Jerry Adler: tylus užuolaidos pasitraukimas tarp scenos ir kameros

Jerry Adler: tylus užuolaidos pasitraukimas tarp scenos ir kameros

0 Komentarai

5 Minutės

Jerry Adler tylus užuolaidos pasitraukimas: gyvenimas tarp užuolaidų ir kameros

Jerry Adler, mylimas tiek „Broadway“ produkcijų užkulisinių erdvių, tiek televizijos žiūrovų veikėjas, mirė eidamas 96-uosius metus, pranešė jo šeima ir ilgamečiai draugai. Daugeliui jis labiausiai žinomas kaip Hesh Rabkin HBO reikšmingoje serijoje The Sopranos; Adleris gyveno dvigubą scenos meno gyvenimą: jis buvo įtakingas teatro vadybininkas ir režisierius, o į ekrano aktorystę pasinėrė tik sulaukęs šeštojo dešimtmečio.

Nuo užkulisių maestro iki nepamirštamo charakterinio aktoriaus

Gimęs 1929 m. vasario 4 d. Brukline, Niujorke, Adlerio karjera prasidėjo už užuolaidų. Jis dirbo daugiau nei 50 „Broadway“ pastatymų – tarp jų buvo scenos vadybininkas originalioje 1956 m. My Fair Lady versijoje, kurioje vaidino jaunoji Julie Andrews – ir režisavo kelias „Broadway“ produkcijas. Vėliau jis rūpinosi televizijos scenos užduotimis seriale Santa Barbara ir 1985 m. Tony apdovanojimuose. Adleris dažnai juokaudavo apie savo pradžią: praleisdavo paskaitas Syracuse universitete, kad padėtų savo tėvui – tada generaliniam direktoriui prestižiniame Group Theatre – ir kukliai save vadino „nepotizmo kūriniu“.

Mylimos vaidmenys, atskleidę vėlyvą atsinaujinimą

Adlerio ekrano aktorystės karjera prasidėjo tik 1990-ųjų pradžioje – tai stebino, atsižvelgiant į jo jau įtvirtintą teatro reputaciją. Jis į televiziją ir kiną atnešė rimtį bei niuansus per epizodinius vaidmenis serialuose Quantum Leap, Northern Exposure, The West Wing, Curb Your Enthusiasm, Transparent, Broad City ir kituose. Tačiau Hesh Rabkin The Sopranos suformavo jo viešąjį įvaizdį: santūrus, pasaulietiškas judėjų consigliere, kurio patarimai suteikdavo moralinį sluoksnį Tony Soprano smurtiniam pasauliui.

Adleris demonstravo savo amplitudę įvairiuose žanruose: The Good Wife ir The Good Fight jis vaidino tiesmuką, dažnai komišką pavardės partnerį Howardą Lymaną; FX seriale Rescue Me jis buvo pavaduojantis viršininkas Sidney Feinbergas – dar vienas pavyzdys, kaip Adleris sugebėjo derinti šilumą, grubumą ir komišką atvirumą.

Kaip Hesh stovėjo šalia didžiųjų

Hesh Rabkin priskiriamas prie ilgos konsiljere archetipų kino tradicijos – pagalvokite apie Robertą Duvallą kaip Tomą Hageną The Godfather. Skirtingai nei Hagenas, pasižymintis vėsia teisiniu požiūriu, Hesh buvo kultūrinis ir emocinis ramstis: pasitikėtinas patarėjas, kurio gyvenimo patirtis ir humoras suminkštindavo dalį serialo žiaurumo. The Sopranos išlieka vienu iš televizijos kertinių dramatų, o Adlerio santūri atrama primena, kaip charakteriniai aktoriai suteikia esminę emocinę struktūrą ansambliškam meistriškumui.

Filmo filmografijos akcentai ir pramonės palikimas

Kine Adleris pasirodė filmuose Manhattan Murder Mystery (1993), In Her Shoes (2005), Find Me Guilty (2006), A Most Violent Year (2014) ir Driveways (2019). Per dešimtmečius jis įrodė, kad profesinė meistrystė – nuo scenos valdymo iki režisūros – gali tapti šuoliu į įsimintiną aktorystę, net jei toks posūkis įvyksta vėliau gyvenime.

Užkulisių smulkmenos ir palikimas

Adlerio gyvenimas kupinas kino ir teatro detalių, kurias gerbėjai brangins: jis dirbo užkulisiuose Gentlemen Prefer Blondes 1950 m.; jis buvo Julie Andrews scenos vadybininkas My Fair Lady; o jo pusseserė buvo garsioji aktorių mokytoja Stella Adler. Jis dažnai su nuostaba ir šypsena pasakodavo apie gatvėje patiriamą atpažinimą: „Po dešimtmečių praleistų tamsoje užkulisiuose, sulaukti sveikinimo 'Ei, Hesh!' yra toks keista“, – sakė jis TheaterMania 2015 m.

Ekspertų įžvalgos

„Adlerio karjera yra meistrystės priešais žinomumą studija“, – sako kino istorikė Elena Morales. „Jis parodė, kaip techninis teatro meistriškumas gali virsti giliu charakterio darbu ekrane – amžius tapo autoriteto, o ne apribojimo šaltiniu.“

Kodėl Jerry Adler svarbus televizijai, kinui ir teatrui

Adlerio istorija pateikia kelias platesnes pamokas aktoriams ir žiūrovams: pramogų industrija vertina gilumą ir patikimumą; ansamblinė televizija – ypač prestižiniai serialai kaip The Sopranos – remiasi patyrusiais charakteriniais aktoriais, kurie kurią tekstūrą; o kelias nuo dirbtuvių iki kameros lieka atviras tiems, kurie įvaldo pagrindus. Laikotarpis, kai šlovė dažnai siejama su jaunyste, Adlerio vėlyvas triumfas televizijoje ir kine yra stiprus kontrapunktas.

Išvada: išliekantis charakterinis aktorius ir teatro architektas

Jerry Adlerio mirtis žymi išskirtinę epochą, kai scenos amatas ir ekrano aktorystė susiliejo sklandžiai. Jis paliko išskirtinį darbų rinkinį – tiek matomą, tiek nematomą: režisierių pastabas, šūkių lapus ir gyvo spektaklio instinktus, kurie formavo „Broadway“ pastatymus, bei įsimintinus mažo ekrano personažus, praturtinusius modernią televizijos dramą. Peržiūrint The Sopranos, The Good Wife ar jo pasirodymus kine, Adlerio vaidmenys toliau mokys besiplečiančius aktorius apie subtilumą, tempą ir pagalbinio talento meną.

Šaltinis: deadline

Komentarai

Palikite komentarą