4 Minutės
Riano Johnsono naujausias whodunit sulaukė pagyrų TIFF
Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery — ilgai lauktas trečiasis Riano Johnsono populiarios „whodunit“ franšizės įrašas — pasaulinę premjerą surengė Specialiųjų pristatymų programoje Toronto tarptautiniame kino festivalyje (TIFF), ir kritikų vertinimu tai drąsus, emocingesnis priedas prie serijos. Ten, kur 2019 m. Knives Out siūlė jaukią, satyrinę klaidinimą, o 2022 m. Glass Onion mėgavosi ryškiu, teatrališku pertekliumi, Wake Up Dead Man pasuka į gotiškas teritorijas, sumažindamas komedijos toną ir siekdamas nuotaikos, paslapties bei veikėjų emocinio svorio.
Ką sako kritikai
Ankstyvos apžvalgos giria filmą už tai, kad jis reinventuoja formulę neištrindamas pagrindinio žavesio: Danielio Craigo charizmatiškasis Benoit Blanc lieka ryšio ašimi, o Johnsonas jį supa nauju, žvaigždžių gausiu ansambliu — tame tarpe Josh O’Connor, Glenn Close, Josh Brolin, Mila Kunis, Jeremy Renner, Kerry Washington, Andrew Scott, Cailee Spaeny, Daryl McCormack ir Thomas Haden Church — kurį kritikų teigimu palaiko naujos dinamikos ir netikėtas emocinis gylis.
IndieWire išskyrė Johnsono formos meistriškumą: jis vis dar moka sukurti malonų mįslės išnarpliojimą, tačiau čia žaidžia labiau su tonu ir temomis. TheWrap pabrėžė Josh O’Connor pasirodymą, pažymėdama, kad aktorius atneša tiek komišką tempą, tiek netikėtą emocinį centrą, kuris padeda transformuoti filmą iš grynos užuominos į pasakojimą apie malonę ir pasekmes. Deadline apžvalga akcentavo, kad gerbėjams nerūpi pernelyg dėl toninio posūkio — filmas vis dar turi žaismingų momentų (viena replika net linkteli Scooby-Doo stiliaus chaoso link), bet juos įdeda į tamsesnį, atmosferiškesnį rėmą.
Kaip tai lyginama su Knives Out ir Glass Onion
Lygindami Wake Up Dead Man su Johnsono ankstesniais filmais, matote sąmoningą toninį trikampį. Knives Out rėmėsi socialine satyra ir užuominų ieškojimo malonumu; Glass Onion norėjo satyros ir blizgios absurdiškumo. Šis trečiasis filmas siekia gotiško įtampos jausmo: niūresnis apšvietimas, santūresnė komedija ir siužetas, kurį kritikai vadina Johnsono sudėtingiausiu ir emocingai rezonantiškiausiu. Agatha Christie kadaise įkvėptų klasikų adaptacijų gerbėjams filmo atmosfera atrodys pažįstama, tačiau Johnsono moderni sąmonė išlaiko atsakymus šviežius ir netikėtus.
.avif)
Pramonės kontekstas ir tendencijos
Wake Up Dead Man pasirodo platesniame kontekste: srautinio transliavimo platformos duoda įsitvirtinusiems režisieriams didžiulius biudžetus, kad pritrauktų prenumeratorius ir kurtų kino franšizes. Netflix modelis — ribotas teatrinis leidimas, paskui debiutas transliacijoje — atspindi industrijos hibridinę išleidimo strategiją pokalbio su tradicine kinu eroje. Riano Johnsono gebėjimas pakreipti Knives Out formulę parodo, kaip franšizės gali išlikti aktualios priimdamos žanrinius posūkius, o ne kartodamos vieną ir tą pačią schemą.
Trivija ir užkulisiai
Filmo TIFF premjera (Special Presentations) signalizavo pramonės pasitikėjimą prieš suplanuotą ribotą teatrinį išleidimą lapkričio 26 d. ir Netflix pasirodymą gruodžio 12 d. Kritikai atkreipė dėmesį į gamybos darbą, orientuotą į gotišką scenografiją ir tylesnį, niūresnį muzikinį paletę, kurie kartu išskiria šį įrašą iš ankstesnės franšizės toninės ekspresijos.
Kritinės perspektyvos ir žiūrovų priėmimas
Nors apžvalgininkai dažniausiai sveikina toninį riziką, kai kurie prognozuoja susiskaldžiusių reakcijų tarp ilgalaikių gerbėjų, kurie mylėjo Glass Onion ryškumą. Filmo gilesnės emocinės statomos ir lėtesnė, palaipsninė mįslė aukojasi už keletą juoko akimirkų — tai bus atlyginta žiūrovams, vertinantiems nuotaika grįstą pasakojimą ir charakterių atradimus tiek pat, kiek ir užuominų galvosūkį.
Eksperto nuomonė
„Wake Up Dead Man yra formaliai ambicingiausias Knives Out iki šiol,“ sako kino istorikė Lara Mendes. „Johnsonas gilinasi į mįslę pasitelkdamas atmosferą ir pasekmes; rezultatas — whodunit, kuris prašo ne tik atspėti, bet ir pajusti.“
Galutinės mintys
Wake Up Dead Man įrodo, kad franšizinis kinas gali evoliucionuoti: Johnsonas išlaiko savitą whodunit variklį, tuo pačiu pakeisdamas registrus ir pateikdamas ką nors tamsesnio, puošnesnio ir emocingai rezonantiško. Nesvarbu, ar ateinate dėl Benoit Blanc sprendimų, detektyvinės struktūros ar ansamblio pasirodymų, šis trečiasis filmas pretenduoja tapti atskira ir įsimintina šiuolaikinio detektyvinio kino kapitula.
Šaltinis: deadline
Komentarai