Scorsese filmas Havajuose: nauja mafijos epopeja kinematografijoje

Scorsese filmas Havajuose: nauja mafijos epopeja kinematografijoje

Komentarai

9 Minutės

Scorsese kitas filmas: Havajuose veikianti mafijos epopeja

Emily Blunt pateikė vieną aiškiausių atnaujinimų apie aukšto profilio Martin Scorsese projektą, kuris tyliai sklandė Holivude: Havajuose kuriama mafijos drama, kurią insaideriai ilgą laiką pristatė kaip „Goodfellas“ tipo kriminalinį filmą. Kalbėdama prie Beverli Hilso premjeros Benny Safdie režisuotos A24 biografinės dramos The Smashing Machine, Blunt apibūdino pasakojimą kaip „paskutinę didžiąją Amerikos mafijos istoriją“ ir patvirtino, kad ji bei Dwayne Johnson kuria vaidmenis šiam projektui.

„Mes šiuo metu tai vystome. Istorija išties stulbinanti“, – ant raudonojo kilimo reporteriams sakė Blunt. „Tai paskutinė didžioji Amerikos mafijos istorija ir negaliu patikėti, kad ji dar nebuvo papasakota. [Johnson] turi labai įdomų vaidmenį, į kurį gali gilintis. Taigi, rašoma, dirbame ties tuo. Ir tai nuostabu – ją statyti pamažu.“

Ko apie projektą žinome iki šiol

Filmo idėjos šerdis kilo iš Nicko Biltono parašyto pasiūlymo ir sukasi apie žiaurų Havajų nusikaltimų bosą, sukurtą pagal Wilfordą „Nappy" Pulawą – 1970-aisiais vadovavusį grupuotei, žinomai kaip The Company, kuri tuo metu buvo didžiausia organizuota nusikalstama grupuotė salose. Scorsese, pasak pranešimų, mato šį filmą kaip charakteriu varomą ir smurtu persmelktą kroniką, kuri atskleistų teritorinius konfliktus tarp triadų, korumpuotų darbo sąjungų schemų, lošimų tinklų ir net susidūrimų su JAV karine įtaka salose.

Projekte kaip prodiuseriai nurodomi pats Scorsese, taip pat Dwayne Johnson, Emily Blunt, Leonardo DiCaprio, Nick Bilton, Dany Garcia ir kiti. Pramonės šnekos, kurios pradėjo sklisti ankstyvą šių metų laiką, rodo, kad „Disney" vedė derybas dėl šio filmo vystymo – partnerystė, kuri sujungtų vieną iš kino pasaulio labiausiai gerbiamų autorių su keliomis Holivudo žvaigždėmis.

Kaip tai lyginama su Scorsese ankstesniais darbais

Palyginimai su Goodfellas ir kitais Scorsese mafijos filmais atrodo neišvengiami. Tačiau Havajų aplinka daro pasakojimą intriguojančiu – ji perkelia pažįstamus gangsterių tropus į labai kitokį kultūrinį ir geografinį kontekstą. Jei Goodfellas ir Casino tyrinėjo miesto ar vidurio vakarų mafijos ekosistemas, filmas, sutelktas į Pulawą ir The Company, gali apjungti vietos istoriją, pokario geopolitiką ir organizuoto nusikalstamumo globalizacijos procesus.

Jeigu Scorsese pasiryš įsitraukti į moralinės dviprasmybės ir operinio smurto tematą, kuris buvo būdingas jo ankstesnėms kriminalinėms epopejoms, galima tikėtis daugiasluoksnio portreto, kurio centre bus tiek intymūs charakterių studijos, primenantys Raging Bull, tiek išsamios galios dramatiškos intrigos, artimos The Irishman. Dwayne Johnson buvimas – Blunt žodžiais apibūdintas kaip „labai įdomus“ vaidmuo – signalizuoja, kad gali būti ir kitoks pagrindinio herojaus pavyzdys. Pastaraisiais metais Johnson plečia savo repertuarą, imdamasis rimtesnių dramos ir žanrinių projektų, todėl šis vaidmuo galėtų parodyti naują aktoriaus amplitudę.

Kontekstas ir kultūrinės pastabos

Pulawa istorija susikerta su menkai nušviestomis Amerikos nusikalstamumo istorijos atkarpomis: organizuotas nusikalstamumas, veikęs už žemyninės JAV ribų; šešėlinės ekonomikos, susijusios su lošimais ir narkotikais; bei tai, kaip vietinės grupuotės navigavo sąveiką su JAV karinėmis bazėmis ir sparčiai augančiu turizmu. Toks istorinis turtingumas suteikia projektui daugiau nei tik paviršinį gangsterių spektaklį – jis gali išryškinti socialines ir ekonomines jėgas, kurios leido tokioms organizacijoms plėstis ir konsoliduotis tam tikru laiku.

Filmų istorikas Marko Jensen komentuoja: "Scorsese mafijos filmas, veikiantis Havajuose, galėtų praplėsti žiūrovų suvokimą apie regioną, kuris dažnai ekrane egzotizuojamas. Tai nėra vien tik gangsterių trofų perkėlimas – tai galimybė išsamiau analizuoti, kaip valdžia veikė labai konkrečiame laike ir vietoje." Ši pastaba pabrėžia, kad kūrybinė komanda gali rinktis tarp citavimo ir reinterpretacijos: ar filmuoti kaip biografinį kronikos stilių, ar kurti labiau metaforiniam lygmeniu veikiantį pasakojimą.

Aktorių atranka, gamyba ir gerbėjų reakcija

Be Johnson ir Blunt, Leonardo DiCaprio vėl yra minimas kaip dažnas Scorsese bendradarbis ir galimas pagrindinis aktorius. DiCaprio santykiai su Scorsese yra gerai žinomi – nuo Gangs of New York iki The Wolf of Wall Street – todėl jo įsitraukimas būtų natūralus tęsinys jų kūrybinių sinergijų. Socialiniuose tinkluose Scorsese gerbėjai dalijasi mišriomis reakcijomis: vieni susijaudinę dėl režisieriaus sugrįžimo prie kriminalinės tematikos, kiti atsargūs dėl galimo Holivudo supaprastinimo sudėtingų vietinių istorijų.

Užkulisiuose sklinda faktai: realusis Pulawa 1975 metais buvo uždraustas lankytis Nevada lošimų namuose, taip pat sėdėjo už mokesčių vengimą – smulkmenos, kurias scenaristai dažnai naudoja kaip siužeto ramstį biografiniuose kriminaliniuose filmuose. Tokios dokumentinės detalės gali suteikti scenarijui autentiškumo, tuo pačiu leidžiant režisieriui kurti tvarkingą dramaturginę struktūrą, kurioje istorinės nuorodos tarnauja kaip emociniai ir naratyviniai orientyrai.

Šis projektas taip pat dera su dabartine tendencija, kai dideli vardai sugrįžta į prestižinį, autorių kino lauką po metų, praleistų franšizėse. Didieji studijos paketuoja režisierius, A sąrašo aktorius ir stiprias idėjas kaip „renginio“ filmus, skiriant didelius biudžetus kūrybiniam apipavidalinimui ir marketingui. Tokia strategija leidžia derinti autorinę viziją su komerciniu pasiekiamumu.

Ar Scorsese sieks autentiškumo filmuodamas vietose salose, ar pasirinks stilizuotą moralinę alegoriją, dar neaišku. Vietos filmavimas Havajuose leistų pasinerti į kultūrinį ir geografinių niuansų realizmą: kalbų, vietos bendruomenių, architektūros, klimato ir net amerikietiškos militaristinės įtakos niuansai būtų natūraliai integruoti į ekrano tekstūrą. Kita vertus, studijinis, stilizuotas požiūris suteiktų laisvę estetinėms interpretacijoms – nuo kamera choreografuotų smurto scenų iki daugiasluoksnių montažų, kurie Scorsese yra ne svetimi.

Dabar projektas yra vystymo stadijoje: rašomi scenarijai, formuojama kūrybinė komanda ir ieškoma finansavimo partnerių. Tokie etapai dažnai užtrunka metus – nuo pirmųjų eskizų iki galutinio filmavimo pradžios – ypač kai kalbama apie sudėtingas istorines dramas, reikalaujančias tiek istorinio tyrimo, tiek lokalios konsulta cijos.

Santrauka: tai pažadanti kombinacija – Scorsese stiliaus mafijos pasakojimo tradicija ir nauja geografija bei kultūrinis laukas. Projektas turi potencialą būti reikšmingu kino darbu, jei kūrybinė komanda sugebės pagauti tiek istorinio konteksto subtilybes, tiek režisieriaus vizitinį braižą. Laikykitės informacijos naujienų, nes kai detalės pradės tvirtėti ir castingas taps oficialus, šis filmas gali tapti vienu laukiamiausių kino sezone.

Gilesni istorijos sluoksniai ir galimi siužetiniai posūkiai

Filmui galima priskirti kelis naratyvinius sluoksnius, kurie leistų žiūrovui suprasti ne tik nusikaltimo veiksmus, bet ir platesnius socialinius mechanizmus. Pirmas sluoksnis galėtų būti asmeninė boso transformacija iš regiono verslininko į kriminalinį autoritetą – tai leistų tyrinėti motyvus, šeimos ryšius ir lojalumas. Antras sluoksnis – tai teritoriniai konfliktai tarp vietinių grupuočių ir transnacionalinių tinklų, tokių kaip triados ar kontinentinės mafijos struktūros. Trečias sluoksnis – politinės ir karinės įtakos, ypač po Antrojo pasaulinio karo, kurios formavo ekonomines galimybes salose.

