Death Stranding: Isolations — nauja ranka piešta 2D animacija

Death Stranding: Isolations — nauja ranka piešta 2D animacija

Komentarai

6 Minutės

Ką paskelbė

Kojima Productions plečia Death Stranding universumą nauja animacine serialo iniciatyva, skirtą Disney animacijos platformai. Pavadinimu Death Stranding: Isolations, projektas numatytas 2027 metams ir žada originalią, visiškai ranka pieštą 2D estetiką, kuri sąmoningai atsitraukia nuo fotorealizmo link klasikinės animacijos meistriškumo. Vietoje to, kad būtų tiesiogiai perpasakojamas žaidimo siužetas, Isolations seks originalią istoriją, centrinę į dvi jaunus veikėjus — jaunuolį ir jaunutę — kurių vardai kol kas neatskleisti. Toks sprendimas suteikia laisvę plėtoti naujas temas ir simboliką, išlaikant ryšį su žaidimo pasauliu per toną ir atmosferą, bet ne per pažodinius įvykius.

Siužeto užuominos ir tonas

Oficialus sinopsis pateikia serialo veiksmą Šiaurės Amerikoje tuo metu, kai Sam Bridges vis dar bando sujungti susiskaidžiusią šalį. Nors Sam vis dar išlieka pasaulio fone ir jo pastangos jaučiasi kaip sluoksnis, Death Stranding: Isolations sieks atidžiau ištirti kitų individų gyvenimus, sulaužytus izoliacijos ir atskirties: vyresnį vyrą, siekiantį išpirkos neįprastais būdais, kovotoją moterį, kuri aktyviai kursto nesibaigiantį konfliktą, jaunuolį, nešančią priekaištą Bridges ir jauną mergaitę, kuri priima vienatvę kaip savo pasirinkimą. Šių kelių susikirtimas užuomina apie aukštas kartėlio, egzistencinių klausimų ir melankoliškos atmosferos laužus — elementus, kuriuos gerbėjai sieja su Hideo Kojimos kūriniais — šiuo atveju filtruojamus per aiškiai animacinę estetiką.

Serialas, orientuodamasis į emocinį ir konceptualų pasakojimą, gali skirtingai veikti nei žaidimas: vietoje žaidėjo kontroliuojamų mechanikų prioritetu tampa pasakojimo ritmas, simbolių vidiniai konfliktai ir vizualiniai metaforų sluoksniai. Tokia tvarka leidžia giliau tyrinėti temų, kaip izoliacija, ryšys, moralinė atsakomybė ir žmogiškosios ryšio prasmės krizė, niuansus. Be to, ranka pieštos animacijos priemonės suteikia galimybę manipuliuoti stilistika ir spalvų palete taip, kad būtų sustiprintas nostalgiškas, bet kartu siurrealus pojūtis — savybė, kurią daug žaidimų adaptacijų bando perimti, bet kuri dažnai prarandama per perdėtą fotorealizmą ar komercinį dizainą.

Kūrybinė komanda ir animacijos stilius

Hideo Kojima dalyvauja projekte kaip vykdomasis prodiuseris, tuo tarpu režisieriaus pareigos tenka Takayuki Sano, režisieriui, turinčiam kreditų prie tokių projektų kaip Attack on Titan (paskutinėse sezono dalyse), Dragon Ball Z: Battle of Gods ir MAPPA studijos darbo prie Jujutsu Kaisen 0. Charakterių dizainą kūrėjas Ilya Kuvshinov — menininkas, žinomas iš projekto Ghost in the Shell: SAC_2045 ir iš savo gaivaus, šiuolaikiško stiliaus, kuris perteikia tiek anime, tiek vakarietiškos žiūrovų auditorijos estetiką. Ranka piešta 2D animacija yra ryškus kūrybinis pasirinkimas: tai signalizuoja, kad Kojima ir Disney tikisi perduoti emocinę tekstūrą ir stilistinį skaidrumą, užuot siekę kinematografinio fotorealizmo.

Techniniu požiūriu rankų darbo 2D animacija reiškia kitokį gamybos ciklą: daugiau dėmesio skiriama kerbtų brėžiniams, linijų kalbai, šešėliavimui ir kompozicijai, taip pat spalvų moduliacijai bei karkasų judesio dizainui. Integruojant modernias skaitmenines kompozicijas ir spalvų valdymą su tradiciniais piešiniais galima pasiekti tekstūrų gilumą, kuris išsiskiria nuo vien tik CG modeliuojamo pasaulio. Tokia hibridinė prieiga dažnai suteikia lankstumo: galima išlaikyti rankų darbo charakterį, bet panaudoti skaitmeninius efektus atmosferai, apšvietimui ar subtiliems paruošimo triukams. Taip pat svarbu paminėti, kad toks pasirinkimas gali paveikti garso sprendimus — nuo subtilių ambientinių takelių iki eksperimentinės garso režijos, kur garsas tampa papildomu elementu kuriant izoliacijos jausmą.

Kur tai telpa augančiame Death Stranding ekrano pasaulyje

Šis naujas serialas yra tik viena šakutė platesnės transmedijos strategijos dalies. Kojima Productions anksčiau patvirtino kitus projektus: animuotą seriją Death Stranding: Mosquito, kurią rašo Aaron Guzikowski ir režisuoja Hiroshi Miyamoto su ABC Animation animacija, bei gyvo veiksmo (live-action) adaptaciją, kuri plėtojama A24 ir kuriai pasirinktas režisierius Michael Sarnoski. Kartu šie projektai žymi ambicingą žaidimo, kuris jau savaime turėjo kinematografinį mastą, plėtrą į televizijos ir filmų sritis.

Tokios transmedijos iniciatyvos leidžia išbandyti skirtingas pasakojimo formas: anime ir 2D serialas gali gilinti mitologiją, eksperimentuoti su stiliumi ir simbolika, tuo tarpu live-action veiksmo filmas gali siekti platesnės auditorijos, pabrėžiant dramą ir vizualinį realizmą. Marketingo ir licencijavimo prasme, tai suteikia galimybes prekiniam ženklui išsiplėsti — nuo garso takelių, komiksų, artbook'ų iki kolekcionuojamų figūrėlių bei ribotų leidimų. Be to, tokiu būdu kūrėjai gali palaikyti originalų žaidimo toną, tuo pačiu plėsdami pasakojimo ribas ir pritraukdami naujas auditorijas, kurios galbūt nesusidūrė su žaidimu, bet domisi autorine animacija ar aukšto lygio televizijos serialais.

Palyginimai ir kontekstas

Lyginant su kitomis žaidimų į anime adaptacijomis, tokiomis kaip Castlevania ar Cyberpunk: Edgerunners — kurios rėmėsi stipriu savarankišku pasakojimu ir ryškiomis vizualinėmis tapatybėmis — Death Stranding: Isolations atrodo linkęs dar labiau sutelkti dėmesį į atmosferą ir teminę gelmę. Sano patirtis darbams, pasižymintiems tamsiu emociniu svoriu, leidžia manyti, kad serialas greičiausiai bus arčiau Attack on Titan draminės įtampos nei įprastų, plačiai žiūrovams skirtų franšizių animacijų. Toks pasirinkimas sudaro skirtumą tarp komercinės, daugeliui prieinamos adaptacijos ir autorinės, suaugusiesiems skirtos animacijos, kuri dažnai būna rizikingesnė, tačiau labiau vertinama kritikų ir nišinių auditorijų.

Disney žingsnis į tokią projektų įvairovę taip pat atspindi platesnę strategiją: plėsti suaugusiųjų animacijos katalogą, konkuruoti su kitomis srautinių platformų programomis ir pritraukti žiūrovus, kurie vertina maturišką, autorių varomą turinį. Tai yra dalis didesnio tendencijos žaidimų adaptacijų industrijoje, kur sėkmingi žaidimai virsta televizijos serialais ir filmais, kuriuos kuria kūrybinės komandos, gerbiančios originalo toną ir tuo pačiu įnešančios naujų interpretacijų.

Smulkūs faktai ir fanų reakcija

Fanai jau aktyviai analizuoja ankstyvas koncepcines iliustracijas ir ranka pieštos 2D estetikos pasirinkimą, matydami jame Kojimos ketinimą išryškinti emociją ir simboliką. Socialiniuose tinkluose ir specializuotose forumuose diskusijos sukasi apie tai, kaip animacijos stilistika gali pakeisti suvokimą apie Death Stranding mitologiją: ar ji taps labiau metaforiška, ar išlaikys žaidime buvusias specifines mitologines nuorodas. Pramonės stebėtojai taip pat atkreipia dėmesį, kad Ilya Kuvshinov dalyvavimas reikštų elegantišką, šiuolaikišką charakterių dizainą, kuris gali patikti tiek anime gerbėjams, tiek vakarietiškai srautinių platformų auditorijai.

Be entuziazmo, dalis bendruomenės išreiškė ir atsargumą: ar rankų darbo estetika nesukels atitolimo nuo žaidimo visuotinės atmosferos, ar režisūriniai sprendimai neperrašys mylimų siužeto elementų. Taip pat yra diskusijų apie garso pasirinkimus, vertimus ir transliacijos teisių paskirstymą — svarbiausi klausimai, kai kalbame apie tarptautinį pasiekiamumą ir lokalizaciją.

„Kojimos perėjimas prie ranka pieštos 2D animacijos Isolations yra strategiškai apgalvotas kūrybinis persvarstymas,“ sako kino mokslininkė Elena Marlowe. „Tai leidžia serialui pabrėžti nuotaiką ir metaforą būdais, kuriuos fotorealizmas dažnai riboja. Tai gali tapti vienu iš vizualiai drąsiausių žaidimų adaptacijų pastaraisiais metais.“

Nepriklausomai nuo to, ar esate originalaus žaidimo gerbėjas, ar tiesiog domitės aukšto lygio autorine animacija Disney platformose, Death Stranding: Isolations formuojasi kaip projektas, vertas dėmesio — jis derina autorinę viziją su srautinio formato serijiniu potenciatu ir siūlo naują perspektyvą žaidimų adaptacijų erdvėje. Ateinančiais metais svarbu stebėti, kaip šis serialas integruosis į platesnę Death Stranding pasakojimo erdvę, kokius papildomus projektus išves transmedijos strategija ir kaip auditorija priims šį kūrybinį posūkį.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai