6 Minutės
Neil Druckmann apie „The Last of Us Part 3“ galimybes
Vienas iš įtakingiausių šiuolaikinio žaidimų ir ekranizacijų pasaulio kūrėjų Neil Druckmann neseniai dar kartą sužadino ištikimiausių „The Last of Us“ gerbėjų lūkesčius. „Naughty Dog“ studijos vadovas, pristatęs itin sėkmingas ir kino, ir televizijos auditorijas pasiekusias žaidimo adaptacijas, neslėpė – trečiosios dalies ateitis priklausys nuo išskirtinės istorijos. Dalyvaudamas populiariame „Sacred Symbols“ podkaste, Druckmann akcentavo: kiekvienas žingsnis į priekį su šiuo postapokaliptiniu serialu ar žaidimu bus galimas tik tuo atveju, jei pavyks atrasti istoriją, kuri būtų verta šio kultinio pasaulio. „Šis pasaulis ir jo veikėjai – man be galo brangūs. Ir jei pasirodys idėja, kurią laikysiu verta tiek žaidėjų, tiek žiūrovų dėmesio, aš drąsiai į ją pasinersiu“, – sako kūrėjas.
Apžvalga: „The Last of Us“ serialo ir žaidimo fenomenas
Nuo pirmųjų „The Last of Us“ žaidimo išleidimo dienų 2013 m., ši istorija tapo ne tik pramogų industrijos, bet ir šiuolaikinės popkultūros fenomenu. Žaidimas, suplakęs emocingus pasakojimus, kino kokybės režisūrą, įspūdingą muziką ir giliai žmogiškus moralinius pasirinkimus, buvo ne tik revoliucinis veiksmo išgyvenimo žanre, bet ir įkvėpė HBO serialą, pelniusį rekordinį žiūrimumą bei kritikų liaupses. Nuolat besiplečianti „The Last of Us“ visata atvėrė duris ne tik tęstinėms istorijoms, bet ir jaudinančioms analizėms tarp kino ir žaidimų pasaulio entuziastų Lietuvoje.
Pagrindinė siužeto ašis
Šioje postapokaliptinėje JAV, siaubiamoje mutavusio grybelio, atsiduria Joelis – kietas, prarastą dukrą apraudantis vyras – ir Ellie, žavioji paauglė, imunitetą turinti nuo pandemijos ir galinti tapti žmonijos išsigelbėjimo raktu. Kartu jie keliauja per sugriautus miestus ir žiaurius žmonių bendruomenių užkaborius, kur retai kas pasirodo vienareikšmiškai blogas ar geras. Jų kelias – pilnas netikėtų išbandymų, išdavysčių ir stiprių emocijų, verčiančių žiūrovus bei žaidėjus permąstyti žmogiškumo ribas.
Aktoriai, balsai ir kūrybinė komanda
Pirmojo ir antrojo žaidimų dalių balsais tapo Troy Baker (Joel) bei Ashley Johnson (Ellie). Jų įtaigus darbas davė personažams autentiškumo, kurį vėliau ekranizacijoje atgaivino HBO serialo aktoriai Pedro Pascal bei Bella Ramsey – šiųdviejų meistriškai kuriamas emocinis ryšys pelnė abiejų kritikų, ir žiūrovų simpatijas. Už serialo režisūrą atsakingi buvo tokie žinomi vardai kaip Craig Mazin („Chernobyl“), o kartu su Druckmann jie užtikrino, kad ekranizuota versija ne tik išlaikytų, bet ir pagilintų žaidimo dvasinę brandą. Tarp kūrimo proceso dalyvių taip pat minėtini Gustavo Santaolalla, sukūręs įsimintiną muzikos takelį, pabrėžiantį kiekvienos scenos emocinį krūvį. Lietuvoje šio serialo sėkmė taip pat aiškiai matoma tiek tarp populiarių interneto recenzijų, tiek diskusijų kino forumuose dalyvių.
Prodiusavimo detalės ir kūrybos užkulisiai
Nors „The Last of Us“ žaidimas buvo sukurtas siekiant išplėsti pasakojimo žanrus žaidimų industrijoje, jo įtaka greitai persikėlė ir už konsolių ribų – buvo kuriami komiksai, internetinės laidos ir, žinoma, aukštos kokybės TV serialas. Vienas iš sėkmės ingredientų – „Naughty Dog“ kūrybinės komandos gebėjimas subtiliai perkelti žaidimo atmosferą į ekraną, tuo pačiu išlaikant autentišką personažų dinamiką ir moralinę įtampą. Ne veltui serialas jau nuo pirmųjų epizodų buvo minimas tarp geriausių naujosios kartos adaptacijų.
Svarbus atskleidimas: Ar „Fireflies“ išties galėjo sukurti vakciną?
Tarp visų „The Last of Us“ paslaptimis apipintų siužeto posūkių, viena įdomiausių – ar pasipriešinimo grupuotė „Fireflies“ galėjo iš tiesų sukurti vakciną naudodama Ellie imunitetą? Šis klausimas jau daugybę metų ginčijamas tiek tarp žaidėjų, tiek serialo žiūrovų bendruomenės. Pastarajame interviu Neil Druckmann pagaliau uždėjo tašką – kūrėjų sumanymu, „Fireflies“ išties turėjo realią galimybę panaudoti Ellie išskirtines savybes ir galbūt pagaminti veiksmingą vakciną. Būtent todėl Joelio sprendimas išgelbėti mergaitę, paaukojant žmonijos likimą, įgijo dar daugiau filosofinio ir emocinio svorio. „Ši dilema – viena sudėtingiausių žmogaus sprendimų vaizdavimų, kokius esame matę šiuolaikinėje populiariojoje kultūroje“, – komentavo Druckmann.
Moraliniai pasirinkimai ir gilesnės temos
Kino ir serialų ekspertai ne kartą pabrėžė, kad „The Last of Us“ stiprybė slypi ne tik drąsoje vaizduoti žiaurų pasaulį, bet ir gebėjime kelti gilius etinius ir filosofinius klausimus. Joelio pasirinkimas aukoti visą pasaulį dėl vieno žmogaus, ypač žinant, kad „Fireflies“ galėjo rasti vakciną, verčia kiekvieną žiūrovą susimąstyti apie asmeninę atsakomybę, šeimą, atjautą ir tamsiausias žmogiškumo puses. Tokios temos išlieka aktualios ne tik žaidimų, bet ir kino industrijoje, ypač žvelgiant į šiuolaikinio serialo ar filmo struktūrą Lietuvoje.
Kritikų reakcijos ir auditorijos nuomonės
Nuo pat pirmosios „The Last of Us“ dalies, kuri sparčiai tapo vienu geriausiai įvertintų visų laikų žaidimų, iki šiemet pasirodžiusio serialo – kūrinys užsitikrino netikėtą kritikų ir kino entuziastų bendruomenės palaikymą. Interneto portalų, tokių kaip ekran.lt, recenzijos dažnai išskiria ne tik įtaigią atmosferą, bet ir puikų aktorių pasirinkimą, emocinę pasakojimo galią bei nuosekliai vystomą žanrinį identitetą. Šiuolaikinėje Lietuvoje šis serialas aptarinėjamas ir dėl gebėjimo perteikti globaliai aktualias dilemas, ir kaip pavyzdys, kaip žaidimų ekranizacijos gali pakilti iki aukščiausio meninio lygio.
Tuo tarpu gerbėjų bendruomenė toliau diskutuoja: ar „The Last of Us Part 3“ išpildys aukštus lūkesčius, ar serialas išlaikys įtampą, o galbūt – kūrėjų komanda nustebins visiškai nauja pasakojimo kryptimi. Visi sutaria: serialui ir žaidimui pavyko tapti ne tik žanro etalonu, bet ir egzistencinės dramos manifestacija.
Ateities perspektyvos: Trečioji dalis ir galimi siužetų vingiai
Nepaisant didžiulės sėkmės, Neil Druckmann ne kartą akcentavo – bet kokie ateities planai dėl „The Last of Us Part 3“ priklausys nuo to, ar bus rastas autentiškas, kokybiškai išbaigtas naratyvas. Žanro žinovai spėlioja apie galimus siužeto vingius: galbūt bus gilinamasi į Ellie tolimesnį gyvenimą, naujus personažus ar net kitų likusių žmonių, susibūrusių po apokalipsės, keliones. Vis dėlto serialo ir žaidimo kūrėjai lieka ištikimi kokybės, originalumo ir moralinių dilemų balansui – tai ir pelnė „The Last of Us“ išskirtinę vietą kino, serialų ir žaidimų istorijoje.
Lietuvių auditorijos požiūris
Lietuvos filmų ir serialų gerbėjai, įpratę įdėmiai stebėti ir aptarti pasaulinio lygio serialus, „The Last of Us“ priėmė itin šiltai. Forumuose, „YouTube“ apžvalgose ir teminiuose filmo renginiuose dažnai aptariamos ne tik kūrybinės detalės, bet ir psichologinė, moralinė pasakojimo pusė. Tai rodo, kad lietuviams postapokalipsinis naratyvas – daug daugiau nei paprastas veiksmo nuotykis.
Išvada
Neil Druckmann naujausi pasisakymai aiškiai leidžia suprasti: „The Last of Us“ pasaulis tebėra gyvas ir įkvepiantis, o tolimesnės žaidimo ar serialo dalys priklausys nuo kūrėjų gebėjimo rasti išskirtinę, jaudinančią istoriją. Studijos „Naughty Dog“ profesionalizmas ir pagarbos kupinas požiūris į originalią medžiagą užtikrina – jei trečioji dalis ir pasirodys, tai bus ne eilinė tęsinio dalis, o brandi, emociškai turtinga kino ir žaidimų patirtis. Druckmann išskirtinai pabrėžė „Fireflies“ potencialą sukurti vakciną, įprasminęs pagrindinių veikėjų moralines dilemas ir jų sprendimų svorį. Kino, serialų ir žaidimų gerbėjams Lietuvoje belieka laukti ir tikėtis, kad būsimi pasakojimai pateisins jau dabar keliamus lūkesčius ir taps dar vienu žanro aukso standartu. Reiktų neabejoti – jei „The Last of Us Part 3“ sugrįš, ji ir vėl suvirpins ne tik ekranus, bet ir mūsų širdis.
Komentarai