DC Komiksų pasaulis pramogų parkuose: nuo nostalgijos iki naujų vilčių su Superman | Ekran - Kino naujienos, filmų apžvalgos ir meninės naujovės Lietuvoje
DC Komiksų pasaulis pramogų parkuose: nuo nostalgijos iki naujų vilčių su Superman

DC Komiksų pasaulis pramogų parkuose: nuo nostalgijos iki naujų vilčių su Superman

2025-06-28
0 Komentarai

7 Minutės

Superherojų filmai ir toliau žavi žiūrovus visame pasaulyje, o DC Komiksų pasaulis pramogų parkuose patyrė tikrą amerikietiškų kalnelių kelionę – nuo pakilimų, nuosmukių iki neišnaudoto potencialo. Su nekantriai laukiamu Jameso Gunno „Supermano“ filmu, DC Studios atveria naują erą – ar tai bus tas ilgai laukiamas lūžis, kai DC Visatos superherojai ir piktadariai sulauks tokio įspūdingo pramoginio pasaulio, kokį nusipelnė? Pažvelkime į DC Komiksų pramogų parkuose istoriją, įsimintinas atrakcijas ir išsiaiškinkime, kaip Supermanas galėtų tapti permainų simboliu.

Nostalgija ir ankstyvieji metai: Betmenas ir už jo ribų Daugybei 1990-ųjų kino gerbėjų apsilankymas Six Flags pramogų parke reiškė ne tik kvapą gniaužiančias kalnelių atrakcijas. Teminės pramogos, įkvėptos Warner Bros. filmų „Betmenas Amžiams“ ir „Betmenas ir Robinas“, siūlė adrenalino kupinus nuotykius – žiūrovai galėjo pasinerti į kinematografinę Gotamo miesto atmosferą. Magic Mountain parke legendiniai kaskadiniai pasirodymai, kuriuose Batmanas, Robinas ir Batgirl kovojo su ponu Šalčiu ir Nuodingąja Gebene, puikiai perteikė veiksmo scenas ir įsimintinas Batmobilio akimirkas.

Tuo metu Astroworld Teksase siūlė įspūdingą vandens šou, kuriame Batmanas ir Robinas susidurdavo su Mįslių Karaliumi ir Dvigubuoju veidu. Čia žiūrovai regėdavo sraigtasparnį, vandens motociklus ir ištisą vandens areną – patirtis buvo įtraukianti, gerokai pranokstanti vėliau paplitusius paprastus kalnelius su DC tematika.

Pokytis: plieniniai kalneliai ir prarasti pasakojimai Bėgant metams, DC pramogų parkų pramogų imersija išblėso. Įspūdingi gyvo veiksmo šou užleido vietą DC ikonografijos licencijavimui kalnelių atrakcijoms. Tokie atrakcionai kaip „Batman: The Ride“, „Riddler’s Revenge“ ar „Superman: The Ride“ tapo parkuose įprastu reiškiniu, tačiau kartu sumažėjo teminių pasaulių kūrimo ir personažų vystymo galimybės, kurios taip patrauklios kino ir serialų mėgėjams. Vietoje epizodiškų susitikimų su personažais ar Batmobilio nuotraukų galimybių, DC teminė įtrauktis dingo – kinų magija virto tik nostalgija.

Nolano era ir naujos imersinės rinkodaros idėjos Visgi DC kūrybinė komanda ne visuomet laikėsi saugios strategijos. Christopherio Nolano „Betmeno“ trilogijos metu Warner Bros. kartu su DC įgyvendino inovatyvų alternatyvios realybės žaidimo (ARG) rinkodaros projektą „Why So Serious?“. Vietoj pasyvaus filmo stebėjimo, fanai visame pasaulyje sprendė užuominas, rinkosi į Joker Mob’us San Diego Comic-Con renginyje, rinko rekvizitą iš slaptų vietų – taip buvo sukurtas entuziazmas ir lūkesčiai Heatho Ledgerio pavaizduotam Jokeriui dar prieš filmo premjerą. Tai tapo tikru dalyvavimo kinu – gerokai įtaigingiau nei standartiniai pramogų parkų atrakcionai.

Hario Poterio efektas: kaip burtininkų pasaulis pakeitė pramogų parkų taisykles Kai Universal Studios 2010 metais atsidarė „Wizarding World of Harry Potter“, šis įvykis tapo naujo kino pasaulių parkų standarto pradžia. Paradoksalu, bet vietoje DC Komiksų, ypatingo Warner Bros. dėmesio pirmiausia sulaukė būtent Haris Poteris – lankytojai galėjo žengti į Diagon alėją, važiuoti Hogvartso ekspresu ir išgyventi magiją iš arti. Šios sėkmės įkvėpti, ir kiti kino didmiesčių herojai sulaukė savo pasaulių – Star Wars: Galaxy's Edge ar Avengers Campus, iš esmės pakeitusių žiūrovų lūkesčius pramogų parkuose. Tuo tarpu DC Komiksų atrakcionai JAV išliko didžiąja dalimi paviršutiniški – atnaujinti dažai, naujos kostiumų interpretacijos, bet trūko ištisų pasaulių kūrimo.

DC užsienyje: tarptautinės ambicijos ir praleistos galimybės Visgi Warner Bros. investavo daugiau į įtraukiančius DC pasaulius už JAV ribų – pavyzdžiui, Spain ir Australijos Movie World parkuose veikia gerai išpildyti teminiai DC, Ozo šalies ir Looney Tunes pasauliai su įspūdingomis gyvo veiksmo programomis. Tačiau daugumai amerikiečių toks patobulinimas teliko nauju dažų sluoksniu ar pervadinta atrakcionu. Išimtis – 2018 m. Duris atvėręs Warner Bros. World Abu Dabis, pastatytas nuo pamatų, čia DC Visata padalinta į Gotamo miestą ir Metropolį, gausu lenktyninių atrakcionų, susitikimų su visais pagrindiniais herojais bei piktadariais. JAV tuo pačiu metu didžiausia naujiena buvo „Justice League: Battle for Metropolis“ tamsusis atrakcionas Six Flags parke.

DCEU epocha: nauja viltis ir Helovino siaubas DC Extended Universe atsiradimo laikotarpiu Six Flags ėmėsi naujų kostiumų interpretacijų pagal „New 52“ komiksus ir atnaujino kai kurių personažų dizainą. Warner Bros. Studios Tour Burbanke pristatė interaktyvius Snyderverse eksponatus ir filmavimo aikštelių turus, leidžiančius pažvelgti užkulisius tikriems kino mėgėjams. Vienas kūrybingiausių DC eksperimentų buvo „Horror Made Here“ Helovino renginys – baisiųjų labirintų naktis, kur DC tematikoje išsiskyrė tamsusis Arkham Asylum labirintas, kupinas Jokerio, Harley Quinn ir kitų piktadarių. Pasakojamas siužetas, pabėgimo kambario užduotys ir atmosferos kūrimas paliko didelį įspūdį dalyviams.

Supermanas ir nauja era: viltis naujam startui Jameso Gunno „Supermanas“ žada naują DC Studios etapą – kartu didėja ir lūkesčiai, kad DC pasaulis pramogų parkuose bus atgaivintas. Pavyzdžiui, numatomas „DC Summer“ renginių ciklas 2025 m. Gaylord viešbučiuose žada platų patirčių spektrą: superherojų treniruotes su Justice League, susitikimus su pagrindiniais personažais, paslėptų daiktų medžioklę su Mįslių Karaliumi ir teminius barus. Lankytojai galės mėgautis teminiu maistu – pavyzdžiui, Harley ir Jokerio švedišku stalu – bei šviesų instaliacija, perteikiančia komiksų atmosferą gyvai.

Six Flags, kurią dabar valdo Cedar Fair, taip pat atgaivina DC prekių ženklą – „DC Heroes and Villains Fest“ Magic Mountain siūlo mini paradus ir naujus teminius maisto kioskus. Nors reginių mastas negrįžo į 90-ųjų šou laikus, vaikų džiaugsmas stebinti Supermaną kovojantį su Lex Luthor ir Joker vis dar sukuria magijos akimirkas. Tačiau apskritai tematika vis dar apsiriboja kalneliais, o visuminio pasaulio kūrimo stinga.

Kinematografiniai siužetai ir tematika: įtraukiantys DC atrakcionai Sižetu grindžiami atrakcionai kelia kartelę kino tematikos pramogų parkuose. Tiek Hariui Poteriui, tiek Star Wars pritaikytos kelionės įtraukia lankytojus – jie ne tik stebi pasaulį, bet jame gyvena. DC tobuliausi pavyzdžiai, kaip Arkham Asylum labirintas, įrodo – geras siužetas, profesionalus dizainas ir aktorių sąveika paverčia pramogą nepamirštama.

Kai lankytojams siūloma ne tik kalnelių patirtis, bet ir siužeto sprendimas, bendravimas su herojais bei piktadariais, riba tarp kino ir kasdienybės išnyksta. Tokios patirtys vilioja kino gerbėjus sugrįžti į parkus dar kartą – kaip į naują superherojaus franšizės filmą.

Kūrėjų komandos užkulisiuose Įspūdingi DC pasauliai pramogų parkuose – tai tūkstančių kūrėjų, dizainerių, kaskadininkų, kostiumų specialistų ir aptarnaujančio personalo rankų darbas. Thinkwell Group ir Warner Bros. Imagineering dizaineriai, renginio vadybininkai ir kino profesionalai kuria ne tik atrakcionus, bet ir tikras įtraukias patirtis. Warner Bros. Studio Tour siūlo išsamias DC evoliucijos ekspozicijas – pradedant Matt Reeves „The Batman“ kostiumais, baigiant Nolan epochos rekvizitais.

Naujausi ir būsimi projektai: kokie pokyčiai laukia? Keičiantis DC filmų ir serialų kraštovaizdžiui su Jameso Gunno vizija, pramogų parkai taip pat žada atsinaujinti. Studijos turas dabar jungia DC istoriją ir ateitį – Matt Reeves Betmeno kostiumai šalia naujojo „Supermano“ apdaro, o Solitude tvirtovės dekoracijos vilioja būsimus gerbėjus. Naujoji Warner Bros. parduotuvė – su Metropolio dizainu bei Krypto šuns fontanu – pasižymi nuosekliu kino įkvėptu patyrimu, kurio trūko daugybėje parkų pastaraisiais metais.

Dabar, kaip niekada anksčiau, pramogų parkai turi pasitelkti kino ir TV pasakojimo galią, kad pralinktų tiesiog kalnelius ir sukurtų tai, apie ką svajoja šiuolaikiniai žiūrovai. Abu Dabyje veikiančio WB World ir stiprėjančios naujos DC Studios produkcijos pavyzdžiai rodo galimybių kryptį ir Amerikos parkuose.

Kritika ir gerbėjų nuomonės: DC tematikos parkų būklė Kino gerbėjų ir kritikų įspūdžiai – skirtingi. Nors „Justice League: Battle for Metropolis“ ir kai kurie tiesioginiai šou mėgstami, daugelis pasigenda pilnaverčių, siužetu paremtų pasaulių. Fragmentiška tematika ir silpna filmų integracija dažnai vertinamos kaip neišnaudotos galimybės, ypač lyginant su Disney ar Universal naujovėmis.

Gausu veiklų, kurios išlieka atmintyje – kaskadiniai šou, susitikimai, Arkham Asylum labirintas. Tačiau gerbėjai ilgisi nuoseklių DC Visatos miestų, kuriuose susilieja pasakojimas, reginys ir fandomas.

Asmeniniai pastebėjimai: superherojų potencialas ateityje Būdamas tiek 90-ųjų gyvo veiksmo Betmeno šou, tiek šiuolaikinės kalnelių centrizmo epochos liudininkas, matau – žiūrovai trokšta gilesnio įtraukimo. Nesvarbu, ar tai sužavėti vaikai Magic Mountain, ar autentiški kostiumai Studio Tour, ar naujos WB parduotuvės magija, DC tikrai turi visus kuo tapti geriausiu. Šiandien svarbiausia – nuoseklus įsipareigojimas siužetui, personažams ir stebuklų atmosferai, kuri priverčia patikėti, kad gali skristi kartu su Supermanu.

DC Komiksų ateitis pramogų parkuose DC Studios pradeda naują skyrių, o „Supermana“ perkrovimas – proga iš esmės atnaujinti pramogų parkus. Pagrindas jau padėtas tiek užsienyje, tiek pavieniuose parkuose. Belieka pakviesti viso pasaulio gerbėjus į didžiausią DC nuotykį – miestą, kuriame Gotamas ir Metropolisas gyvena greta, o kiekvienas lankytojas tampa savo kino istorijos herojumi.

Ar Supermano sugrįžimas taps DC teminių parkų atgimimo pradžia? Gerbėjai pasiruošę. Belieka, kad šie legendiniai herojai gautų tokius įtraukiančius nuotykius, kokių jie ir jų pasaulinės gerbėjų bendruomenė visada nusipelnė.

Komentarai

Palikite komentarą