Scenaristai gali naudoti daugiabalsį pasakojimą, kuriame žiūrovui pateikiami keli požiūriai: liudijimų stiliaus scenos, policijos tyrimo fragmentai, dėmesys vietinės bendruomenės gyvenimui ir nettarptautinių interesų manipuliacijos. Tokia struktūra padėtų išvengti vienkartinio glorifikavimo ar demonizavimo, vietoje to pasiūlant niuansuotą analizę apie tai, kaip nusikalstamos struktūros įsitvirtina ir palaiko savo veiklą.

Estetiškai filmas galėtų balansuoti tarp fotorealistinio dokumentinio periodo atvaizdavimo ir stilizuoto kino, kuris Scorsese leidžia naudoti intensyvius garso takelius, ilgus kadrus ir kontrastingas montažo serijas. Muzika, kostiumai ir scenografija turėtų atspindėti Havajų kultūros maišymą – vietinių tradicijų, kariuomenės buvimo ir vakarietiškų komercinių įtakų sankirtą.

Etiniai ir kultūriniai iššūkiai

Dirbant su jautriomis vietinių bendruomenių istorijomis, kino kūrėjams teks atsakingai spręsti vaizdavimo klausimus. Reikės konsultuotis su vietos lyderiais, istoriniais konsultantais ir galbūt net Paveldosaugos ekspertais, kad filmas nepaverstų autentiškų traumų ar socialinių problemų tik sceniniu fonu. Autentiškumo siekis gali užtikrinti geresnį priėmimą Havajų bendruomenėje ir sumažinti kritikos riziką dėl stereotipų ar redukcionistinių pasakojimų.

Be to, teisiniai aspektai – pavyzdžiui, jautrių biografinių detalių naudojimas, galimų gyvų asmenų vaizdavimas ir archyvinių šaltinių prieiga – gali turėti įtakos tiek scenarijaus formai, tiek kainai. Tai yra dažni biografinių kriminalinių filmų iššūkiai, kurie reikalauja kruopštaus balansavimo tarp kūrybinės laisvės ir etinės atsakomybės.

Komerciniai ir festivaliniai perspektyvos

Jei filmas bus įgyvendintas Scorsese formatu – su stipriu aktorių ansambliu ir aukšta gamybos kokybe – jis turėtų didelį potencialą tiek komerciniame, tiek festivaliniame sektoriuose. Kino platintojai galėtų žymėti tokį projektą kaip „prestigijos“ filmą, orientuotą į prestižinius kino festivalius ir A sąrašo auditoriją. Tuo pat metu, esant dideliam žvaigždynui ir patraukliam siužetui, filmas galėtų sulaukti didesnio dėmesio komercinėse rinkose.

Galiausiai, projektas taip pat gali paskatinti platesnes diskusijas apie Amerikos nusikalstamumo geografiją – primindamas žiūrovams, kad gangsterių istorijos nėra vien Niujorko ar Čikagos monopolis, o reiškinys su skirtingomis išraiškomis įvairiuose regionuose.

Visos šios detalės – nuo aktorių pasirinkimų iki gamybos strategijų ir etinių sprendimų – nulems, ar filmas taps tik dar vienu žanriniu kūriniu, ar reikšmingu kultūriniu darbu, kuris praplės publikos supratimą apie organizuotą nusikalstamumą ir jo sąveiką su istorija bei visuomene.

Išvados ir ką laukti toliau

Šiuo etapu projektas atrodo kaip intriguojanti kombinacija: Scorsese režisūrinė vizija, istorinis siužetas, stiprūs aktorių vardai ir galimybė tyrinėti mažiau žinomą Amerikos nusikalstamumo pusę. Jeigu kūrybinė komanda sugebės suderinti istorinio konteksto pagarbą su dramaturginiu stiprumu ir aukšta kino kokybe, filmas gali tapti reikšmingu įrašu Scorsese filmografijoje ir šiuolaikiniame gangsterių kino žanre.

Sekite naujienas: scenarijai kūrimosi stadijoje, diskusijos su studijomis tęsiasi, o oficialūs castingai – dar priešakyje. Kai tik pasirodys daugiau patvirtintų detalių, bus aiškiau, kokia kryptimi Scorsese ir jo komanda nori vesti šią ambicingą Havajų epopėją.

Šaltinis: deadline

Palikite komentarą

Komentarai