7 Minutės
Nuo tikro nusikaltimo parodijos iki superherojų komiško detektyvo
Naujas televizijos šoninis projektas, sukasi aplink Jimmy Olseną — veržlų Daily Planet fotografą, neseniai matytą Jameso Gunno filmo Superman interpretacijoje — oficialiai plėtojamas, o už projekto stovinti kūrybinė komanda rodo, kad DC ekrane gali pasukti į kitokį toną. Kaip praneša The Hollywood Reporter, Dan Perel ir Tony Yacenda — duetą, pelniusį Emmy ir Peabody pripažinimą už fiktyvaus tikro nusikaltimo parodiją American Vandal — rašys, vykdomuoju prodiusuos ir bus serialo showrunners, kuriame pagrindinį Jimmy Olsen vaidmenį atliks Skylar Gisondo.
Tai nėra tradicinis superherojų drama. Perel ir Yacenda ketina pasukti link komiško detektyvo žanro: Olsenas kartu su keliais Daily Planet žurnalistais (išskyrus Lois Lane ir Clark Kent kaip pagrindinius vedlius) nagrinės keistus atvejus, susijusius su piktadariais, turinčiais antgamtiškų ar metagalių savybių. Tikėtina, kad serija maišys redakcijos tarpusavio šmaikštavimą su serializuotomis detektyvo linijomis ir savikritišku humoru — dėmesys bus ne tik dideliems kovos epizodams, bet ir smulkmeniniam tyrimo procesui, personažų dinamikai ir žiniasklaidos kasdienybei.
Šis posūkis DC ekrane atitinka platesnę strategiją: studijos ieško būdų įvairinti toną ir formatą, leidžiant kūrėjams eksperimentuoti su komedija, satyra ir žanrų mišiniais. Jimmy Olsen serialas, sutelktas į žurnalistų požiūrį į superherojų pasaulį, gali tapti unikaliu pavyzdžiu, kaip superherojų pasakojimai gali funkcionuoti mažesniame, į žmogiškas problemas orientuotame lygmenyje, išlaikant ryšį su didžiųjų komiksų konfliktų mastu.
Ką tikėtis — stilius ir tonas
Jei patiko American Vandal satyrinis ritmas ir dokumentinio stiliaus ironija, verta tikėtis panašaus – žaidžiančio ir žanrą dekonstruojančio požiūrio. Serialas gali būti dalinai redakcijos procedūrinė drama, dalinai komiksų stiliaus detektyvas („whodunit“), su akivaizdžiu ironijos elementu ir šypsena žiūrovui. Tai toniniu atstumu artima Jameso Gunno Peacemaker serijai, kuri sėkmingai sujungė smurtinę komiksų veiksmą ir neįprastą komediją.
Daily Planet aplinka suteikia serialui kitokį rakursą nei dauguma superherojų šou — vietoje įprastų kovų tarp dievų ir monstrų, dėmesys gali būti skiriamas informacijos rinkimui, etikos dilemai, redakcijos hierarchijai ir spaudos vaidmeniui superherojų eros fone. Žiūrovai, vertinantys Harley Quinn nepaklusnumą arba Gotham orientuotą į personažų gilumą, gali rasti daug įdomių elementų ir šiame projekte — tačiau čia redakcijos aplinka leidžia atskleisti piktadarių ir herojų poveikį kasdienei visuomenei ir medijoms.
Toniniai sprendimai bus lemiami: ar serialas ims rimtesnį, palyginimo su realiomis žiniasklaidos problemomis; ar išliks lengvas ir žaismingas, akcentuodamas absurdiškus supergalių panaudojimo scenarijus. Perelio ir Yacendos patirtis su satyra rodo, kad jie geba balansuoti tarp rimto komentaro ir juoko, todėl serialas turi potencialą tapti tiek pramoginiu, tiek intelektualiai provokuojančiu projektu.
Be to, struktūra leidžia integruoti tiek vienos serijos „bylas“, tiek ilgalaikes naratyvines linijas. Pavyzdžiui, kiekviena serija gali apimti atskirą keistą incidentą (nuo meta-galių atvejų iki antgamtiškų anomalijų), o sezono lygmeniu gali vystytis didesnė paslaptis arba pagrindinio priešų tinklo iškilimas. Toks hibridinis modelis padeda išlaikyti žiūrovų susidomėjimą — trumpalaikė detektyvo pasitenkinimo dovana kartu su ilgalaike investicija į personažų raidą.
Logistiškai ir kūrybiškai toks serialas reiškia glaudų bendradarbiavimą su DC Studios ir Jamesu Gunnu, kad būtų išlaikytas pasaulio vientisumas, bet tuo pačiu suteikta laisvė atrodyti ir skambėti skirtingai. Tai aktualu ypač tada, kai vienas piktadarys, pavyzdžiui Gorilla Grodd, gali atnešti didelio masto grėsmę ir vizualinius iššūkius, kuriuos reikia suderinti su komišku, redakcijos-centruotu tonu.
SEO aspektu verta paminėti: į tekstą natūraliai įterpiami raktiniai žodžiai, tokie kaip Jimmy Olsen serialas, DC serialas, komiškas detektyvas, Gorilla Grodd, Skylar Gisondo ir James Gunn — tai padeda paieškos sistemoms susieti straipsnį su aktualiomis temomis ir paieškos užklausomis, nesąmoningai orientuojant turinį į potencialų auditorijos interesą.

Sezonas 1 piktadarys: Gorilla Grodd
Pasak pranešimų, pirmasis sezonas bus sutelktas į Gorilla Grodd — hiperinteligentišką, telepatišką beždžionių lyderį iš slaptos Gorilla City. Grodd, ilgalaikis Flash priešininkas, sukurtas 1959 m. John Broome ir Carmine Infantino, prideda aukšto lygio mokslinės fantastikos rizikos ir piktadariškumo, kuris gali būti tiek siaubingas, tiek absurdiškas tuo pačiu metu. Grodd gebėjimai — telepatija, kolektyvinė protinė manipuliacija ir technologinis pranašumas — suteikia kūrėjams galimybę žaisti su mastu: nuo asmeninių manipuliacijų iki visuomeninių krizų.
Perelio ir Yacendos užduotis bus subalansuoti Grodd kėlė grėsmę su komiškais momentais taip, kad tonas nepakryptų per daug į groteską arba atvirą parodiją, nebent tai būtų sąmoningas kūrybinis pasirinkimas. Grodd istorijos adaptavimas leidžia įtraukti mokslinės fantastikos elementus, psichologinio įtampos scnes ir politinę satyrą — ypač kai Grodd manipuliuoja visuomenės lyderiais arba žiniasklaida, kas natūraliai persikeltų į Jimmy Olsen ir Daily Planet kasdienybę.
Techniniai iššūkiai taip pat yra reikšmingi: praktiškių efektų, CGI ir aktorių įterpimo sprendimai turi būti kruopščiai suderinti, kad Grodd atrodytų įtikinamai ir tuo pačiu netaptų vienpusišku monstrumi. Tokia kūrybinė užduotis reikalauja stiprios vizijos prodiuserių ir režisierių, taip pat išmaniausių vizualinių efektų studijų, kad būtų išlaikytas ryšys tarp realistinio redakcijos pasaulio ir fantastinių elementų, kuriuos Grodd reprezentuoja.
Užkulisiuose James Gunn ir Peter Safran bus vykdomieji prodiuseriai DC Studios vardu, o Galen Vaisman prižiūrės DC pusę gamybos. Perelo ir Yacendos portfelis — nuo American Vandal festivalių sėkmės iki darbo prie Players, Strays ir epizodų Chad Powers — nurodo, kad jie yra pajėgūs sumaišyti satyrą, veikėjų dramą ir serializuotą paslaptį, kas yra būtent tai, ko reikalauja toks hibridinis serialas.
Be to, toks komandos derinys leidžia išlaikyti vietinius balsus ir autentiškumą kasdieniame žurnalisto darbe, kartu su festivalinės ir televizinės patirties reikalavimais. Tai svarbu, nes žiūrovai pastebi, kada redakcijos scenos jaučiasi tikros — nuo terminų spaudimo iki santykių tarp reporterio ir redaktoriaus — ir tai padidina pasakojimo poveikį, kai fantastiški elementai įsiterpia į realius emocinius konfliktus.
Trivialumas: Skylar Gisondo Jimmy Olsen vaidmuo buvo vienas iš labiausiai aptartų antraplaninių pasirodymų Gunno Superman filme, ir šis faktorius dažnai paminimas kaip svarbus motyvas, kodėl šoninis projektas perėjo į plėtrą. Gisondo gebėjimas sukurti charizmatišką, techniškai gabų ir tuo pačiu žmogų primenantį Jimmy padeda pagrindui serialui, kuris turi išlaikyti tiek humoro, tiek empatiškumo pusiausvyrą.
Šis projektas yra dalis augančios tendencijos: transliacijos platformos ir studijos vis dažniau kuria serijas apie antraeilius personažus, išgaudamos iš jau žinomų intelektinių turtų (IP) naujus toninius eksperimentus. Tai leidžia išplėsti turinio portfelį, aprėpiant skirtingų auditorijų poreikius — nuo masiškų veiksmo epicentrų iki intymesnių, keistesnių serijų, kurios gali būti labiau nišinės, bet kūrybiškai reikšmingos.
Ar šis Jimmy Olsen serialas taps protingu tonu sujungiančiu projektu ar vėlyvo vakaro nišinėmis nuotykiais, priklausys nuo to, kaip jis subalansuos širdį, humorą ir aukšto lygio komiksų idėjas. Geras rezultatas būtų serialas, kuris gali pritraukti tiek DC pasaulio gerbėjus, ieškančius sąsajų su platesniu kinematografiniu visata, tiek naujus žiūrovus, kuriems įdomi žurnalistų kasdienybė ir komiški detektyvai.
Rekomendacija: stebėti casting naujienas ir kūrybinės komandos ankstyvuosius scenarijus — būtent pradinių epizodų tonas ir cast pasirinkimai dažnai nulemia, ar serialas sugebės įtvirtinti savo vietą DC ekrane. Redakcijos smalsumas ir superherojų keistenybės kartu gali sukurti vieną originaliausių DC mažo ekrano statymų.
Gamybos praktiniai aspektai: prodiusavimo grafikas, biudžeto paskirstymas tarp vizualinių efektų ir lokacijų, aktorių įsipareigojimai prie didžiųjų projektų bei transliacijos partnerių reikalavimai bus esminiai veiksniai. Serialo sėkmė taip pat priklausys nuo marketingo strategijos — ar reklama akcentuos humorą, detektyvą, ryšį su Superman pasakojimu ar Grodd kaip pagrindinį antagonistą. Kiekvienas pasirinkimas pritrauks skirtingas auditorijas.
Teisiniai ir autoriniai aspektai: adaptuojant komiksų personažus, būtina atsižvelgti į komiksų istoriją, gerbėjų lūkesčius ir autorių teises. DC ir Warner Bros. ilgalaikė patirtis su tokiais IP leidžia saugiau eksperimentuoti, tačiau tai neišvengiamai reikalauja kruopštaus balansavimo tarp naujumo ir ištikimybės šaltiniams.
Trumpai apie potencialią struktūrą: pirmasis sezonas galėtų turėti 8–10 epizodų, kuriuose būtų pateikiamos kelių tipų bylos — nuo individualių keistų incidentų iki vienos ar dviejų sezono ašimi tapusių paslapčių. Kiekvienas epizodas galėtų būti orientuotas į konkrečią redakcijos užduotį: interviu su metagalingu asmeniu, slaptas tyrimas apie žiniasklaidos manipuliacijas, vidinis Daily Planet konfliktas ar moralinė dilema dėl informacijos viešinimo.
Galiausiai, svarbu atkreipti dėmesį į auditorijos grįžtamąjį ryšį: žiūrovų komentarai, socialinių tinklų reakcijos ir kritikų recenzijos po premjeros smarkiai veiks tolesnę kryptį, tiek į platesnius spin-off planus, tiek į serijos išsivystymą ateityje.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą