6 Minutės
Uncharted tęsinys: kas vyksta už filmo scenos?
Po to, kai Tom Holland vėl sulaukė didelio dėmesio ir komercinės sėkmės su Spider-Man: No Way Home, jis grįžo į didįjį ekraną kaip jaunesnis Nathan Drake filme Uncharted — vaizdo žaidimų adaptacijoje, kuri daugelį nustebino ir tapo rimtu bilietų kasos hitu. Ruben Fleischer režisuotas filmas, įkvėptas Naughty Dog sukurtos populiarios veiksmo-pasirinkimo franšizės, seka Nate kelionę po pasaulį ieškant lobio, kurį užsakė Victor „Sully“ Sullivan, siekiant atgauti Ferdinand Magellano pradingusius turtus. Ši adaptacija bandė subalansuoti žaidimo dvasios elementus — nuotykius, įtampą ir kolektyvinę chemiją tarp veikėjų — su kino kalba, kuri turėtų pasiekti tiek žaidimų gerbėjus, tiek plačią auditoriją.
Nors filmas sulaukė komercinės sėkmės — Uncharted pasaulinėse kino kasose uždirbo 407.1 mln. USD, kai gamybos biudžetas siekė maždaug 120 mln. USD — antrojo filmo ateitis vis dar atrodo nejaukiai neapibrėžta. Markas Wahlbergas patvirtino 2023 metų pabaigoje, kad antrajam leidiniui rašomas scenarijus, o Sony Pictures viešai išsakė susidomėjimą kurti tęsinius. Nepaisant to, konkrečių gamybos atnaujinimų ir aiškių terminų beveik nebuvo, todėl žiniasklaida ir fanai laukia daugiau informacijos apie režisūrą, scenarijų ir galimus filmavimo grafikus.
Režisieriaus Rubeno Fleischerio naujausi komentarai
Interviu su leidiniu The Playlist Fleischeris atvirai prisipažino, kad šiuo metu nėra visiškai informuotas apie tęsinio būseną: „Sąžiningai, nežinau, kokiame projekto etape esame. Nebuvau labai įtrauktas“, – sakė jis. Toks atvirumas paskatino spekuliacijas tarp gerbėjų ir kino industrijos stebėtojų — ar kitas Uncharted filmas sugrąžins originalią kūrybinę komandą, ar studija ieškos naujos krypties, naujo režisieriaus ir galimų tono bei formato pakeitimų. Fleischerio pareiškimas taip pat kelia klausimą, kiek ilgalaikė buvo pradinė vizija ir ar jos autentiškumas bus išlaikytas kuriant tęsinį.

Kodėl ši nežinomybė svarbi
Uncharted stovi ant dviejų didelių kino industrijos srovių susikirtimo taško: tęstiniai bandymai adaptuoti vaizdo žaidimus į kino auditoriją ir studijų poreikis kurti „bankabilias“ (pelningas) franšizes. Vaizdo žaidimų adaptacijos istorija ilgą laiką buvo nereguliari — nuo pernelyg teatrališko Tomb Raider varianto iki naujesnių sprendimų kaip Detective Pikachu arba į televizijos formatą sėkmingai perkelto The Last of Us, kuri sulaukė aukštų kritikų vertinimų dėl artimo ryšio su originaliu žaidimu ir rimto požiūrio į dramatinį turinį. Uncharted komercinis rezultatas įrodė, kad egzistuoja praktiškas kelias į sėkmę, kai tinkamai suderinti aktorių pasirinkimas, veiksmo choreografija, režisūriniai sprendimai ir pagarba pirminiam šaltiniui.
Vis dėlto tęsinio delsimas gali būti susijęs su keliomis priežastimis. Pirma, aktorių grafikai — Tom Holland, Markas Wahlbergas ir kiti pagrindiniai atlikėjai gali turėti kontraktinius įsipareigojimus, kurie komplikuoja greitą sugrįžimą prie filmavimų. Antra, kūrybiniai nesutarimai dėl tono, pasakojimo masto ir krypties gali sulėtinti procesą — studija turi apsispręsti, ar antrasis filmas labiau pasuks į pasaulio apimties spektaklį su didesniais setais ir didesnėmis kaskadinėmis scenomis, ar gilinsis į charakterių kilmės istorijas ir vidinę dramą. Trečia, strateginis Sony sprendimas derinti tęsinius prie kitų didžiųjų projektų kalendoriaus bei marketingo planų gali lemti sąmoningą vėlavimą, siekiant maksimaliai padidinti franšizės potencialą tarptautinėje rinkoje ir merchandising'e.
Šiai situacijai papildomą svarbą suteikia platesnis kontekstas: kino studijos šiandien intensyviai vertina tarptautinę auditoriją ir ilgalaikį frančizės pelningumą per prekių ženklų licencijavimą, žaislų pardavimus, skaitmeninius leidimus ir galimus serialų ar spin-off projektus. Dėl to sprendimas skirti papildomą laiką scenarijaus rafinavimui arba atlikti strateginę pertrauką prieš pradėdami didesnę gamybą gali būti racionalus verslo požiūriu — net jei tai reiškia, kad žiūrovai ir žiniasklaida turi laukti ilgiau nei įprastai.
Palyginimai su kitais režisieriais ir franšizėmis yra neišvengiami. Ruben Fleischer anksčiau dirbo prie Zombieland ir 2018 metų Venom, kur jis derino veiksmo elementus su humoru; toks tonas gana natūraliai derėtų su Uncharted nuotykiniais elementais ir lengvu, žaidimų dvasios paliktu brazdu. Jei tęsinyje bus išlaikytas tas pats „DNK“, auditorija gali tikėtis didesnių ir įspūdingesnių scenų, sudėtingesnių kaskadinių sprendimų ir pasaulinio masto lokacijų, kurios primintų tokius nuotykių filmus kaip Indiana Jones arba National Treasure — t.y. pabrėžti tiek ego, tiek intelektualinį iššūkį, kurį nuotykių žanras gali pateikti.
Ypač svarbus aspektas yra filmavimo technika ir kaskadinės scenos. Socialiniuose tinkluose gerbėjai liaupsino pirmojo filmo chemiją tarp Tomo Hollando ir Marko Wahlbergo, senamadišką lobio paieškų energiją ir gerai suvaidintas gaudynių scenas. Užkameroje scenų repeticijos ir kaskadininkų koordinacija sulaukė dėmesio už tai, kad buvo subalansuotas praktinių efektų naudojimas su moderniomis vizualinėmis priedangomis — pasirinkimas, kuris neretai laimi tiek kritikų pagyras, tiek platesnės auditorijos pritarimą. Tokie sprendimai taip pat turi įtakos biudžetui ir gamybos logistikai: daugiau praktinių kadrų dažnai reikalauja didesnės pasiruošimo trukmės, specializuotos įrangos ir aukšto lygio stunt komandų.
„Uncharted parodė, kaip vaizdo žaidimo adaptacija gali pasisekti, kai ji gerbia pirminį šaltinį ir tuo pačiu pasiduoda kino instinktams,“ sako Marko Jensen, kino istorikas. „Jei Sony skirs tęsiniui kruopštų vystymą ir išsaugos pagrindinius aktorius bei kūrybinę viziją, ši franšizė gali tapti ilgaamže veiksmo serija, o ne vienkartiniu vasaros spektakliu.“ Šis požiūris pabrėžia, kad sėkmė priklauso ne vien nuo pirmojo filmo bilietų pardavimo, bet ir nuo to, ar sekantis leidinys sugebės plėsti pasakojimą, išlaikyti žaidimų gerbėjų pasitenkinimą ir tuo pačiu pritraukti naujus žiūrovus.
Ką gerbėjams verta stebėti toliau
Geriausia stebėti patvirtinimus dėl aktorių sudėties ir oficialų Sony gamybos pranešimą. Scenarijaus juodraščiai gali užtrukti — scenarijų rašytojai dažnai kuria kelias versijas, atliekami perrašymai pagal studijos atsiliepimus arba idėjas, kaip geriau integruoti kitus rinkodaros elementus. Kartais studijos „inkubuoja“ tęsinius, stebėdamos tarptautinę bilietų pardavimų dinamiką bei parduodamų prekių potencialą, prieš priimant sprendimą investuoti į didesnę gamybą. Dėl to realiausia tikėtis ramiau ir kantriau vykstančio vystymo proceso, o ne greito „žalio šviesos“ suteikimo.
Be pagrindinių aktorių ir režisūros sprendimų, tęsinio sėkmė priklausys nuo kelių kertinių dalykų:
- scenarijaus kokybės — ar jis išpildo tiek žaidimų gerbėjų lūkesčius, tiek kino auditorijos poreikius;
- kūrybinio vadovavimo tęstinumas — ar išsaugomi pagrindiniai komandos nariai (režisierius, vyriausias scenaristas, prodiuseriai);
- strateginis leidimo langas — kada filmas bus išleistas, kad išvengtų didesnių konkurentų ir maksimaliai išnaudotų šventinius bei vasaros sezono laikotarpius;
- produkcinis biudžetas ir distribucijos planas — kiek studija pasirengusi investuoti, ypač jei planuojama dar didesnė tarptautinė kampanija ir prekių ženklų plėtra.
Ar Uncharted gali tapti daugialypės filmų serijos pamatu? Tai gali priklausyti nuo to, kaip gerai pavyks subalansuoti gerbėjų lūkesčius, kūrybinę lyderystę ir strateginį studijos planavimą. Pirmasis filmas įrodė, kad koncepcija veikia; tęsiniui teks įtikinti tiek kritiką, tiek bilietų pirkėjus, kad jis sugeba išplėsti pasaulį, padidinti rizikas ir tuo pačiu išlaikyti personažų emocinę izoliaciją bei charizmą.
Taigi, trumpai tariant: susidomėjimas ir judesys egzistuoja, tačiau galutinė to kelio žemėlapio vizija dar nėra iki galo nubrėžta — ir ši nežinomybė yra viena iš modernios franšizės žaidimo sudedamųjų dalių. Gerbėjai turėtų nuolat sekti oficialius studijos pranešimus, prodiuserių komentarus ir scenarijaus autorių interviu, kad gautų patikimesnę informaciją apie plėtrą, režisūros pasirinkimus ir galimus išleidimo terminus. Tuo metu industrijos ekspertai stebi, ar Sony įgis pakankamai laiko šiai plėtrai, kad išvengtų skubotų sprendimų, kurie galėtų susilpninti franšizės ilgalaikį potencialą.
Be to, verta atkreipti dėmesį į platesnius industrijos ženklus: jei vis daugiau vaizdo žaidimų adaptacijų randa pusiausvyrą tarp gerbėjų lūkesčių ir kino žanro reikalavimų, tai reiškia, jog sėkmingam tęsiniui atsiranda palankesnės sąlygos. Kita vertus, jei rinkoje atsiranda daug konkurencijos dėl žanro tonų — pvz., keli didelio biudžeto nuotykių filmai konkuruoja dėl tuo pačiu metu vykstančių išleidimo langų — studijos gali koreguoti savo planus, kad apsaugotų investicijas ir optimizuotų pasiekiamumą tarptautinėse rinkose. Visa tai sudaro sudėtingą, bet įdomų lauką, kuriame sprendimai dėl Uncharted tęsinio bus priimami remiantis tiek kūrybiniais, tiek komerciniais svarstymais.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą