5 Minutės
Naujas Miami Vice perdirbinys kuria 80-ųjų kriminalinį epą su įspūdinga aktorių atranka
Universal Pictures rengia aukštos profilinės naujos versijos idėją savo klasikinio serialo Miami Vice erdvėje, o ankstyvi šaltiniai dėl aktorių pasirinkimo jau sukėlė triukšmą internete. Pagal skirtingus pranešimus, Michael B. Jordan derasi dėl Ricardo "Rico" Tubbs vaidmens, o Austin Butler tariamai svarsto Jameso "Sonny" Crockett partijos priėmimą. Jei abi sutartys bus pasirašytos, studija gaus du iš labiausiai populiarių ir komerciškai patrauklių Holivudo aktorių, kurie vadovautų stilizuotai, šiuolaikiškai interpretuotai 1980-ųjų kriminalinei dramai.
Projektas sutelkia ir reikšmingą kūrybinį komandą už kameros. Režisieriui prisijungti numatytas Joseph Kosinski, žinomas dėl savo lygios, modernios vizualikos tokiose filmuose kaip Tron: Legacy, Oblivion ir didžiojo biudžeto Top Gun: Maverick. Prodiuserių sąraše minimas Dylan Clark ir pats Kosinski, o scenarijų parašė Eric Warren Singer ir Dan Gilroy, remdamiesi Anthony Yerkovich sukurtomis pagrindinėmis istorijos figūromis. Toks kūrybinis derinys signalizuoja, kad filmo ambicija – sujungti ikonišką 80-ųjų estetiką su šiuolaikinėmis kriminalinio trilerio struktūromis ir komerciniais lūkesčiais.

Ko laukti: stilius, griežtumas ir 80-ųjų neonas
Remiantis pranešimais, naujas filmas viena kryptimi aiškiai semsis įkvėpimo iš originalaus serialo piloto ir pirmojo sezono: tikslas atkurti vidurio 80-ųjų Majamio blizgesį, kartu atskleidžiant už jo slypinčius korupcijos sluoksnius ir piktnaudžiavimo tendencijas. Neoninės, pastelinės spalvos ir nusikalstamumo įtampa tapo vizualiniu bei teminiu šio pasaulio ženklu; pagalvokite apie greitaeigius laivus, saulės apšviestus pavojus ir moralinę dvikovą slaptose operacijose. Kosinski užtikrina vizualinę dinamiką, kuri, tikėtina, pasieks modernią kino kokybę – šviesos ir šešėlių kontrastą, kinetinius panoraminius kadrus ir rafinuotą kamerų judėjimą, o ne vien nostalgišką „periodinį“ prisilietimą.
Estetiniu požiūriu reikėtų laukti kelių svarbių elementų: specifinės spalvų paletės, kuri interpretuotų 80-ųjų pastelines ir neonines tendencijas moderniais procesais (pvz., HDR ir platesnė dinamika); kostiumų, kurie referuotų į originalo ikoniškumą, bet būtų pritaikyti dabartinei madai; bei garso takelio sprendimų, kuriuose galėtų atsispindėti tiek Jan Hammer stiliaus sintezatorių linijos, tiek šiuolaikinės elektroninės tekstūros. Tokia kombinacija – retro nuorodos ir inovatyvus techninis apdorojimas – gali padėti filmo „Miami Vice“ perdirbiniui išsiskirti tarp kitų kriminalinių filmų ir trilerių bei pritraukti tiek seną, tiek jauną auditoriją.
Kaip tai palyginama su ankstesnėmis versijomis
Originalus Miami Vice televizijos serialas, kurį sukūrė Anthony Yerkovich, padarė Doną Johnsoną ir Philipą Michaelą Thomas kultūrinėmis ikonoms – pastelinių kostiumų, greitų laivų ir stilizuoto 80-ųjų gyvenimo atvaizdavimo dėka. Michael Mann 2006 m. kino adaptacija, kurioje vaidino Colin Farrell ir Jamie Foxx, pasirinko grubesnį, realistinio kriminalo toną ir pasauliniu mastu surinko maždaug 163,7 mln. USD. Pagal dabartinius signalus, naujoji versija stengsis rasti vidurį tarp glamūro ir modernios kriminalinės dramos, išlaikydama serialo DNA, bet suteikdama jam platesnę kinematografinę apimtį bei intensyvesnį, siužetiškesnį tempą.

Fanas ir kritikų pozicijos dėl perdirbinių dažnai skiriasi: dalis siekia naujovių, kiti laiko „reboot“ nuovargio požymiu. Tačiau aktorių Jordan ir Butler pasirinkimas signalizuoja rimtą ambiciją atgaivinti franšizę. Michael B. Jordan garsėja magnetine emocine intensyvumu ir gebėjimu kurti sudėtingus personažus, tuo tarpu Austin Butler pasižymi niuansuota, retkarčiais niūraus charizmos interpretacija. Šių dviejų personažų derinys gali suteikti naują, daugiasluoksnį Crockett–Tubbs dinamikos skaitymą, kuri būtų aktuali jauniems žiūrovams, bet kartu gerbtų originalo gerbėjų lūkesčius.
Be aktorių, svarbūs ir kiti kūrybiniai sprendimai: kompozitoriaus pasirinkimas, garso dizainas, montažo tempas, lokacijų atranka (tikrojo Majamio miestovaizdžio prieglobstis ar jo stilizuotos alternatyvos), taip pat scenarijaus struktūriniai sprendimai (ar istorija bus linijinė, ar fragmentinė, su atvirais pasakojimo sluoksniais). Visa tai susiję su tuo, kaip filmas įsilies į dabartinę kriminalinių filmų ir serialų ekosistemą, kuri pastaraisiais metais linkusi derinti žanrinius elementus su tarpdisciplininiais pasakojimais apie identitetą, korupciją ir moralinę dviprasmybę.
Istorinė pastelinė spalvų paletė tapo tokia atpažįstama, kad iki šiol daro įtaką mados tendencijoms ir popkultūros nuorodoms į 1980-ųjų Majamį. Tai nėra tik estetinė detalė: spalvos dažnai atlieka teminį vaidmenį – kontrastuodamos šalčio arba korupcijos elementams, jos gali akcentuoti iliuziją ir realybės skilimą. Todėl naujasis filmas turi galimybę ne tik atkurti išorinius bruožus, bet ir per spalvas bei garso takelį įtvirtinti gilesnę naratyvinę intenciją.
Universal šiuo metu numato filmo išleidimą kino teatruose 2027 m. rugpjūčio 6 d., o pagrindinės filmavimo darbų pradžios etapai turėtų prasidėti kitais metais. Deryboms artėjant į pabaigą, galima tikėtis daugiau informacijos apie antrinius vaidmenis, lokacijas, techninę komandą ir galimus partnerius (pvz., garso ar muzikos prodiuserius). Šiuolaikinėje kino pramonėje tokie perdirbiniai dažnai bendradarbiauja su didžiosiomis transliavimo platformomis arba reklamos partneriais, todėl paskelbimai apie papildomus rėmėjus ar eksploatacijos kanalus gali pasirodyti netrukus.
Techniniu požiūriu įdomu stebėti, kaip Kosinski ir jo komanda naudos modernias filmavimo technologijas: skaitmeninius fotoaparatus su aukšta dinamika, kinematografinius objektyvus, pažangią spalvų klasifikaciją ir HDR postprodukciją. Šie sprendimai leis sukurti gilų, tekstūruotą vaizdą, kuris išlaikytų 80-ųjų vizualinius bruožus, bet atrodytų natūraliai ir įtikinamai XXI amžiaus kino auditorijai. Garso dizainas ir siužetiniai sprendimai – nuo tylių, įtemptų sekų iki garso bangomis sustiprintų persekiojimų – bus esminiai elementai, kurie nulems, ar filmas veiks tiek kaip stilingas pasakojimas, tiek kaip intensyvus kriminalinis trileris.
Apskritai, šis Miami Vice perdirbinys turi potencialą būti vienu iš ryškesnių dešimtmečio kriminalinių trilerių eksperimentų: blizgus, šiuolaikinis požiūris į istoriją apie draugystę, slaptas pavojus ir pagundą, kuri iškyla už pakrantės elegancijos. Jei kūrybinė komanda suglaus vizualinius sprendimus su stipriu, emociniu bei moraliniu branduoliu, filmas gali tapti tiek komerciniu, tiek kritiniu įvykiu tiek Majamio kultūros interpretavimo, tiek plataus auditorijos pritraukimo prasme.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą