5 Minutės
Iš „blind-box“ lentynų į kino ekraną
Sony Pictures tyliai įsigijo kino teises į Labubu — keistą, minkštą, tačiau netikėtai išskirtinę blind-box žaislų liniją, kuri tapo pasauline kolekcionierių sensacija. Apie susitarimą šią savaitę pranešė keli pramonės leidiniai; tai gali tapti pradžia naujai žaislų į filmus orientuotai franšizei. Svarbūs meniniai sprendimai dar nėra galutinai priimti: viešai nepriskirta scenarijaus autorystė, režisūra ar gamybos vadovai, o Sony dar nepatvirtino, ar projektas bus gyvo veiksmo, animuotas, ar hibridinis. Visgi teisės į IP (intelektinę nuosavybę) suteikia studijai galimybę planuoti platesnę komercinę strategiją — nuo reklamos kampanijų iki tarptautinių licencijų ir leidybos sutarčių, kurios yra svarbi dalis žaislų-į-filmus verslo modelio.
Kodėl Labubu tampa kino projektu?
Labubu gimė kaip Honkongo menininko Kasing Lung idėja ir pradžioje buvo gaminama How2Work kompanijos kaip monster stiliaus figūrėlės. Prekinis ženklas įgavo didžiulį komercinį pagreitį po to, kai 2019 m. gamybą ir platinimą perėmė Pop Mart. Dvi pagrindinės jėgos, skatinančios fenomeną, yra blind-box pardavimo modelis ir garsenybių matomumas. Blind-box mechanika — kai pirkėjas nežino, kuri figūrėlė bus pakuotėje iki jos atplėšimo — sukuria emocinį laukimą, skatina pakartotinį pirkimą ir kuria apribotos pasiūlos kultūrą. Toks modelis suteikia pagrindą galingiems rinkodaros veiksmams: kolekcionieriai norės užpildyti rinkiniu trūkstamus vienetus, o retų versijų trūkumas skatina antrinę rinką ir aukcionus.
Šios strategijos rezultatai matomi tiek skaitmeniniuose pokalbių kanaluose, tiek gyvuose renginiuose: riboti leidimai, bendradarbiavimai su dizaineriais ir įžymybių pasirodymai padidina prekinio ženklo matomumą. Pavyzdžiui, kai kurie riboti Labubu leidimai anekdotiniu būdu buvo parduoti aukcionuose už keturias- iki šešiaženklės sumas — tai parodo aukštą paklausą tarp rimtų kolekcionierių ir investuotojų. Be to, garsenybių įvaizdžiai socialiniuose tinkluose (pvz., K-pop žvaigždė Lisa iš BLACKPINK 2024 m. buvo matyta dėvinčią Labubu kaip aksesuarą) suteikia prekės ženklui globalų virusinį potencialą ir padeda pritraukti jaunesnes auditorijas iš įvairių regionų.

Personažai ir kultūrinis pasiekiamumas
Pagrindinis veikėjas yra Labubu, o jam kompaniją palaiko tokie personažai kaip Zimomo (grupės lyderis), Mokoko ir Taikoko. Figūrėlės pradėjo populiarėti Pietryčių Azijoje, tačiau labai greitai paplito visame pasaulyje; pranešama, kad Pop Mart ankstyvųjų metų pelnas smarkiai išaugo klientų poreikiui augant internacionaliai. Kultūrinis pasiekiamumas susidaro iš kelių sluoksnių: dizaino universalumo (keistas, bet simpatiškas vizualas), bendruomenės formavimo veiklų (fanų renginiai, socialinių tinklų iššūkiai) ir tarptautinių partnersčių, leidžiančių prekės ženklui adaptuotis skirtingiems rinkos segmentams ir skoniams. Tokio tipo simboliai gali būti pritaikyti įvairioms rinkodaros priemonėms — nuo ribotų leidimų iki bendrų kolekcijų su kitais popkultūros ženklais.
Kaip tai dera su nustatytu Holivudo modeliu
Pastaraisiais metais Holivudas vis dažniau semiasi idėjų iš jau įsitvirtinusių žaislų ir kolekcionuojamų prekių ženklų — tendencija priešinga tradiciniam modeliui, kai žaislai atsiranda po didelio filmo pasisekimo. Pavyzdžiui, The Lego Movie (2014) parodė, kad originali istorija gali pakelti žaislų liniją į plačios auditorijos kino sėkmę, o pastarasis Barbie filmas įrodė, kad žaislų intelektinė nuosavybė gali tapti milijardine franšize, pelnyti kritikų pagyrimus ir reikšmingai išplėsti prekės ženklo vertę. Sony ėjimas įsigyti teises į Labubu seka panašiu modeliu: studijos siekia turėti prieigą prie jau turinčios auditorijos prekinio ženklo, kuris sumažina pradines rinkodaros rizikas ir suteikia platesnes komercines galimybes — nuo filmų iki žaislų, drabužių ir bendrų renginių.
Skirtingai nei nostalgija, kuri dažnai varo tradicinių prekių ženklų (pavyzdžiui, Hello Kitty) pritaikymą, Labubu žavesys labiau remiasi bendruomenės kurta retumo estetika ir socialinės žiniasklaidos virusine dinamika. Tai reiškia, kad filmo kūrėjai gali pasinaudoti ne tiek sentimentais, kiek bendruomenės istorijomis, ritmu ir socialinių tinklų kultūra, kad sukurtų turinio strategiją, kuri būtų aktuali jauniems suaugusiems ir jaunimo auditorijai.

Pramonės ir gerbėjų perspektyvos
Kolekcionieriai ir žaislų bendruomenės atidžiai stebės, kokį toną pasirinks filmavimo komanda: ar Labubu filmas kryps link linksmos, šeimai tinkamos animacijos, subversyvios suaugusiųjų komedijos, ar vizualiai prabangesnio hibrido, derinančio gyvą veiksmą ir animuotus elementus. Prekės ženklo vizualinis keistumas ir personažų įvairovė suteikia kūrėjams daugybę pasirinkimų: jie gali kurti jaukias, emocines istorijas apie draugystę ir priklausymo jausmą, arba ryškias, pop-art įkvėptas projekcijas, kurios pabrėžtų dizaino ekscentriškumą ir vizualinę spektaklį. Tokia įvairovė leidžia planuoti skirtingus rinkodaros kanalus ir auditorijos segmentus — nuo vaikų iki kolekcionierių ir popkultūros entuziastų.
Pramonės specialistai taip pat atkreipia dėmesį į komercines galimybes, kurios kyla kartu su kino projektu: platesnė licencijavimo politika, riboti leidimai ir teminių renginių serijos gali padidinti pardavimus ir stiprinti prekės ženklo lojalumą. Tai apima ne tik fizinius produktus, bet ir skaitmeninius aktyvus — ribotas NFT tipo leidimas, virtualūs žaidimai ar interaktyvūs šou socialiniuose tinkluose, kurie dar labiau įtrauks bendruomenę ir paskatins bendruomenės kūrybiškumą.
Taip pat verta paminėti etines ir reguliacines diskusijas: blind-box modelis kartais susilaukia kritikos dėl galimų priklausomybę skatinančių elementų ir vartotojų psichologinio poveikio, ypač jaunoms auditorijoms. Tai reiškia, kad filmuojant su tokiu prekės ženklu reikėtų apsvarstyti atsakingą rinkodarą, aiškias pakuočių etiketes ir skaidrumą apie tikimybę rasti konkrečias versijas. Kai kurios rinkos jau taiko taisykles, ribojančias tam tikrų modelių reklamą vaikams — šie faktoriai gali paveikti tiek žaislų platinimo strategiją, tiek filmų reklamos kampanijas.
Galiausiai, ar Labubu taps ilgalaike popkultūros franšize, priklausys nuo pasakojimo pasirinkimų, gamybos kokybės ir nuo to, kiek ištikimai filmas sugebės perteikti keistą, kolekcionuojamą dvasią, kurią vertina fanai. Kol kas gerbėjai gali būti pagrįstai vilties pilni — ypač jei kūrėjai įtrauks bendruomenę, išlaikys prekės ženklo unikalumą ir pasitelks inovatyvias rinkodaros priemones, stebint blind-box leidimus ir bendruomenės reakcijas.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą