Emmy 2025: naujų balsų triumfas ir srautinio transliavimo įtaka

Emmy 2025: naujų balsų triumfas ir srautinio transliavimo įtaka

0 Komentarai

9 Minutės

Kai lūkesčiai susitinka su siurprizu

77-osios Primetime Emmy apdovanojimų ceremonija atėjo tuomet, kai ekspertai prognozavo įprastus laimėtojus ir saugius pasirinkimus. Vietoje to Television Academy surengė renginį, pažymėtą pirmųjų laimėtojų, proveržinių serialų ir augančios srautinio transliavimo platformų įtakos. Nuo Apple TV+ komiško hitų iki HBO sparčiai išpopuliarėjusios dramos — Emmy vakaras jautėsi mažiau kaip numatomas kartojamų čempionų vainikavimas ir labiau kaip drąsos, naujų balsų ir prestižinės televizijos struktūros pokyčių šventė.

Didieji laimėtojai ir naujų serialų įsitvirtinimas

Apple TV+ debiutinis komedijos serialas The Studio dominavo komedijų lauką, pelnęs Geriausio komedijos serialo apdovanojimą ir neprilygstamas 13 Emmy per vieną sezoną. Seth Rogen, kaip vykdomasis jėgos centras už serialo ir kūrybinė asmenybė ekrane, surinko keturis iš šių trofėjų — ženklas, kaip žvaigždžių vedami kūrėjai gali būti kampanijų variklis srautinės eros kontekste. The Studio triumfas priskiria jį prie labai nedaugelio pirmojo sezono projektų, kurie laimėjo didelius apdovanojimus ir pratęsia pastarųjų metų naujokų bangą kategorijoje.

HBO dramoje buvo jaučiamas panašus impulsas. The Pitt, dar vienas pirmojo sezono fenomenas, laimėjo Geriausio dramos serialo prizą. Noah Wyle, sulaukęs ilgai lauktos pergalės, pelnė Pagrindinio aktoriaus dramoje apdovanojimą — karjeros etapo siekis, brandintas ilgą laiką — tuo tarpu Katherine LaNasa, Tramell Tillman ir Brit Lower gavo prizus už antraplanį vaidmenį. Pirmą kartą laimėjusių gausa parodė balsuotojų polinkį apdovanoti naujas kūrybines vizijas vietoje grįžimo prie paveldėtų programų.

Ką tai sako apie apdovanojimų tendencijas

The Studio ir The Pitt nėra atskiri atvejai. Pastarąjį dešimtmetį Komedijos serialo kategorija vis dažniau linksta prie pirmų kartų nugalėtojų: The Marvelous Mrs. Maisel, Fleabag, Schitt’s Creek, Ted Lasso, The Bear ir Hacks visi iškilo kaip naujokai. Tai ryškiai skiriasi nuo laikotarpio iki 2018 m., kai serialai kaip 30 Rock, Veep ir Modern Family kartojo pergales. Šis poslinkis rodo didesnį susidomėjimą naujovėmis ir labiau fragmentuotą, konkurencingą televizijos kraštovaizdį, kuriame nauji balsai ir platformos gali greitai prasimušti.

Srautinės platformos prieš transliacines: galios pasikeitimai ir ironijos

Srautiniai gigantai buvo vakaro centre. Netflix serialas Adolescence dominavo Ribotos serijos kategoriją ir naktį baigė su aštuoniais Emmy, surišdamas su HBO didžiausią laimikį. Adolescence laimėjo įvairiose srityse: Stephen Graham pelnė tris prizus už savo darbą, Owen Cooper tapo jauniausiu Emmy nugalėtoju istorijoje, o Erin Doherty gavo svarbų apdovanojimą. Netflix nuoseklus pasirodymas Ribotų serijų kategorijoje — po pergalių su The Queen’s Gambit, Beef ir Baby Reindeer — pabrėžia platformos strateginį dėmesį aukšto koncepcijos, tarptautinio patrauklumo televizijai.

Ironiška tai, kad tradicinė televizija CBS — tinklas, transliavęs renginį — tą vakarą parsivežė tik vieną apdovanojimą: The Late Show With Stephen Colbert laimėjo Geriausio pokalbių šou serijos prizą. Tai buvo pirmasis Colbert šou apdovanojimas ir pirmas transliacinio tinklo pokalbių laidos laimėjimas nuo David Letterman paskutinės pergalės 2002 m. Momentas įgavo papildomos prasmės dėl Colbert neseniai įvykusio atšaukimo CBS: retas atvejis, kai transliacinė tinklas nutraukia franšizę, o vėliau gauna apdovanojimų pripažinimą.

Pramonės kontekstas: kodėl srautai laimi

Srautinės platformos turi pranašumų: globalią aprėptį, didelius rinkodaros biudžetus ir galimybę remti rizikingus, autoriaus vedamus projektus. Jos gali užtikrinti ribotas serijas, kurios atrodo kinematografiškos ir pritraukia kino talentus, anksčiau orientavusius tik į teatrinį repertuarą. Šis kūrybinis lankstumas, kartu su intensyviomis apdovanojimų kampanijomis ir tarptautine auditorija, suteikia srautiniams servisams aiškų pranašumą Emmy sezonu.

Staigmenos, autsaideriai ir įsimintinos kalbos

Kai kurie laimėjimai buvo tikri autsaiderių triumfai. Jeff Hiller pergalė už antraplanį vaidmenį komedijoje HBO seriale Somebody Somewhere nustebino daugumą — jis aplenkė žinomus vardus, tokius kaip Harrison Ford ir Ike Barinholtz. Hiller sėkmė primena, kad kritinis pripažinimas ir glaudesnis ryšys su balsuotojais gali pranokti žvaigždžių galią.

Ant scenos Akademijos pirmininkas Cris Abrego pasakė neįprastai įkrautą kalbą. Abrego paminėjo Governors Award, skiriamą Creative Arts ceremonijoje Corporation for Public Broadcasting, ir atvirai kalbėjo apie federalinio finansavimo nutraukimo pasekmes. Jo pasisakymas — kvietimas tęsti įvairovės ir įtraukties skatinimą sudėtingame politiniame kontekste — rezonavo salėje ir sulaukė pagyrimų Governors Ball. Kaip pirmasis Akademijos Latino pirmininkas, Abrego žodžiai skambėjo itin asmeniškai — meno, politikos ir advokacijos sankirta, retai taip tiesiogiai ištarta scenoje.

Vedėjas Nate Bargatze taip pat pakeitė vakaro toną struktūriniu sprendimu: jis iš karto pažadėjo 100 000 USD organizacijai Boys & Girls Clubs of America ir įvedė 1 000 USD baudą už priėmimo kalbas, kurios viršija 45 sekundes. Šis sprendimas padėjo laikytis ritmo ir pridėjo įtampos laikrodyje. Galiausiai CBS prisidėjo prie dalies aukos, o Bargatze asmeniškai ją padidino, sukurdami filantropinę antraštę, tapusią vienu iš labiausiai aptarinėjamų vakaro momentų.

Užkulisiuose: vakarėliai, kampanijos ir prestižo verslas

Apdovanojimų vakaras tęsėsi už raudonojo kilimo ribų. Netflix po-Emmys vakarėlis Holivude virto pergalės švente, kai kūrybiniai žmonės ir vadovai kėlė tostus už Adolescence laimėjimus. Ted Sarandos ir platformos apdovanojimų komanda akivaizdžiai buvo pakilios nuotaikos — Netflix strategija investuoti į prestižines miniserijas toliau atsiperka.

Plan B prodiuseris Jeremy Kleiner, jau du kartus pelnęs Oskarą, dabar prie savo prodiusavimo kredencialų prideda ir Emmy. Jo buvimas vakarėlyje kartu su Plan B pirmąja televizijos prezidente Nina Wolarsky (2023 m. perėjusia iš Netflix) pabrėžia pokytį: didieji kino prodiuseriai vis labiau įsitraukia į ilgų formų televiziją. Rezultatas — nuolatinė kinematografiškų serialų srautas, griaunantis ribas tarp kino ir televizijos ir pritraukiantis talentus, įpratusius prie kino apdovanojimų aplinkos.

Kampanijos ir naujos apdovanojimų taisyklės

Kampanijos dėl Emmy visada turėjo svarbą, bet srautinės platformos jas patobulino tikslingais peržiūrų renginiais, globalia rinkodara ir kultūrinių diskusijų kūrimu. Nuo kuruotų Q&A, socialiniam turiniui skirtų priemonių iki intymių peržiūrų balsuotojams — apdovanojimų sezonas dabar primena daugialypės terpės kampaniją. Tačiau, kaip parodė Jeff Hiller pergalė, žemės lygio entuziazmas ir tinkama naracija vis dar gali nugriauti svarių kampanijų svorį.

Palyginimai ir kultūrinis poveikis

Lyginant 2025 m. Emmys su ankstesniais metais atsiskleidžia esminis industrijos poslinkis. Ten, kur anksčiau erą apibrėždavo kartojantys laimėtojai, dabar laukai vertina drąsesnius, vienkartinius sezonus. The Studio komedinis tonas — žaismingas, savireferentiškas ir medijai išmanus — primena tokius kūrinius kaip Fleabag, bet turi šiuolaikišką blizgesį ir žvaigždžių trauką. The Pitt pasižymi serializuoto rimtumo bruožais, primenančiais ankstesnius prestižinius serialus kaip The Sopranos ar Mad Men, bet pateikiamas moderniu, srautams pritaikytu formatu, skirtu greitai įtraukti pasaulinę auditoriją.

Kultūriškai šie laimėjimai veikia kaip pareiškimai: kad žiūrovai ir balsuotojai vertina naujumą; kad srautinės platformos vis dar gali išsiveržti su rizikingu turiniu; ir kad televizija tebėra dinamiškiausia ilgų formų pasakojimo terpė. Akademijos priėmimas naujokų rodo industriją, labiau linkusią kelti šviežias perspektyvas, o tai gali paskatinti platesnes kūrybines rizikas ateinančiuose sezonuose.

Ekspertų nuomonė

"2025 m. Emmys atrodė lyg perkrovimas — pripažinimas, kad televizijos ateitis priklauso drąsiems, ribotiems pareiškimams, o ne begaliniams sezonams," sako kino kritikė Anna Kovacs. "Matome, kaip kinematografiški talentai migruoja į ribotas serijas, ir balsuotojai tai skatina. Rezultatas — turtingesnė apdovanojimų erdvė ir, galų gale, geresnė televizija žiūrovams."

Smulkmenos ir reikšmingi pirmieji kartai

  • The Studio tapo pirmąja komedijos serija, pelniusia 13 Emmy per vieną sezoną.
  • Owen Cooper nustatė naują rekordą kaip jauniausias Emmy nugalėtojas.
  • Stephen Graham surinko tris Emmy Adolescence triumfe.
  • The Late Show With Stephen Colbert gavo pirmąjį Geriausio pokalbių šou serijos Emmy nepaisant neseniai įvykusio atšaukimo CBS.
  • Cris Abrego tapo pirmuoju Akademijos pirmininku, kurio kalba apie CPB finansavimo nutraukimą sukėlė plačią visuomeninę diskusiją Emmys.

Kritinės perspektyvos

Ne visi vertino vakarą vien tik kaip nesudėtingą triumfą. Kai kurie kritikai teigė, kad apdovanojimai vis dar atspindi industrijos politiką ir kampanijų įtaką tiek pat, kiek ir kūrybinį meistriškumą. Kiti pabrėžė nelygumus atstovavime tarp nominantų ir kėlė klausimų dėl Television Academy pastangų praplėsti tradicinę balsuotojų bazę. Tačiau net kritikai pripažino, kad emociniai momentai — autsaiderių pergalės, politinė kalba ir akivaizdus entuziazmas Netflix vakarėlyje — padarė vakarą išskirtiniu.

Ką tai reiškia kūrėjams ir žiūrovams

Kūrėjams žinia aiški: rizikuokite, pasakykite drąsias istorijas ir bendradarbiaukite per kino ir televizijos ribas. Studijoms ir srautinėms platformoms — investuokite į ribotas serijas ir autoriaus vedamus projektus, kurie gali keliauti tarptautiniu mastu. Žiūrovams — pirmų metų nugalėtojų renesansas žada įvairesnį ir drąsesnį programavimą ateityje.

Išvada: Emmys momentas, nukreiptas į ateitį

77-osios Emmys buvo tiek šventė, tiek persvarstymas. Vietoje kartojimo praeities modelių Television Academy panaudojo platformą pakelti naujus serialus, apdovanoti netikėtus pasirodymus ir atkreipti dėmesį į svarbias industrijos problemas. Nesvarbu, ar stebėjote transliaciją, naršėte nugalėtojų sąrašus ar šventėte po vakarėlio, vakaras signalizavo lūžio tašką: televizijos aukso amžius nėra statiška plokštuma, o dinamiška sritis, kur pirmieji laimėtojai, srautinės strategijos ir drąsūs kūrybiniai sprendimai formuoja pasakojimą.

Kol žiūrovai visame pasaulyje žiūri naujus nugalėtojus per srautinę platformą, jie ne tik vartoja turinį — jie stebi, kaip televizija iš naujo atranda save. Ši atsinaujinimo banga žada drąsesnes komedijas, rizikingas dramas ir ribotas serijas, kurios kinematografiškai siekia aukštumų. Kas žino? Kitų metų Emmys gali atnešti dar vieną būrį netikėtų pirmųjų kartų.

Šaltinis: deadline

Komentarai

Palikite komentarą