7 Minutės
Didžių pagerbimų ir kinematografinio reginio naktis
2025 m. MTV Video Music Awards vyko tarsi dalinai koncertas, dalinai apdovanojimų ceremonija ir dalinai popkultūros sankryža — naktis, kai muzika, muzikinio vaizdo klipo meistriškumas ir ekrano pramogos susitiko vienoje scenoje. Transliuotas per CBS, MTV ir srautinio transliavimo platformas, šou, vedamas LL Cool J, sujungė antraštes keliančius pasirodymus, reikšmingus pagerbimus ir kelis netikėtus kinematografinius momentus. Nuo Mariah Carey pagaliau gavusios Video Vanguard trofėjų iki saksofono epizodo, priminusio 80‑ųjų filmų garso takelį, VMAs pasiūlė daug ką muzikos, kino ir srautinės eros reginio gerbėjams.
Doja Cat atidaro su 80‑ųjų filmų garso takelio nuotaika
Kai popas sugrįžo prie neono ir saksofono
Doja Cat pradėjo ceremoniją su daina 'Jealous Type', pasirodymu persmelktu retro sintezatoriais ir neonu, kuris atrodė tarsi pamestas 80‑ųjų filmo garso takelis atgimęs scenoje. Netikėtas legendinio saksofonisto Kenny G prisijungimas prie dainos intro pakėlė momentą į tarpkartinį linktelėjimą tarp kartų — įsivaizduokite ankstyvos John Hughes eros nuotaiką susiliejusią su šiuolaikine popscenos inscenizacija. Max Headroom stiliaus preludija ir rožinė‑mėlyna apšvietimo gama sukūrė gyvą kinematografinį paveikslą; tai priminė, kad gyva televizija vis dar sugeba kurti stiprias filmo nuotaikas.
Ricky Martin pagerbtas kaip Latin Icon — kultūrinis kryžminimas
Ricky Martin priėmė pirmąjį Latin Icon apdovanojimą po energingo medlio, kurio pagrindą sudarė 'Livin' La Vida Loca'. Šis apdovanojimas pripažįsta jo vaidmenį populiarizuojant lotynų popmuziką pasaulio topuose, primenančią anksčiau vykusius peržengimus, kuriuos įnešė Gloria Estefan ir vėliau Shakira. J Balvino prisistatymas ir Martino sceninės pastangos, peržengiančios ribas, pabrėžė svarbią tendenciją: apdovanojimų šou dabar aiškiai švenčia muzikos diasporas ir jų įtaką pagrindiniams kino bei televizijos garso takeliams.
Mariah Carey pagaliau laimi VMA — vėlyva, bet simbolinė pergalė
Video Vanguard kaip karjeros kanonizacija
Galbūt vakaro labiausiai aptarinėtas momentas: Mariah Carey gavo savo pirmąjį MTV Video Music Award — Video Vanguard. Po dešimtmečių, kurios apibrėžė pop ir R&B vaizdo klipų momentus, Carey stovėjo tarp padėkos ir komiško nepatikėjimo: 'Ko jums užtruko tiek ilgai?!' Jos medlis akcentavo vizualiai ikoninius klipus, tokius kaip 'Honey' ir 'Fantasy', primindamas žiūrovams, kad muzikiniai vaizdo klipai yra svarbi pasakojimo forma, dažnai primenanti trumpą kiną. Šis pagerbimas perkuria jos palikimą ne tik kaip topus užkariaujančios vokalistės, bet ir kaip muzikinių vaizdo klipų pasakojimo architektės.
Busta Rhymes ir Rock the Bells Visionary Award
Busta Rhymes uždegė sceną greitų klasikų medliu — dinamiškas priminimas, kaip hip‑hopo vaizdo kalba paveikė muzikinio vaizdo klipo estetiką per žanrus. Kartu su svečiais reperiais ir šokėjais raudonos uniformos fone, jo padėkos kalba ir dedikacija Ananda Lewis suteikė vakarui emocinį centrą. Segmentas veikė lyg mini dokumentika judesyje: aukštos koncepcijos choreografija, greiti montažai ir svečių pasirodymai, kurie nebūtų ne vietoje šiuolaikinio biografinio filmo montaže.
Tate McRae: choreografija tampa virusine
Tate McRae pasinaudojo savo VMAs pagrindinės scenos debiutu ir atliko dviejų dainų medlį, kuriame buvo įtrauktas atloštas judesys iš 'Revolving Door' vaizdo klipo — klipas, sukėlęs TikTok iššūkius. Tai simbolizuoja, kaip muzikinio vaizdo klipo choreografija dabar maitina socialinius tinklus, o tai savo ruožtu veikia, kaip režisieriai filmuoja sekas ir kaip srautinės platformos naudoja klipus anonsams. Pasirodymas suliejo koncertinę inscenizaciją su set‑piece choreografija, kokios tikiesi šokiais pripildytame kine.
Sabrina Carpenter į sceną atneša aktyvizmą
Carpenter surengė debiutinį gyvą 'Tears' pasirodymą lauko scenoje, primenančioje 1990‑ųjų Niujorką, tačiau momentas, gavęs daug dėmesio, buvo matomi protesto plakatai su užrašu 'Protect Trans Rights', kuriuos laikė drag atlikėjai. Integruodama politinę žinutę į transliuojamą pasirodymą — taktika, vis dažniau taikoma tiek muzikinėse vaizdo istorijose, tiek serialuose — Carpenter siejo VMAs su platesnėmis kultūrinėmis diskusijomis apie atstovavimą ir teises.
Ozzy Osbourne pagerbimas: roko tęsiama kinematografinė mitologija
Judrus pagerbimas Ozzy Osbourne įtraukė Steven Tyler, Joe Perry, Yungblud ir Nuno Bettencourt pasirodymus. Pristatytas Osbourne šeimos, segmentas atkreipė dėmesį į roko ilgalaikę filmuotą ikonografiją: didingus personažus, dramatišką apšvietimą ir himniškas aranžuotes, kurios natūraliai verčiasi į biografinius filmus ir dokumentiką.
Lady Gaga ir TV garso takelių sankirtos
Fragmentas iš Lady Gaga Madison Square Garden pasirodymų, įskaitant jos naują singlą, susietą su televizijos serialu, minėtu vakare, veikė kaip hibridinis anonsas: dalis koncertinis akcentas, dalis serialo garso takelio reklama. Tai pabrėžia besitęsiančią industrijos praktiką, kai atlikėjai ir kūrėjai bendradarbiauja kurdami muziką, kuri egzistuoja tiek srautinėse platformose, tiek apdovanojimų scenose, didindama albumų srautus ir žiūrovų skaičių.
Huntrix ir K‑pop/animacijos ryšys
Balso aktoriai EJAE, Rei Ami ir Audrey Nuna — susiję su animaciniu filmu KPop Demon Hunters — pristatė Album of the Year, parodydami, kaip animacija, filmų garso takeliai ir popmuzika vis labiau susipina. Tokios kryžminės reklamos atskleidžia, kaip filmų intelektinė nuosavybė gali maitinti muzikos topus ir kaip atlikėjai gali sugrąžinti susidomėjimą filmų projektais.
Kontekstas ir pramonės perspektyva
2025 VMAs sustiprino kelias pramonės tendencijas: apdovanojimų renginiai tampa rinkodaros platformomis srautinėms paslaugoms, muzikiniai vaizdo klipai lieka pagrindine vizualinės inovacijos erdve, o choreografija dabar veikia tiek kaip menas, tiek kaip socialinių tinklų prekė. Ceremonijos perkėlimas į platesnę tinklinę auditoriją ir simultaniškas srautas atspindi platesnę medijų strategiją, kurioje gyvi renginiai tarnauja kaip kertinės akimirkos daugialypėms franšizėms ir garso takelių paleidimams.
'Kaip kino istorikė, matau VMAs vystantis į hibridinį festivalį, kuriame muzikinio vaizdo klipų meistriškumas susitinka su promo varomu reginiu,' sako kino kritikė Anna Kovacs. 'Šou stato momentinius trumpus filmus — pasirodymus, sukurtus gyventi tiek sustabdytame televizijos eteryje, tiek begalinėse interneto peržiūrose. Toks dvigubas gyvenimas keičia, kaip režisieriai, choreografai ir atlikėjai supranta 'singlą'.'
Smulkmenos, fanų reakcija ir kritinės išvados
- Smulkmena: Kenny G saksofono įžanga su Doja Cat akimirksniu tapo memu ir atkreipė dėmesį į tai, kaip vienas instrumentinis momentas gali perkelti pasirodymą nuo dainos į sceną.
- Fanų reakcija: Tate McRae atlošto ir Sabrina Carpenter protesto plakatų klipai per kelias minutes tapo populiarūs socialinėse platformose, demonstruodami greitą ryšį tarp gyvos televizijos ir fanų bendruomenių.
- Kritiškas pastebėjimas: nors pagerbimai tokiems ilgamečiams atlikėjams kaip Mariah ir Ozzy pripažįsta ilgas karjeras, kritikai teigia, kad vėlyvas pripažinimas rizikuoja pasirodyti performatyvus, jei jis nėra lydimas institucinių pokyčių apdovanojimų skyrimo procese.
Paskutinės mintys
2025 VMAs buvo mažiau paprasta apdovanojimų šventė, o labiau momentinė dabartinės pramogų ekonomikos nuotrauka: vieta, kur muzika, kinas, televizija ir socialinės platformos maitina viena kitą. Nuo Mariah Carey ilgai delsusio Video Vanguard iki Doja Cat kinematografinio atidarymo ir matomo aktyvizmo scenoje, vakaras patvirtino, kad labiausiai įsimintini momentai gyvena už trofėjų ribų — jie tampa kultūrinėmis orientyrais, keliaujančiais per ekranus, žanrus ir fanų bendruomenes. Ir kino mylėtojams, ir muzikos gerbėjams VMAs išlieka derlinga vieta, kur muzikiniai vaizdo klipai ir gyvi pasirodymai skolinasi kinematografijos technikas, pasakoja istorijas, reklamuoja projektus ir formuoja srautinės eros vaizdinę kalbą.
Šaltinis: hollywoodreporter
Komentarai