Tom Hollandas, Nolanas ir modernus eposas: kodėl The Odyssey jau tapo didžiausia kino žinia

Tom Hollandas, Nolanas ir modernus eposas: kodėl The Odyssey jau tapo didžiausia kino žinia

0 Komentarai

5 Minutės

Tom Hollandas, Nolanas ir modernus eposas: kodėl The Odyssey jau tapo didžiausia kino žinia

Tom Hollandas nedrįso slėpti savo susijaudinimo. Neseniai užbaigęs Christopherio Nolano ilgai laukiamą Homero Odisėjos ekranizaciją, Hollandas tarptautinei spaudai sakė, kad projektas pateikė „geriausią scenarijų, kurį esu skaitęs“. Vaidindamas Telemachą — Odisėjo sūnų — Hollandas apibūdina filmą kaip retą senovės mitų ir šiuolaikinės didžiojo kino meistrystės dermę, kurią jis vadina „gyvenimo darbu“.

Nuo Oppenheimerio iki senovės Graikijos: Nolano kitas drąsus šuolis

Po apdovanojimų sezono sėkmės ir kultūrinės diskusijos apie Oppenheimerį, Nolano posūkis prie klasikinės literatūros gali pasirodyti drąsus. Tačiau pažvelgus į Nolano filmografiją — nuo protą verčiančios Inception architektūros iki intymesnio, bet platus istorijas pasakoto Interstellar ir Dunkirk — Odisėjos adaptacija dera su jo apetitu dideliems, idėjiškiems projektams, pagrįstiems žmogiškais motyvais. Režisieriaus būdingos praktinės efektų priemonės ir preciziška vizualinė gramatika žada adaptaciją, kuri bus kinematografiška, o ne vien tik literatūriška.

Kino istorikė Elena Márquez suteikia papildomą perspektyvą: „Nolanas mitą traktuoja kaip inžineriją — jis rekonstruoja istorijas taip, kad žiūrovas pajustų emocijų fiziką. Jei Oppenheimeris rodė mąstantį protą, The Odyssey gali parodyti širdį esant stresui, atvaizduotą monumentaliu mastu.“

Žvaigždžių konstelacija: ką mums sako ansamblis

Matt Damon vadovauja kaip Odisėjas, apsuptas išskirtinio ansamblio — Hollandas, Anne Hathaway, Zendaya, Lupita Nyong’o, Robert Pattinson, Charlize Theron ir Jon Bernthal, tarp kitų. Toks rinkimas signalizuoja prestižinio dramos ir didelio biudžeto spektaklio hibridą: Oskarams tinkamą autoriaus filmą, kuris vis dar sieks masinės publikos. Gerbėjai jau lygina Nolano aktorių įvairovę su Petro Jacksono Galiūnų valdovo trilogija ir Ridley Scotto istoriniais epais.

Smulkmena fanams: pasakojama, kad Nolanas ir prodiuserė Emma Thomas ypač stūmėsi dėl praktinių jūrinių filmavimo aikštelių ir didelio masto scenų, kad perteiktų Homero pasaulio gryną fizinį pobūdį — detalę, kurią Hollandas apibūdino kaip „nepanašią į nieką, ką esame matę“.

Spider-Man: Brand New Day — ta pati aistra, naujas skyrius

Vos tik Hollandas užbaigė The Odyssey, jis perėjo prie Spider-Man: Brand New Day, savo ketvirto solo MCU filmo ir septinto pasirodymo kaip tinklais besišluostantis herojus. Hollandas apibūdina filmavimą kaip jausmą „kaip pirmą kartą“, prisimindamas įsimintiną epizodą su tanku riedančiu per Glazgo pagrindinę gatvę prieš tūkstančius gerbėjų. Aktoriaus entuziazmas pabrėžia platesnį reiškinį: franšizės kinas vis dar gali įkvėpti aktorius, kai režisieriai imasi kūrybiškų, taktilių metodų.

Palyginimai ir tęstinumas: Hollandas prieš kitus Žmogus-voro aktorius

Hollando Žmogus-voras dažnai balansuoja tarp Tobey Maguire nuoširdumo ir Andrew Garfield aštresnės natūros. Marvel integravo tą pusiausvyrą, maišydama humorą, patosą ir veiksmo choreografiją. Ankstyvi pranešimai ir paties Hollando pastabos leidžia manyti, kad Brand New Day toliau maišys praktinius triukus su didelio masto setų spektakliu — formulė, kuri išskyrė Nolano ankstesnį darbą ir padarė superherojų kiną įtraukiančiu.

Pramonės kontekstas: adaptacijos, autoriaus vedami dideli projektai ir žiūrovų alkis

Kartu egzistuojantys The Odyssey ir naujo Žmogus-voras filmo projektai rodo dvi lygiagrečias šiuolaikinio kino tendencijas: autoriaus vedamų didelio masto filmų sugrįžimą ir nepraeinamą potraukį franšiziniam komfortui. Studiijos vis drąsiau patvirtina prestižinius projektus, kurie taip pat žada komercinę grąžą, pasitikėdamos žvaigždžių galia ir režisieriaus prekės ženklu parduodamos tiek meną, tiek mastą.

Kritiškai žiūrint, lūkesčiai yra aukšti. Homero adaptacija tradiciškai kelia daug klausimų: kiek tiesmuka turėtų būti ekranizacija ir kiek mito reikia transmutuoti ekrane? Nolano pasiekimų istorija rodo, kad jis greičiausiai rinksis struktūrinę reinventaciją, o ne ištikimą reprodukciją — sprendimas, kuris kai kuriuos žavės, o kitus — erzins puristus.

Ko laukti ir baiginės mintys

Stebėkite Nolano sluoksniuotą vizualinį pasakojimą, dėmesį į apčiuopiamas scenas ir aktorių vaidmenimis grįstą požiūrį į mitą. Tuo tarpu Žmogus-voro tanko scena byloja, kad Hollando aukštos energijos fizinis vaidmuo išlieka esminis jo patrauklumo elementas. Išleidimo langai artimi: The Odyssey pasirodys liepos 17 d. per Universal Pictures, o Spider-Man: Brand New Day — liepos 31 d. per Sony.

Trumpai tariant: Hollando entuziastinga rekomendacija tik sustiprina Nolano priešpremjerinę šlovę, tačiau tikrasis išbandymas bus, ar filmai pateiks emocinį ir kinematografinį svorį, kurio komandos žada. Bet kuriuo atveju 2025 metai atrodo kaip kontrastų festivalis — klasikinis mitas ir komiksų modernumas, abu taikantys tą pačią auditoriją: kino žiūrovus, alkstančius tiek reginio, tiek sielos.

„Iš meistrystės perspektyvos Nolano pasirengimas kurti scenas kameroje ir leisti aktoriams atrasti akimirką yra tai, kas priverčia tokius projektus kaip The Odyssey jaustis gyvais“, — sako kino istorikė Elena Márquez. „Tai technika, kuri taip pat išlaiko aktorius, tokius kaip Hollandas, įsitraukusius į labai skirtingus žanrus — nuo mitinio dramos iki didelio biudžeto superherojų filmų.“

Šaltinis: variety

Komentarai

Palikite komentarą