4 Minutės
Kaip The Conjuring: Last Rites uždaro savo knygą — ir ką verta stebėti kredituose
The Conjuring: Last Rites pasirodo kaip akivaizdi uždarymo dalis Warrens istorijoje, tačiau jo finalas tuo pačiu metu yra ir užbaigimas, ir kartokai saldi Conjuring franšizės šventė. Filmas sukasi apie Smurlų šeimos apsėdimą ir kulminuoja fiziškai bei emociškai įkrautu susidūrimu dėl pavojingiausio relikvijos: „conjuring“ veidrodžio. Režisierius ir aktoriai pateikia pažįstamus siaubo momentus, tačiau paskutinės akimirkos — įskaitant archyvinei medžiagai paremtą kreditų seką ir paskutinę kortelę — suteikia filmui stipriausią emocinį atlygį.
Ar yra scena po kreditų?
Taip — bet ne Marvel stiliaus užuomina. Išlikite per pradines kreditų juostas: kūrėjai sumontavo archyvinius kadrus ir bylų montažus su Edu ir Lorraine Warren, pateikdami žiūrovams retrospektyvą apie tyrinėtojų karjerą. Nėra po kredito triuko, kuris ruoštųsi tęsinio nustatymui, tačiau ankstyvieji kreditai veikia kaip triumfo ratas visai serijai. Po šių vaizdų paskutinė, ramesnė kortelė atskleidžia veidrodžio likimą ir po to išnyksta į juodą ekraną — tvirtas taškas, o ne atvira kllifhangerio užuomina.
Pabaigos paaiškinimas: veidrodis, apsėdimas ir auka
Kulminacija sukasi apie apsėsto veidrodžio išėmimą ir jo užtikrinimą Warrens muziejuje. Problemos išauga į pilną apsėdimą: Judy (Mia Tomlinson) tampa veidrodžio demoninės jėgos kanalu, užpuola Lorraine (Vera Farmiga) ir Smurlų vaikus. Patricko Wilsono Edas ir naujasis sąjungininkas Tony (Ben Hardy) stengiasi išgelbėti šeimą, fiziškai kovodami su vaiduokliais ir pats pakibusiu veidrodžiu. Veidrodis smogia atgal, sukurdamas demoninius dvynius ir beveik nužudydamas Tony, kol komandos bendra dvasinė jėga galiausiai jį neutralizuoja.
Po namo sureguliavimo Smurlų šeima lieka kartu keletą metų. Warrens saugiai deda veidrodį į savo muziejų užrakintuose eksponatuose; filmas užsidaro šiltu šeimos vestuvių epizodu — su pažįstamomis veidais iš ankstesnių franšizės dalių — ir titrais, kurie santraukia realių Warrens vėlesnius gyvenimo metus, įskaitant Edo insultą ir Lorraine visą gyvenimą trunkančią atsidavimą.

Kameos, minios kadrai ir fanų dovanos
Last Rites užpildo uždarymo vestuvių sceną kameomis, kurios palepina ilgalaikius gerbėjus. Aktoriai, atstovaujantys Perron ir Hodgson šeimoms, taip pat vienas veikėjas iš The Devil Made Me Do It, pasirodo minioje. Režisierius James Wan netgi atsiranda fone — subtilus sumirkimas žanro žinovams. Šios kameos veikia kaip šventinis fanų aptarnavimas, o ne siužetiniai įrankiai, surišdamos kelias Conjuring istorijas į vieną kartokai saldžią sugrįžimo akimirką.
Kontekstas ir palyginimai: kur šis filmas stovi šiandienos siaubo žanre
Siužetiškai Last Rites grąžina franšizę prie mažesnio, emocijomis varomo apsėdimo, panašaus į pirmąjį The Conjuring ir The Conjuring II, teikdamas pirmenybę šeimos traumai prieš šokų efektų spektaklį. Palyginti su kitomis moderniomis pribaigtų namų franšizėmis (pvz., Insidious), Last Rites pabrėžia archyvinę mitologiją ir Warrens kaimišką heroizmą. Kai siaubo tendencijos kreipiasi link antologijų ir „elevated horror“, Last Rites sujungia klasikinį antgamtinį egzorcizmą su modernia franšizės tęstinumu.
„Filmas labiau elegija nei kllifhangeris,“ teigia kino istorikas Marko Jensen. „Jis suriša franšizės mitologiją ir suteikia Warrens žmogišką, apmąstantį atsisveikinimą — retą emocinį atlygį franšizei, kurią kuria baimė.“

Įdomybės ir užkulisių užrašai
- Veidrodis franšizės lore aiškiai vadinamas „conjuring“ veidrodžiu, o jo rekvizitas dizainu atspindi antikvarinius veidrodžius, naudotus ankstesniuose Conjuring filmuose, taip sukuriant vizualinę tęstinumą.
- Kreditų archyvinė medžiaga apima realias spaudos iškarpas ir inscenizuotus atkūrimus, maišydama dokumentikos tekstūrą su kinematografiniu mitų kūrimu.
- Gerbėjai pagyrė filmo emocinį centrą — ypač vestuvių seką — tuo tarpu kai kurie kritikai teigė, kad filmas kartoja pažįstamus motyvus iš ankstesnių dalių.
Išvada: užbaigimas, kuris palieka vietos folklorui
The Conjuring: Last Rites uždaro Warrens istoriją mišiniu spektaklio ir švelnumo. Jis pateikia aiškų veidrodžio galutinį sprendimą ir siūlo pagerbiamą kreditų seką, kuri pagerbia franšizės mastą. Ar tai tikrai paskutinis Conjuring filmas, lieka diskutuotina — vis dar gyvi kiti visatos ikoniški artefaktai (Annabelle, The Nun) — bet Last Rites veikia kaip atsisveikinimas, gerbiantis savo personažus ir gerbėjus. Žiūrovams, kurie ieško tiek paaiškinimo, tiek emocinio išlaisvinimo, filmas suteikia abu: tvarkingą bylos užbaigimą ir kinematografinį linktelėjimą prie vaiduoklių pasakojimų jėgos šiuolaikiniame siaubo kine.
Šaltinis: fandomwire
Komentarai