5 Minutės
Glaustas laiko rėmas: filmas ir serialas Betmeno pasaulyje
Naujos detalės apie The Batman Part II vėl atkreipė dėmesį į sąmoningą režisieriaus Matt Reeves sprendimą: kūrybinė ir naratyvinė kryptis – tai tankus, tęstinis laiko rėmas jo Gothame. Colin Farrell, ką tik sulaukęs pagyrimų už vaidmenį Penguin mini seriale, ComicBook teigė, kad tęsinys vyks vos „kelias savaites po“ The Penguin įvykių. Tai reiškia, kad Reeves neperšoka į senišką, veteraninį Betmeną; vietoje to jis palieka Robert Pattinsono Tamsųjį Riterį toje pačioje sužalotoje, rekonstrukcijos akimirkoje, kuriame paliktas miestas ir jo gyventojai vis dar tvarkosi su pirmojo filmo pasekmėmis.
Toks pasirinkimas sustiprina tai, kas išskyrė pirmą Reeves filmą: The Batman prasidėjo Betmeno „antraisiais metais“, o ne origin istorija, ir režisierius toliau formuoja pasaulį, kuris atrodo gyvas, emociškai nuoseklus ir vientisas, o ne epizodinis ar linkęs į dažnus perdirbinėjimus. Ši kryptis pabrėžia pasakojimo tęstinumą, kur kiekvienas veiksmas ar sprendimas turi materialių pasekmių – nuo gatvių kriminalo iki politinių intrigų, ir tai išlaiko noir estetiką bei tamsesnį toną, kurį auditorija atpažįsta kaip Reeves parašą.
Ką tai reiškia žiūrovams ir franšizei
Tankus chronologinis susiejimas suteikia Penguin serialui tikrą įtampą ir svarbą: pirmojo filmo kulminacijos sukeltas chaosas paliko valdžios vakuumą, kurio Oswaldas Cobblepotas (Colin Farrell) ekrane aktyviai stengiasi pasinaudoti. Tai sukuria naratyvinių siūlų tęstinumą – ne viskas bus „užrišta“ laiko šuoliu ar pasakojimo perkrovimu. Kino žiūrovams tai reiškia, kad The Batman Part II (šiuo metu planuojamas 2027 m. spalio 1 d.) greičiausiai pasiims ir išplės jau nutiestus siužeto vingius, o ne bandys sukurti naują, atskirą chronologiją. Iš pasakojimo perspektyvos artima tęstinumo struktūra leidžia Reeves išplėsti Gothamo pasaulį per skirtingas medijas – filmus, serialus, papildomą turinį – išlaikant grindžiamą, noir atspalvio toną ir emocinį nuoseklumą.
Iš techninės pusės tai reiškia sudėtingą gamybos koordinavimą: aktorių grafikai, lokacijų planavimas ir kostiumų dizainas turi derėti taip, kad atspindėtų tos pačios „Gothamo eros“ estetinius pasirinkimus. Kino kompozitoriai ir operatoriai turi palaikyti teminius elementus – pavyzdžiui, tamsią, tekstūruotą apšvietimo paletę ir žemą, atmosferinį garso takelį, kurie užtikrintų vientisą perėjimą tarp serialo ir filmo. Be to, tokiam režisieriaus sprendimui svarbi ir marketingo strategija: reklamos kampanijos bei pres-reziumė turės akcentuoti, kad žiūrovas mato to paties pasaulio tęsinį, o ne atskirą įvykių grandinę, taip didinant susidomėjimą serialu kaip būtinu kontekstu prieš filmo premjerą.
Palyginimai su kitomis Betmeno inkarnacijomis yra neišvengiami. Christopherio Nolano trilogija naudojo laiko peršokimus, kad parodytų transformaciją nuo idealizmo iki legendos statuso; Zacko Snyderio interpretacijos Justice League linko į mitologinę eskalaciją ir epinę mastelį. Reeves požiūris yra arčiau serializuoto kriminalinio romano ar televizinių noir dramatų – pagalvokite apie autorius ir kūrėjus, tokius kaip Dennis Lehane ar David Fincher, kuriems labiau rūpi pasekmės, tyrimo gylis ir veikėjų psichologija, o ne vien tik vizualinis spektaklis. Tokiu būdu Betmenas virsta ne vien superherojine pramoga, o kriminalinės paslapties tyrimu su moralinės atsakomybės ir miesto atkūrimo temomis.

