Andrew Stanton: Žaislų istorija 5, trilogija ir ateitis

Andrew Stanton: Žaislų istorija 5, trilogija ir ateitis

Komentarai

6 Minutės

Andrew Stanton prabyla

Kai pasklido užuominos ir antraštės, kad tęsinys už Žaislų istorija trečiosios dalies emocinio uždarymo gali sumenkinti visą franšizę, režisierius Andrew Stanton nusprendė išsakyti savo nuomonę. Neseniai duotame interviu žurnalui Empire Stanton atsakė į kritiką, kad penktoji dalis tarsi paneigia ne vieno gerbėjo patirtą aiškų pabaigos pojūtį, kai 2010 m. Žaislų istorija 3 užbaigė Andy istoriją. Jo atsakymas buvo aiškus ir tvirtas: originali trilogija niekaip nebus atimta – ji liks tiems, kurie ją laiko pilna istorija. Tuo pačiu jis priminė, kad pasakojimų pasauliai kinta, o laikas ir pokytis yra kūrybiniai elementai, kuriuos Pixar visada tyrinėjo.

Stanton žino, kad emocinis ryšys su ankstesnėmis dalimis yra galingas ir nenuginčijamas: daugelis žiūrovų užsitikrina jau patirtą užbaigtumo jausmą ir nori to nepaliesto. Vis dėlto režisierius atkreipė dėmesį, jog kūrėjai, turintys teisę plėtoti savo veikėjų pasaulius, neretai randa naujų temų, prasmių ir laiko realijų, kuriomis verta užsiimti. Tokia pozicija susilieja su platesne diskusija apie kūrybinių franšizių evoliuciją: kokiu mastu reikia gerbti ankstesnę pabaigą ir kada verta ieškoti naujų prasmių jau pažįstamame pasaulyje. Stanton pabrėžė, kad jo sprendimas kalbėti nesiekė diskredituoti trilogijos patirties – priešingai, jis jos vertę pripažįsta ir kviečia gerbėjus išlaikyti savo santykį su ankstesnėmis dalimis.

Kas konkrečiai pasakė Stanton

Stanton akcentavo, jog Žaislų istorija 3 reiškė Andy laiko su savo žaislais pabaigą ir kad šis emocinis užbaigimas niekam nebuvo atimtas. Jis paragino žiūrovus, kuriems labiausiai prie širdies trilogija, laikyti ją pilna asmenine patirtimi ir nieko nekeisti. Tačiau jis taip pat išdėstė priežastis, dėl kurių jam patraukli šios franšizės galimybė vystyti naujas istorijas: pasaulis ir veikėjai leidžia nagrinėti temas apie senti, ištikimybę, prisitaikymą prie pokyčių ir naujų ryšių paieškas.

Prieštaravimas tarp nostalgijos užuomazgų ir kūrybinio smalsumo yra natūralus: Stanton primena, kad pasakojimas nebūtinai atima prasmę iš to, kas jau sukurta; vietoje to jis gali papildyti, suteikti kontekstą ir parodyti veikėjus per platesnį laiko bei socialinių pokyčių prizmę. Tokios papildomos istorijos gali būti tiek grynai išplėtotinės, gilinančios jau pažįstamus personažus, tiek visiškai naujos, nagrinėjančios platesnes temines kryptis: technologijų įtaką vaikystei, socialinių ryšių kaita, dirbtinio intelekto ir išmaniųjų žaislų atsiradimas. Stanton nurodė, kad jo sprendimas dirbti su šiuo projektu kyla iš noro tyrinėti būtent šias temas, ne iš noro ištrinti ar pakeisti ankstesnės trilogijos vertę.

Tarantino, gerbėjų bendruomenė ir kultūrinis susiskaldymas

Quentin Tarantino yra vienas ryškiausių Žaislų istorija 3 gerbėjų: jis viešai yra pavadinęs šią dalį viena stipriausių matytų juostų ir yra pareiškęs, kad atsisakė žiūrėti Žaislų istorija 4, nes trilogija jam atrodė ideali. Tokia pozicija tapo simboline platesnės kino mėgėjų diskusijos apie tai, ar tam tikrus pasakojimus reikėtų palikti ramybėje, kai jie atranda poetinę pabaigą, arba leisti tęsinį gilinti ir išplėsti pasaulį taip, kad tai neprarastų ankstyvojo pasakojimo jėgos.

Interneto bendruomenės dėl to perskirtos: nostalgijos šalininkai tvirtina, kad reikia gerbti trilogijos uždarymą ir neleisti sekuelėms „išplauti“ pirmtakų prasmės; tuo tarpu naujesni žiūrovai ir franšizės rėmėjai mato vertę tęstinumui — galimybei atvesti istoriją į šiuolaikines temas ir parodyti, kaip veikėjai reaguoja į technologines naujoves ar kitokį kultūrinį kontekstą. Ši diskusija nėra vien tik apie trijų filmų užbaigtumą: ji kalba apie kolektyvinį pasakojimo valdymą, autorių atsakomybę ir žiūrovų lūkesčius, kai popkultūros objektai tampa svarbia visuomeninių diskursų dalimi.

Kokia kryptimi veda Žaislų istorija 5

Oficiali santrauka užuomina apie „žaislai prieš technologijas“ konfliktą, kas rodo, jog Woody, Buzz, Jessie ir jų draugai susidurs su moderniais grėsmės elementais, galinčiais paveikti žaidimo laiką ir tarpusavio ryšius. Tai leidžia manyti, kad filmas gilinsis į temas, susijusias su išmaniųjų žaislų atėjimu, dirbtiniu intelektu ir tuo, kaip technologijos keičia santykius tarp vaikų ir jų žaislų. Atsižvelgiant į Stanton patirtį kuriant emocijomis grįstą mokslinę fantastiką (pvz., WALL·E) ir į išskirtinį dėmesį personažų ryšiams (pvz., Finding Nemo), žiūrovai gali tikėtis vizualiai sumanių sprendimų ir emocionalumo, kuris bus integruotas į platesnį technologijų temų tyrimą.

Oficiali išleidimo data nustatyta 2026 m. birželio 19 d., tad Pixar turi laiko kruopščiai išvystyti pasakojimą, siekdama subalansuoti paveldo pagarbą ir kūrybinę naujovę. Šis laikas leidžia scenaristams ir animacinei komandai atidžiai suformuluoti konfliktus, personažų vystymąsi ir vizualinę stilistiką, kad siekis atnaujinti franšizę nepaveiktų ankstesnių dalių autentiškumo. Be to, ilgesnis kūrimo etapas suteikia galimybę konsultuotis su ankstesnių dalių kūrybine grupe, žiūrovais ir net technologijų ekspertais, jei temų centre bus AI ar išmaniųjų žaislų etika.

Pramoninis kontekstas ir Pixar strategija

Per pastaruosius metus Pixar vis dažniau balansuoja tarp originalių projektų ir sekelių, o šią taktiką yra apibūdinęs ir vyriausiasis kūrybos vadovas Pete Docter. Studijos planas išleisti „pirmiausia originalų filmą, o po to — seką“ atspindi platesnes pramonės tendencijas, kuriose vertinamas kūrybinis rizikos valdymas kartu su finansiškai saugesnėmis jau pamėgtais intelektiniais turtai. Tokia strategija leidžia studijoms eksperimentuoti su naujomis idėjomis, tuo pačiu užtikrinant stabilumą per gerai žinomų franšizių leidimus.

Palyginimai su praeities pavyzdžiais neišvengiami: kai kurios sekos, pavyzdžiui Žaislų istorija 2 ir 3, išties išplėtė personažus ir pakėlė statymus, tuo tarpu kitos Holivudo tęsinių serijos sugebėjo nuslopinti originalios idėjos jėgą. Stantonui ir Pixar iššūkis bus pagrįsti Žaislų istorija 5 kaip būtinybę, o ne vien rinkodaros sprendimą — parodyti, kad nauja dalis pasiūlys prasmingą teminį papildymą, svarų personažų vystymąsi ir estetinį pasiekimą, kuris tikslingai pratęs ar papildo ankstesnes dalis.

Kritikė Anna Kovacs pažymi: 'Stanton stovi prieš retą kūrybinį išbandymą: pagerbti plačiai vertinamą pabaigą ir tuo pat metu pasiūlyti kažką išties naujo. Jei filmas susitelks į šiuolaikines technologijų ir priklausomybės nuo bendruomenės problemas, jis gali kalbėti tiek su senomis, tiek su naujomis auditorijomis.' Ši pastaba pabrėžia, jog sėkmė priklausys ne tik nuo siužeto idėjos, bet ir nuo to, kaip gerai kūrėjai sugebės įtaigiai perteikti šių temų emocinį svorį bei ryšį su žiūrovų asmenine patirtimi.

Fanų ir bendruomenės reakcijos jau pasirodė socialiniuose tinkluose: ankstyvos diskusijos apima aistringas temines grandines ir fanų meną, vaizduojantį sumanius žaislus ar AI oponentus, o ilgalaikiai gerbėjai diskutuoja, ar franšizė sugebės atgaivinti intymų originalių filmų emocinį svorį. Sklandantys gandai apie tolimesnes sekas neatbaido spėlionių, tačiau Disney ir Pixar oficialiai nepatvirtino jokių tolimesnių dalių už šios planuojamos.

Ar Žaislų istorija 5 atrodys kaip bereikalingas tęsinys, ar kaip įdomi evoliucija, Pixar pozicionuoja filmą kaip kūrinį, sprendžiantį šiuolaikines problemas ir tuo pačiu pripažįstantį trilogiją, kuri apibrėžė visą kartą. Režisieriaus Andrew Stanton pareiškimai, oficiali sintezė ir visuotinis diskursas tarp kritikų bei gerbėjų rodo, kad ši dalis taps savo rūšies kultūriniu eksperimentu: ar įmanoma plėsti mylimą pasakojimą taip, kad jis išliktų prasmingas ir stiprus naujame kontekste?

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai