5 Minutės
Prancūzų žvaigždžių balsai atneša muziką ir jausmą
Celine Dion ir Omar Sy yra pagrindiniai naujai atskleisto prancūziško balso aktorių ansamblio vardai filme High in the Clouds — animacinėje adaptacijoje pagal Paul McCartney mylimą 2005 metų vaikų knygą. Jie prisijungia prie plataus aktorių rato, kuriame taip pat yra Benjamin Lavernhe, Antoine de Caunes, Clémence Poésy, Pom Klementieff ir Alain Chabat. Toks pasirinkimas suteikia Gaumont Animation gamybai akivaizdžiai prancūzišką, tačiau tuo pačiu ir pasaulinį atspalvį.
Filmas sukasi apie Wirral — paauglį voveraitę, kurios smalsumas paleidžia revoliuciją prieš Gretsch, autoritarinę pelėdą-divą, uždraudusią muziką savo miestelyje. Ši siužetinė linija — jaunas herojus, ginantis dainos galią — dera su augančia šeimyninės animacijos tendencija, kurioje muzika tampa ne tik fonu, bet ir pasakojimo varikliu bei emociniu centru. Tokios temos natūraliai rezonuoja tiek su vaikais, tiek su suaugusiais, kuriems artima muzikos svarba bendruomenėms ir asmeninei tapatybei.
Balsai ir veikėjai
Aktorių pasirinkimai išsiskiria tuo, kad kertasi kalbinės linijos: Dion, Poésy, Klementieff ir Chabat jau buvo paskelbti kaip anglų kalbos aktorių dalis, kartu su Himesh Patel, kuris įgarsina Wirral, ir Hannah Waddington, kuri atlieka Gretsch. Anglų versijoje taip pat pasirodo Paul McCartney ir Ringo Starr — tai dar labiau paryškina projekto muzikinę kilmę ir ryšį su popkultūros istorija.
Omar Sy, ilgai vertinamas už savo šilumą ir komišką tempą, prancūziškajam dubliui suteikia artimą ir autoritetingą atspalvį, prieinamą plačiai auditorijai. Celine Dion dalyvavimas įveda papildomą sluoksnį: jos pasaulinio lygio balsas leidžia manyti, kad kūrėjai planuoja didesnius muzikinio formato momentus, kuriems reikalingas ne tik kalbėjimas, bet ir profesionalios dainavimo partijų interpretacijos. Tokia casting strategija rodo, kad filmas gali tikėtis tiek stiprių aktorinių momentų, tiek savito muzikinio identiteto.
Režisūra, muzika ir kūrybinė komanda
Filmo režisierius yra Toby Genkel (žinomas iš The Amazing Maurice), o scenarijų parašė Jon Crocker (pripažintas už The Boy, the Mole, the Fox and the Horse), o gamybos dizainą prižiūri Patrick Hanenberger (Rise of the Guardians, The Lego Movie 2). Ši komanda turi patirtį subalansuoti vizualinį efektą ir charakterių vystymą: Genkel dažnai dirba su žaismingomis, literatūrine medžiaga paremtomis istorijomis, kurios reikalauja emocinės aiškumo, o Hanenberger dizaino pajėgumai žada turtingą ir atpažįstamą pasaulį.

Oskaro laureatas kompozitorius Michael Giacchino kuria filmo garso takelį, o Paul McCartney specialiai šiam projektui parašė naujas dainas. Giacchino kinotyrinė patirtis, kartu su McCartney dainų rašymo paveldu, kelia lūkesčius dėl platų amžiaus grupių auditorijai tinkamo garso takelio: nuo paprastų vaikiškų temų iki subtilesnių popmuzikos aranžuočių, kurios gali patraukti suaugusius klausytojus. Universal Music Group pasirūpins albumo leidimu, o tai užtikrins komercinį pasiekiamumą ir plačią platinimo kampaniją.
Gaumont Animation yra pagrindinis prodiuseris, bendradarbiaujant su 88 Pictures; prodiuserių sąraše yra Paul McCartney (MPL Communications), Robert Shaye ir Michael Lynne, Sidonie Dumas, Nicolas Atlan ir Terry Kalagian. Tokia įvairialypė ir patyrusi gamybos grandis rodo ambicijas tiek kino teatruose, tiek tarptautinėje platinimo strategijoje; įtraukti partneriai signalizuoja apie pasirengimą didelio masto reklamos veiklai, festivaliams ir įvairioms licencijavimo galimybėms.
Kontekstas, palyginimai ir ko tikėtis
High in the Clouds stovi kelių kino krypčių sankryžoje: muzikantų inicijuotos animacijos tradicija (priminkime Yellow Submarine ar naujesnius projektus, kuriuose dalyvauja popmuzikos atlikėjai), žvaigždžių prisotinti balsai, panašūs į tokius filmus kaip Sing, bei šeimyninės laidos, kuriose originalios dainos yra kertinis pasakojimo elementas. Toby Genkel ankstesniuose darbuose demonstravo polinkį adaptuoti žaismingą medžiagą su jausmine aiškiaine, o Hanenberger vizualinis braižas žada spalvingą ir detalių pilną pasaulį, kuriame muzika gali vizualiai pasireikšti per scenografiją ir veikėjų dizainą.
Vis dėlto čia reikalingas pusiausvyros menas. Celebrity-driven animacija kartais rizikuoja skatinti žvaigždžių vardus labiau nei charakterių gilumą. Tačiau su Giacchino ir McCartney kūrybine jungtimi bei kūrėjais, turinčiais įrodytą įgūdį, tikėtina, kad filmas sieks nuoširdumo ir autentiškumo, o ne vien tik žvaigždžių spindesio. Tai gali būti svarbu, jeigu siekiama ilgalaikio rezonanso su publikomis įvairaus amžiaus.
Filmo istorikas Marko Jensen pateikia santūrų vertinimą: „High in the Clouds sujungia popmuzikos paveldą su šiuolaikine animacijos meistryste. Jeigu muzika ir vaizdinis pasaulis atitiks talentingą aktorių sąrašą, šis filmas gali tapti vienu iš tų retų šeimyninių kūrinių, kurie tikrai rezonuoja per kartas.“ Tokie profesionalių kritikų vertinimai pabrėžia rizikas ir galimybes, kurios kyla iš tokio tipo projektų.
Įdomybė: originali Paul McCartney knyga pasirodė 2005 metais, o šios adaptacijos raida užtruko daugelį metų. Tai iliustruoja tendenciją, kad muzikantų parašytos istorijos randa antrą gyvenimą animacijoje — dažnai išryškindamos autorių asmeninę estetiką ir muzikinį palikimą. Taip pat pastarųjų metų praktika, kai dalis aktorių dalyvauja tiek anglų, tiek prancūzų versijose, yra neįprasta ir leidžia spėti, kad kūrėjai siekia vokalinio nuoseklumo ir meninio tęstinumo tarp skirtingų rinkų.
Ar High in the Clouds taps šeimynine animacijos klasika, priklausys nuo to, kaip įtikinamai jis sujungs McCartney dainas, Giacchino orkestracijas ir balsų performansus. Šiuo metu visų suinteresuotųjų — nuo įgarsinimo atlikėjų iki kompozitorių ir dizainerių — sinergija daro šį projektą vienu įdomiausių artėjančių animacinių filmų. Žiūrovams verta atkreipti dėmesį tiek į muzikinį turinį, tiek į tai, kaip filmas sprendžia temas apie kūrybą, laisvę ir bendruomenę per vaizdą bei garsą.
Šaltinis: deadline
Palikite komentarą