Užkulisiuose ir žiūrovų reakcija: Penguin serialas padidino susidomėjimą Colin Farrell vaidmeniu ir parodė, kaip antraplanis kino personažas gali išnešti aštuonių valandų pasakojimą. Tai svarbus eksperimentas transmedijai: filmo figūra, kuri tradiciškai būtų išlikusi palaikymo rolėje, perleidžiama į televizijos protagonista statusą, o tai leidžia giliau išanalizuoti motyvaciją, kilmę ir veikėjo transformaciją. Be to, trivia mėgėjams: Farrell ankstyvoje The Batman (2022) versijoje naudojamos prostetikos ir intensyvus meikapas sukėlė diskusijas apie tai, ar ekraninis Penguin galėtų būti perkeltas į televizijos lyderį – dabar akivaizdu, kad galėjo. Socialinių tinklų atgarsiai rodo, kad dalis auditorijos vertina susitelkimą į charakterį ir gilų personažo vystymąsi, o ne privalomą „viso pasaulio“ žiūrėjimo tvarką, kurią kartais privalai sekti norėdamas suprasti filmų visumą.
Tuo pačiu metu reikia atkreipti dėmesį į kritinę perspektyvą: artimas chronologinis susiejimas gali riboti dramatinius šuolius veikėjų evoliucijoje tarp atskirų dalių. Jei veiksmai vyksta vos per kelias savaites ar mėnesius, tapatus augimas ar radikalūs pokyčiai reikalauja detalaus, palaipsnio vystymo, o tai gali prailginti pasakojimą arba pareikalauti papildomų tarpinių epizodų. Tačiau Reeves įsipareigojimas link nuoseklaus, emociškai prasmingo Gothamo žaidžia į stipriąją serijos pusę: žiūrovui suteikiama intensyvi, įtraukanti patirtis, kur kiekvienas posūkis turi svorį ir matomas įvykio grandinės ryšys. Tokia struktūra ypač pritraukia žiūrovus, kurie pageidauja serializuoto pasakojimo per nuolatinius perdirbinėjimus ir iš naujo paleidimus (reboots).
Praktinė reikšmė franšizei yra daugiasluoksnė: iš vienos pusės, glaustas laiko rėmas skatina „kanoninio“ turinio kūrimą ir suteikia marketingui įrankį, kaip pateikti žiūrovui „ką žiūrėti ir kada“; iš kitos pusės, tai taip pat gali komplikuoti licencijų, prekių bei išplėstinių pasakojimų plėtrą, kur kūrėjai turi stengtis, kad papildomas turinys neprasilenktų su pagrindine linija. Dėl to studijų komunikacija su kūrybine komanda ir išorės partneriais (pvz., komiksų leidėjais, interaktyvių medijų kūrėjais) tampa kritiškai svarbi siekiant išlaikyti vientisumą ir pasiekti ilgaamžį gerbėjų pasitikėjimą.
Ar jūs esate franšizės kolekcionierius, ar tiesiog mėgstate tamsų, charakterį akcentuojantį kiną, sprendimas statyti The Batman Part II vos kelias savaites po The Penguin pažada glaustą, tarpusavyje susietą kelionę per pažįstamą, bet vystomą Gothamo miestą. Techniniu požiūriu, tokia taktika leidžia išlaikyti vizualų bei teminį nuoseklumą – nuo kostiumų dizaino per garso takelį iki lokacijų estetinio sprendimo – o tai savo ruožtu stiprina pasaulio konstrukciją ir leidžia žiūrovui gilintis į detales, kurios kitu atveju būtų praleistos.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą