis intensyvumas yra neabejotinas: laukiniu žvilgsniu paremtas atsakymas, viena įkrauta frazė — „Aš esu už tavo ribų“ — ir aktorius primena žiūrovams, kodėl jo darbai dešimtmečius sulaukė pagyrų. Kartu su Sean Bean tvirta, gyvenimo nuvarginta aura, jų chemija skamba kaip susidūrimas tarp dviejų vaidybos titanų, gebančių pernešti neišspręstą šeimos skausmą per visą filmo stuburą.
Ronan Day-Lewis režisūrinis balsas ir kūrybinė komanda
Ronan, menų mokykloje studijavęs tapybą ir vėliau tapęs kino kūrėju, kartu su tėvu bendrarašė scenarijų ir subūrė kompaktišką kūrybinę komandą: Ben Fordesman (operatorius filme "Love Lies Bleeding") ir scenografas Chris Oddy ("The Zone of Interest") padeda formuoti vaizdinį braižą, derinantį tapybišką kompoziciją su ryškiu, taktiliniu dizainu. Rezultatas primena šiuolaikinę britiškos kaimiškos melodramos interpretaciją — mediniai interjerai, purvinos pievos ir lėtas, nujausmą keliantis įtampas, kai šeimos paslaptis pamažu kyla į paviršių.

Palyginimai ir kino kontekstas
Palyginimai su Daniel Day-Lewis pastaraisiais darbais neišvengiami. „Anemone“ greičiausiai bus vertinamas kartu su „Phantom Thread“ dėl intymios portretistikos ir su „There Will Be Blood“ dėl niūraus, psichologinio intensyvumo, nors šio filmo mastas yra ramesnis ir labiau klaustrofobiškas. Platesniame industrijos kontekste „Anemone“ įsilieja į besitęsiančią britų kino tendenciją nagrinėti šeimos skilimą ir traumą kaimiškoje aplinkoje — mintyse kyla filmai kaip „The Souvenir“ ir „Beast“ dėl jų kruopštinės nuotaikos ir orientacijos į vidinį pasaulį.
Užkulisiai, gerbėjų reakcija ir smulkios atradimai
Ankstyvieji žiūrovai ir socialiniai tinklai susitelkė ties mažomis, intriguojančiomis detalėmis: trumpas kadras, primenantis patronus tipo šviesos blyksnį, subtilūs kostiumų sprendimai, nurodantys į karinę praeitį, ir akivaizdus tėvo ir sūnaus bendradarbiavimas scenarijaus kredituose. Gerbėjai išsiskyrė tarp euforijos dėl Day-Lewis sugrįžimo ir atsargaus skeptiškumo dėl didelių lūkesčių. Pramonės stebėtojai pažymi, kad legendos įtraukimasis į debiutinį filmą yra didelės rizikos sprendimas — jis gali pakelti filmo profiliu, bet taip pat privilioti intensyvią kritiką.
Ekspertų požiūris
'„Anemone“ atrodo kaip sąmoningas didelio aktoriaus sugrįžimas ir užtikrintas pirmasis pareiškimas naujo režisieriaus,' teigia kino istorikė Elena Marquez. 'Rizikos aiškios: neišvengiami palyginimai su etaloninėmis vaidybomis. Tačiau filmo dėmesys vaizdinei kompozicijai ir šeimos traumai rodo, jog tai nėra vien savireklama, o ambicingas meninis bendradarbiavimas.'
Vaidinimo sudėtis, logline ir išleidimas
Šalia Day-Lewis ir Bean, castinge matomi Samantha Morton, Samuel Bottomley ir Safia Oakley-Green. Oficiali logline aprašo vidutinio amžiaus vyrą, kuris palieka savo priemiesčio gyvenimą, kad užmegztų ryšį su atsiskyrusiu hermitu broliu miške, atskleisdamas įtemptus santykius, suformuotus pražūtingų įvykių prieš kelis dešimtmečius. „Anemone“ numatyta pasirodyti JK kino teatruose lapkričio 7 d.
Paskutinės mintys: kodėl „Anemone“ svarbi
„Anemone“ gimsta susikirtimo taške tarp sugrįžimo ir persikūrimo: legendarinis aktorius vėl ekrane, sūnus žengia į režisieriaus kėdę, o filmas pabrėžia nuotaiką, atmintį ir vyrišką intymumą. Ar tai taps nauju Day-Lewis karjeros viršūnės tašku, ar įtikinamu Ronano debiutu — parodys laikas, tačiau filmas jau pateko į privalomų žiūrėti sąrašus festivaliuose ir kino repertuaruose. Kino mėgėjams, vertinantiems vaidybai skirtas dramas, britišką atmosferinį kiną ir kūrybinių šeimų dinamiką, „Anemone“ žada sudėtingą ir atlygintiną kino patirtį.
Šaltinis: empireonline
Komentarai