Šokas ir strategija: kaip SPA vizitas virto vienu iš sezono kontroversiškiausių eliminacijų

Šokas ir strategija: kaip SPA vizitas virto vienu iš sezono kontroversiškiausių eliminacijų

0 Komentarai

6 Minutės

Šokas ir strategija: kaip SPA vizitas virto vienu iš sezono kontroversiškiausių eliminacijų

CBS serialo Big Brother 27 sezonas pateikė dramatišką, prieštaringai vertinamą epizodą, kai naujas šou "White Locust" siužetas užbaigė netikėta elimanacija, kuri supurtė socialinius tinklus. Tai, kas prasidėjo kaip regis nekaltas apdovanojimas — vizitas į gretimą kurortą, pavadintą "White Locust" — tapo aukštų statymų iššūkiu, kurį sukūrė paslaptingasis "Master Mind", ir galų gale baigėsi Rachel Reilly pasitraukimu iš namo per laiko ribojamą labirinto galvosūkį.

Nuo prabangaus poilsio iki staigaus eliminavimo iššūkio

Prodiuseriai žaidėjams, pasiekusiems Jurijų fazę, pažadėjo poilsį primenantį atokvėpį: SPA lankymą "White Locust". Žiūrovai, pažįstantys Big Brother linksmą polinkį į misdirection, tučtuojau tapo įtartini, ir epizodas patvirtino jų nuogąstavimus. "Master Mind" paskelbė naują "Month of Mayhem" posūkį: "Night of Chaos", kai vienas namo gyventojas bus išsiųstas tiesiai į Jurijų namus už tai, kad nepavyks įveikti laiko limitu grįsto labirinto iššūkio. Taisyklės buvo paprastos, bet žiaurios — įveikti galvosūkį per nustatytą laiką arba būti eliminuotam; kiekvienas sėkmingas žaidėjas atėmė vieną minutę iš kito žaidėjo laiko.

Buvęs namo gyventojas Tyler Crispen atrodė prižiūrintis "White Locust" žaidimus, o realybės televizijos veteranas Ava Pearl laimėjo nakties imunitetą. Vėliau įvykusi eliminuotų seka pastatė Rachel Reilly — dvikartę dalyvę ir ankstesnę nugalėtoją — į gyvybės arba mirties padėtį. Turėdama 3:30 minutės užbaigti labirintą, Rachel liko vos už žingsnio, kai laikas baigėsi, todėl ji tapo pirmąja 27 sezono jurija.

Kodėl žiūrovai supykę: sąžiningumas, formatas ir emocinė kaina

Neigiamas atgarsis sutelktas į dvi pagrindines problemas. Pirma, ilgamečiai žiūrovai teigia, kad mylimo ir įrodyto konkurento siuntimas į Jurijų namus per prodiuserių paskirtą posūkį menkina socialinį ir strateginį išstūmimo procesą, kuris apibrėžia Big Brother. Antra, kritikų nuomone, formato priklausomybė nuo staigaus eliminavimo posūkių rizikuoja nutildyti pagrindinį žaidimą — aljansus, balsavimus ir socialinę manevravimą — vardan nenuspėjamo spektaklio.

Big Brother legenda Janelle Pierzina ir kiti buvę žaidėjai atvirai kritikavo šį sprendimą, siūlydami, kad tokie ėjimai gali atstumti dalį auditorijos. Fanų platformose ir X (anksčiau Twitter) reitingai ir pasakojimo vientisumas tapo karštomis temomis, o kai kurie prognozavo pasekmes, jei CBS artinsis prie šoką kuriančių eliminacijų dar labiau.

Kontekstas: realybės TV tendencijos ir varžybų mechanikos evoliucija

Big Brother nėra vienintelis, įvedantis paskutinės minutės, posūkiais grįstas eliminacijas. Pastarosios realybės programų tendencijos — nuo Survivor netikėtų sugrįžimų iki The Traitors slaptų raundų — atskleidžia prodiuserių polinkį į sudėtingumą ir virusinius momentus. Tokie sprendimai dažnai pakelia trumpalaikį socialinį šurmulį ir geriausių momentų kadrus, bet taip pat gali išprovokuoti diskusijas tarp puristų, kurie pageidauja konkurencijų sprendimo įgūdžių, balsavimo ar ištvermės principu, o ne prodiuserių inicijuotais triukais.

Palyginimai su ankstesniais Big Brother sezonais yra naudingas kontekstas. Franšizė jau eksperimentavo su posūkiais anksčiau — Amerika balsavo, coup d'état ir dvigubų eliminacijų naktys visi pakeitė namo dinamiką. Tačiau eliminacijos, kurios apeina balsavimo procesą, ypač kai kalbama apie aukšto profilio žaidėjus, tokius kaip Rachel Reilly (12 sezono dalyvė ir 13 sezono nugalėtoja), dažniau sukelia stipresnes reakcijas, nes atrodo, kad žaidėjai pašalinami pagal formatą, o ne bendraamžių sprendimu.

Užkulisiuose ir fanų reakcija

Keletas įdomių gamybos pastabų padeda paaiškinti šio posūkio stiprų emocinį poveikį. Live feed'ai — nuolatiniai srautai, kuriais remiasi didžiausi gerbėjai — pastūmėjo žiūrovus tikėtis kažko dramatiško savaitgalį, ir atlygis buvo akivaizdus, kai CBS transliavo epizodą. Alumni vedėjo panaudojimas daliai posūkio (Tyler Crispen) buvo sąmoningas pasirinkimas sustiprinti nostalgiškumą ir įtampą.

Fanų reakcija pasidalijo prognozuojamomis linijomis: atsitiktiniai žiūrovai mėgavosi siurprizu ir virusine įtampa, tuo tarpu superfanai ir buvę konkurentai abejojo, ar posūkis neužkirto kelio sezonui natūraliai vystytis strategiškai. Socialiniai įrašai svyravo nuo įniršio dėl reitingų iki apmąstymų apie tai, ar posūkiai išlaiko ilgalaikes laidas gyvas, ar pakenkia jų konkurenciniam vientisumui.

Ekspertų požiūris

Kritikė, televizijos ir kultūros tendencijų komentatorė Anna Kovacs pasisakė: "Realybės televizija virsta trumpais, lengvai dalinamais momentais, kuriuos siekiama padaryti viraliniais. Tai gali suteikti franšizei pagyvėjimo trumpuoju laikotarpiu, bet rizikuoja atstumti ištikimus žiūrovus, kurie žiūri dėl socialinės strategijos ir palaipsnio pasakojimo. Prodiuseriams reikia rasti pusiausvyrą tarp spektaklio ir originalių žaidimo mechanikų."

Ką tai reiškia Big Brother pasakojimui ir reitingams

Rachel Reilly posūkis aidės per likusį sezoną. Prodiuseriai gali sulaukti trumpalaikio dėmesio ir didesnio socialinio įsitraukimo, bet jie taip pat turi išlaikyti sezono dramatinių statymų patikimumą ištikimiems žiūrovams. Būsimos eliminacijos gali sulaukti stipresnės analizės, o aljansai gali pakeisti kursą, žinodami, kad svarbus žaidėjas buvo pašalintas ne dėl balsavimo, o per posūkį.

Palyginimo pastaba

Žiūrovams, kurie seka realybės franšizes, šis momentas primena ankstesnius lūžio taškus laidos kaip Survivor istorijoje, kur vienas posūkis pakeitė viešąsias lūkesčius ir ilgalaikį fanų įsitraukimą. Klausimas lieka atviras: ar Big Brother formato pakeitimai bus laikomi novatorišku pasakojimu, ar tik triukais, kurie kišasi į konkurencijos esmę.

Išvada: spektaklis prieš strategiją — kryžkelė ilgai gyvuojančiai franšizei

"White Locust" posūkis buvo neabejotinai dramatiškas: jis sukūrė virusinį momentą ir įterpė šokiruojantį įvykį į 27 sezono siužetą. Vis dėlto tai vėl atvėrė ilgai trunkančias diskusijas apie formato ištikimybę, sąžiningumą ir konkurencinės realybės TV ateitį. Ar pasipiktinimas pakeis prodiuserių sprendimus, nežinia, tačiau vienas dalykas aiškus: kai veteranė kaip Rachel Reilly išeina dėl prodiuserių sukurto iššūkio, žiūrovai reikalauja paaiškinimų, kur yra riba tarp pramogos ir sąžiningos konkurencijos. Kino ir televizijos analitikams 27 sezonas tampa studija, kaip tradicinės franšizės keičiasi socialinių tinklų ir nuolatinės naujovės poreikio kontekste.

Šaltinis: deadline

Komentarai

Palikite komentarą