John Williams ir Spielbergas: legendinė partnerystė

John Williams ir Spielbergas: legendinė partnerystė

Komentarai

5 Minutės

Williams and Spielberg: the legendary pairing continues

John Williams sugrįžta prie kompozitoriaus pulto ir vėl susivienija su Stevenu Spielbergu naujam, pavadinimo neturinčiam filmui apie NSO, numatytam 2026 metams. Šią naujieną — pirmą kartą paskelbė Juilliard prezidentas Damian Woetzel per renginį, skirtą pagerbti Williamsą — sutiko gerbėjai ir kino muzikos entuziastai kaip patvirtinimą to, ko daugelis troško: dar viena bendradarbiavimo akimirka tarp dviejų kino kūrybinių gigantų.

Pranešimai, kuriuos citavo IGN ir muzikos žurnalistas Doug Adams, teigia, kad Williams šiuo metu yra Los Andžele „darantis tai, ką visada daro: dirba su Stevenu Spielbergu prie jo kito filmo.“ Nors siužeto detalės kol kas saugomos griežtai konfidencialiai, projektas žinomas kaip kosminio ar iš žemės kilusio gyvenimo tema — scenarijų rašo ilgalaikis Spielbergo bendradarbis David Koepp, o prodiusuoja ir platina Universal Pictures, kas rodo rimtą studijinį palaikymą ir plačią kino teatrų kampaniją planuojamą 2026 metais.

What we know about the UFO project

Konkrečių faktų vis dar nedaug: filmas pirmą kartą buvo paminėtas viešai 2024 m. viduryje, jo centre bus NSO ar su ateiviais susijusi tema, o prie projekto prisideda svarbūs pramonės vardai. David Koepp — scenarijų autorius, žinomas iš darbų tokių kaip Jurassic Park, The Lost World, War of the Worlds ir Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull — rengia scenarijų, o Universal dalyvavimas reiškia didelio biudžeto, plačios platinimo galimybes ir profesinį gamybos lygį. Šios detales pakelusios žinios leidžia daryti prielaidą, kad filmui bus siekiama tiek komercinio, tiek meninio efekto, apjungiant plataus masto vaizdinius efektus su žmogaus istorijomis.

How this fits into a remarkable career

Jeigu viskas vyks pagal planą, tai bus jau trečias dešimtasis (30-asis) Spielbergo filmas, kuriam partitūrą rašo John Williams — stulbinantis skaičius, liudijantis daugiau nei penkiasdešimt metų trunkančią kūrybinę partnerystę. Williamsas, dabar devyniasdešimtmečių amžiaus, yra filmo muzikos institucija: jis sulaukė 54 Akademijos apdovanojimų nominacijų ir pelnė penkis Oskarus, sukūręs nepamirštamas temas filmams kaip Jaws, Star Wars, E.T., Indiana Jones, Jurassic Park, Schindler’s List ir daugeliui kitų. Jo gebėjimas kurti atpažįstamus leitmotyvus ir plėtoti temines gijas per visą filmo pasakojimą daro jį unikalia figūra kino kompozicijos istorijoje.

Iki šiol Williams yra užsiminęs, kad Indiana Jones and the Dial of Destiny galėjo būti paskutinė jo filmui parašyta partitūra, tačiau 2024 m. jis sušvelnino šią poziciją, pažymėdamas, jog neatsisako projektų, kurie iš tiesų jį įkvepia. Šis NSO tematikos filmas, regis, yra būtent toks stimulansas: projektas, galintis pasiūlyti tiek emocinį gilumą, tiek epinį orkestracijos mastą, kuriame Williams galėtų realizuoti tiek savo patirtį, tiek kūrybinį smalsumą.

Context and comparisons

Spielbergo filmas apie NSO natūraliai vilioja lyginimais su jo ankstesniais darbais, sprendžiančiais susidūrimus su nežinoma jėga: Close Encounters of the Third Kind ir E.T. turi bendrą teminę genealogiją — nuostabą, baimę ir orkestrinės muzikos galią įtraukti žiūrovą į nežinomybę. Šių filmų garsinės partijos ne tik perteikė emocijas, bet ir tapo pasakojimo dalimi: muzika veikė kaip naratyvinis balso tęsinys. David Koepp dalyvavimas taip pat primena jo praeitus projektus, kuriuose derinama mokslinė fantastika su didelės apimties kinematografine spektakle — pavyzdžiui, War of the Worlds — kas leidžia tikėtis žmogiškų dramų ir didingų scenų derinio.

Muzikos požiūriu Williamso grįžimas sutampa su platesniu reiškiniu: veteranų kompozitorių sugrįžimu prie didžiulių franšizių ir prestižinių studijinių filmų. Šis judėjimas pabrėžia, kiek vis dar vertinama gyvai atliekama orkestrinė partitūra tradicinės kino skaitymo potekstėje, net ir elektroninės gamybos ir srautinio transliavimo epochoje. Gyvo orkestro, studijinių įrašų kokybė ir Williamso meistriškumas nuo sukurto teminio motyvo iki viso filmo teminės architektūros išlieka konkurencinis pranašumas, kurio daugelis studijų negaili išteklių siekdamos sukurti įsimintiną kino patirtį.

Behind the scenes & fan anticipation

Smulkmenos gerbėjams: Williamso ir Spielbergo kūrybinė partnerystė prasidėjo septintojo dešimtmečio pabaigoje ir nuo tada stipriai suformavo modernios Holivudo garso peizažą. Jų bendri darbai dažnai lemia filmo emocinį branduolį — Williamso muzika ne kartą tapo raktiniu elementu, kuris paverčia vizualinį pasakojimą į gilų jausminį išgyvenimą. Dėl to Williamso prisijungimas prie šio projekto yra ankstyvas ir svarbus signalas apie filmo toninius siekius ir emocinę kryptį.

Cinefilų ir filmų muzikos bendruomenės jau intensyviai spekuliuoja: ar Williams prisimins ir perkuria motyvus iš ankstesnių Spielbergo filmų, ar sukurs visiškai naują garsinę kalbą, skirtą perteikti ateivių paslaptį ir nežinomybės tūrį. Paskaitose, forumuose ir socialinių tinklų grupėse augantis susidomėjimas reiškia, kad kiekvienas būsimas pranešimas apie aktorių atranką, filmavimo užkulisinius kadrus ar ankstyvas muzikinio temos ištraukas bus kruopščiai nagrinėjamas tiek ekspertų, tiek gerbėjų.

„Williamsas turi unikalų talentą paversti nežinomos dalykus žmogaus bei emocine kalba per muziką,“ sako kino istorikas Marko Jensen. „Jei kas nors sugeba sukelti auditorijoje tuo pačiu metu siaubingą nuostabą ir švelnią intymumo nuotaiką apie ateivius, tai yra jis. Ši partitūra greičiausiai taps meistrišku pavyzdžiu, kaip muzika gali pasakoti filmą.“ Tokios ekspertų nuomonės prisideda prie aukštų lūkesčių ir rodo, kad kūrinys gali būti analizuojamas ir vertinamas tiek kaip muzikos, tiek kaip kino meno pasiekimas.

Industry implications

Universal studijai pavyko užsitikrinti kūrybinį branduolį — Spielbergą, Koeppą ir Williamsą — kas yra strateginis laimėjimas. Toks komandavimas pozicionuoja filmą kaip potencialų „tentpole“ projektą: jis turėtų patraukti vyresnę auditoriją, prisimenančią klasikinius Spielbergo darbus, ir tuo pačiu pritraukti jauną publiką, trokštančią didelio biudžeto vizualinio spektaklio. Tokie projektai taip pat atveria galimybes tarptautinei rinkai, kur orkestrinė muzika ir atpažįstami kūrėjų vardai gali padidinti bilietų pardavimus ir transliavimo sandorių vertę.

Filmų muzikos entuziastams šis projektas primena, kad orkestrinė partitūra išlieka esminis elementas, formuojantis mainstream kino emocinę mašiną. Jeigu Williams pasirinks pertvarkyti pažįstamus leitmotyvus ar sukurti visiškai naują teminį audinį, jo dalyvavimas automatiškai padidina lūkesčius — tiek iš techninio, tiek iš estetinės pusės. Galima numatyti klasikinės orkestracijos paletę, kruopštų teminį vystymąsi ir partitūrą, kuri sieks tapti tiek atskiru muzikinio kūrinio pasiekimu, tiek neatsiejama filmo naratyvo dalimi.

Trumpai tariant: informacija vis dar ribota ir intriguojanti, tačiau vien tik kūrybinė grupė garantuoja didelį susidomėjimą.filmavimo darbų metu kiekvienas naujas aktorių paskelbimas, užkulisinė nuotrauka ar ankstyva muzikinė ištrauka netrukus bus analizuojami gerbėjų ir kritikos. Dėl šios priežasties Williamso požiūris į ateiviais paremto Spielbergo filmo garsinį apipavidalinimą beveik neabejotinai taps vienu iš reikšmingiausių filmų muzikos įvykių 2026 metais.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai