Denzel Washington: „Aš nežiūriu filmų“ — netikėtas prisipažinimas

Denzel Washington: „Aš nežiūriu filmų“ — netikėtas prisipažinimas

Komentarai

4 Minutės

Denzel Washington: „Aš nežiūriu filmų“ — netikėtas prisipažinimas

Atvirame GQ vaizdo interviu su režisieriumi Spike’u Lee ir bendražvaigžde A$AP Rocky, Denzel Washington atliko atvirą prisipažinimą, kuris nustebino gerbėjus ir pramonės atstovus: po keturių dešimtmečių ekrane jis nebežiūri filmų dėl malonumo. Du kartus apdovanotas Oskaru aktorius — kurio ekrano karjera prasidėjo 1981 m. filme Carbon Copy ir apima gerokai daugiau nei 40 kreditų — Lee sakė: „Aš nežiūriu filmų, žmogau. Iš tikrųjų ne. Aš neinu į kino teatrus. Esu pavargęs nuo filmų.“ Kai jo paklausė, kiek filmų jis yra sukūręs, Washington juokais atsakė: „Per daug. Manau, apie 50!“

Ką tai reiškia ilgametei karjerai

Toks prisipažinimas skamba netikėtai šalia filmo Highest 2 Lowest premjeros — tai penktasis Washingtono ir Spike’o Lee bendras darbas po Mo’ Better Blues (1990), Malcolm X (1992), He Got Game (1998) ir Inside Man (2006). Naujas filmas — rodomas pasirinktose kino salėse dabar ir transliuojamas Apple TV+ nuo rugsėjo 5 d. — vėl suvienija aktorių ir režisierių, kurie per daugelį metų formavo Amerikos kiną. Vis dėlto Washingtono atsiribojimas nuo filmų žiūrėjimo atskleidžia platesnį reiškinį: patyręs menininkas persvarsto, kaip vartoja ir kuria kultūrą turinio pertekliaus eroje.

Palyginimai ir kūrybinis kontekstas

Washingtono pastabos atspindi modelius, matomus ir su kitais ilgametę karjerą turinčiais aktoriais, kurie atsitraukia nuo masinės kino kultūros, kad išlaikytų kūrybinę energiją. Pagalvokite apie Clinto Eastwoodo pasisukimą režisūros link ir atrinktus vaidmenis arba Meryl Streep atsargų projektų atrankos požiūrį vėlesniais dešimtmečiais. Spike’o Lee bendradarbiavimai su Washingtonu tradiciškai derina socialinę kritiką ir teatrališkumą — Malcolm X išlieka kertiniu biografiniu filmu, o Inside Man parodė Lee gebėjimą kurti populiarius apiplėšimo trilerius. Highest 2 Lowest patenka tarp tų polių: asmeniškas, įtemptas ir orientuotas į režisieriaus ir aktoriaus trumpąją kalbą.

Industrijos fonas: apdovanojimai, transliacijos ir kūrybinis perkrovimas

Washingtono požiūris į apdovanojimus — kad jis nevaidina dėl Oskarų ir kad „Žmogus teikia apdovanojimą. Dievas duoda atlygį“ — pastaraisiais mėnesiais buvo nuoseklus ir plačiai cituojamas. Jo komentarai pasirodo amid dramatiškų platinimo pokyčių: kino rodymo langai trumpėja, transliacijos platformos, tokios kaip Apple TV+, leidžia filmus iškart matyti pasaulinei auditorijai, o leidinių gausa gali net užgožti net ir didžiausią kino entuziastą. Prolifiškam aktoriui, sukūrusiam dešimtis filmų, pastovus turinio srautas dažniau sukelia nuovargį nei įkvėpimą.

Užkulisiuose ir gerbėjų reakcija

Highest 2 Lowest taip pat pasižymi netikėtu A$AP Rocky įtraukimu į aktorių sąrašą, kas rodo, kaip šiuolaikiniai filmai derina tradicinį žvaigždžių statusą su tarpplatformine popkultūros įtaka, kad pritrauktų jaunesnę transliacijų auditoriją. Gerbėjai reagavo įvairiai: vieni sveikino Washingtono atvirumą apie kūrybinį išsekimą, kiti nerimauja, kad kino pramonė gali prarasti vyresniosios kartos lyderių įsitraukimą, kai turinio apimtis sparčiai didėja.

Ekspertų požiūris

„Patyrę aktoriai dažnai persvarsto, kaip jie bendrauja su kinu, kai industrija keičiasi,“ sako kino istorikas Marko Jensen. „Washingtono pastaba nėra filmo kaip meno atmetimas tiek, kiek reakcija į epochą, kur kiekybė dažnai nustelbia meistriškumą. Jis vis dar renkasi projektus sąmoningai — to įrodymas yra jo bendradarbiavimai su Spike’u Lee.“

Įdomybės ir aptarimo taškai

  • Pirmasis Denzelo pripažintas kino vaidmuo: Carbon Copy (1981).
  • Highest 2 Lowest žymi penktąjį Washingtono ir Lee pilnametražį darbą kartu.
  • Filmas bus transliuojamas Apple TV+ netrukus po riboto kino seanso — toks leidimo modelis tapo įprastas 2020‑ųjų Holivude.

Išvados: ką Denzelo atvirumas sako apie kino ateitį

Washingtono atviras pareiškimas — „Esu pavargęs nuo filmų“ — veikia tiek kaip provokacija, tiek kaip asmeninė išpažintis. Kino mylėtojams ir industrijos stebėtojams tai kelia klausimus apie tai, kaip menininkai išlaiko aistrą turinio perpildytoje eroje ir kaip studijos, transliavimo platformos bei kūrėjai gali vėl subalansuoti kokybę palyginti su kiekybe. Nesvarbu, ar Washingtonas grįš prie aktyvaus filmų žiūrėjimo, ar ir toliau atsargiai meniuos savo dalyvavimą, jo palikimas — ir filmai tokie kaip Highest 2 Lowest — išlieka svarbiais šiuolaikinio kino orientyrais.

Šaltinis: variety

Palikite komentarą

Komentarai