Venecijos premjera: 'Jay Kelly' pavergė vakarą Lido

Venecijos premjera: 'Jay Kelly' pavergė vakarą Lido

Komentarai

5 Minutės

Venecijos premjera pavergė vakarą

Noah Baumbacho 'Jay Kelly' atvyko į Venecijos kino festivalio sceną it audra — tiesiogine ir perkeltine prasme. Nepaisant vėlyvos nakties perkūnijos ir sinusito priepuolio, George'as Clooney dalyvavo Lido premjeroje kartu su Adamu Sandleriu, o Netflix remiama drama baigėsi 8,5 minučių stojančiomis ovacijomis, kurių metu pilna salė plojo, apsikabino ir pasklido į liūtimis permirkusias Venecijos gatves.

Žvaigždės, raudono kilimo akimirkos ir plojimų uraganas

Clooney, kuris praleido dienos spaudos konferenciją gydydamasis, vis tiek pasirodė ant raudonojo kilimo nešinas atlikėjo ženklais ir ryžtu užmegzti ryšį su auditorija. Sandleris — neįprastai elegantiškas smokinge — žengė šalia jo; tai retas viešas duetas, kuris jautėsi ir kaip susitikimas, ir kaip atskleidimas. Per ovacijas Clooney prisilenkė pabučiuoti Amal, apkabino Sandlerį ir režisierių Baumbachą bei pasidalijo tokiu šiltu, bendru momentu, už kurį gyvena festivaliai.

Filme: Holivudo atsiskaitymas

Filme 'Jay Kelly' Clooney vaidina ikoninį šešiasdešimtmečio aktorių, susiduriančią su mirtingumu, šlove ir ilgai gyvenimo po šviesų pasekmėmis. Sandleris atlieka jo atsidavusio vadybininko vaidmenį — žmogaus, kuris dėl globojamo vyro aukojosi viskuo, lydėdamas jį per šlovės svaiginančias aukštumas ir skausmingas tiesas. Baumbachas kartu su Emily Mortimer (jos debiutinis pilno metro scenarijus) parašė scenarijų, sukurdami intymų senėjimo, lojalumo ir tapatybės portretą, kuriame švelnus humoras dera su sunkiomis klausimų eilėmis.

Kodėl Venecija reagavo taip stipriai

Baumbacho filmai dažnai klesti personažų vedamos įtampos dėka (žr. 'Marriage Story' arba 'The Meyerowitz Stories'), ir 'Jay Kelly' tęsia šią kryptį: čia mažiau svarbūs siužeto mechanizmai, o daugiau — emocinė viešo asmens kasimo kelionė. Clooney teiginys, kad tai jo iki šiol pažeidžiamiausias vaidmuo, rezonavo su festivalio žiūrovais, vertinančiais niuansą ir aktorinę riziką. Sandlerio pasirodymas taip pat remiasi tais draminiais gebėjimais, kuriuos jis demonstruoja tokiose juostose kaip 'Uncut Gems' — tai ne plati komedija, o daugiasluoksnė atsidavimo ir savęs menkinimo studija.

Ansamblis ir kameos

Filmas demonstruoja talentų konstelaciją: Laura Dern kaip Jayo sumani spaudos atstovė, Billy Crudup kaip vaikystės draugas, ir Riley Keough kaip jo dukra. Kiti bendradarbiai — Greta Gerwig, Patrick Wilson, Eve Hewson ir Isla Fisher — suteikia Baumbacho scenarijui tekstūrą ir emocinį diapazoną.

Palyginimai ir kontekstas

'Jay Kelly' stovi kelių šiuolaikinio kino tendencijų kryžkelėje: prestižines apdovanojimų ambicijas turinčios transliacijų platformų juostos, intymūs žvaigždžių vedami filmai, nagrinėjantys populiarumo pažeidžiamumą, ir autorių režisūros dramų banga, kuriai svarbiau personažas nei efektai. Tonališkai jis linksta prie Baumbacho 'Marriage Story' — atvira asmeninio žlugimo ir moralinės kompleksiškumo analizė — tuo tarpu Clooney arkos temos primena kitus filmus apie senėjimą ir palikimą, tokius kaip 'Up in the Air' ar 'The Descendants', kur reinvencija ir atsiskaitymas yra kertiniai motyvai.

Pramonės pasekmės ir apdovanojimų kalbos

Ilgalaikė Venecijos ovacija gali būti rodiklis rudenio ir žiemos apdovanojimų sezono impulso, ir 'Jay Kelly' priėmimas rodo, kad Netflix gali turėti rimtą pretendentą. Baumbacho ankstesnės Venecijos premjeros ('White Noise', 'Marriage Story') ir Clooney ilgametė festivalinė istorija prideda svorio: festivalio sėkmė, kartu su žvaigždžių traukos jėga, dažnai persikelia į apdovanojimų diskusijas ir kritinį ilgaamžiškumą.

Už kulisų ir festivalio spalvos

Festivalio lankytojai matė nuoširdžių akimirkų už ekrano: Clooney bandantis išlaikyti atstumą dienos metu, bet galiausiai pasirenkantis apkabinimus ir selfius; vėlyvas seansas, kuris baigėsi beveik 1 val. nakties; ir dramatiškas vaizdas, kai kino mylėtojai susispaudę stovėjo po skėčiais, kol minią paskleidė naktis. Šios žmogiškos detalės — nuvargę, bet sužavėti kūrėjai, gerbėjai, laimingai dalijęsi bendru išgyvenimu — padėjo paversti premjerą tikru įvykiu.

„Baumbachas sugeba paversti šlovę veidrodžiu, kuriame žiūrovai gali pamatyti patys save,“ sako kino kritikė Anna Kovács. „'Jay Kelly' yra daugiau nei žvaigždystės portretas — tai tyrimas, ką žmonės yra pasiruošę paaukoti kito žmogaus mitui. Clooney ir Sandleris randa netikėto švelnumo akimirkas plyšiuose.“

Kritinės išvados

Nors Venecijos plojimai negarantuoja vienareikšmio pripažinimo, filmo emocinis aiškumas, stiprūs vaidmenys ir Baumbacho tvirtas režisūrinis balsas pozicionuoja 'Jay Kelly' kaip reikšmingą įrašą tiek Clooney, tiek Sandlerio filmografijoje. Tai taip pat pabrėžia tęstinumą: srautinių platformų gaminami autoriški filmai vis dar siekia festivalinio prestižo.

Išvada: filmas, kuris žadina diskusijas

'Jay Kelly' atrodo kaip filmas, sukurtas tam, kad būtų aptarinėjamas — apie senėjimą, atsidavimą ir neryškią ribą tarp viešo įvaizdžio ir asmeninės tiesos. Ar jis galiausiai laimės apdovanojimus ar taps kultūriniu atskaitos tašku, Venecijos reakcija rodo, kad jis išliks diskusijose. Kino mylėtojams tai tikrai yra tokio tipo suaugusiųjų, aktoriais vedama drama, kuri primena, kodėl festivaliai yra svarbūs: jie suteikia filmams erdvę būti liudijamiems, išbučiuotiems ir ginčijamiems ilgai po to, kai užgęsta šviesos.

Šaltinis: variety

Palikite komentarą

Komentarai