6 Minutės
Wicked: For Good sužibėjo su 226 mln. USD pasauline premjera
Antroji „Wicked“ sagos kino dalis, Wicked: For Good, įpūtė naują gyvybę silpnėjančiai pasaulinei kino kasai, surinkdama apie 226 milijonus JAV dolerių per atidarymo savaitgalį. Studijos, platintojai ir kino teatro operatoriai pajuto palengvėjimą, nes muzikinis tęsinys užfiksavo tvirtą geografinių pajamų pasiskirstymą: maždaug 150 mln. USD iš Šiaurės Amerikos ir 76 mln. USD iš tarptautinių rinkų. Tokie skaičiai padaro filmą vienu iš didžiausių 2025 metų debiutų ir retu finansiniu šviesuliu metais, kuriuos žymėjo keli brangūs fiasko bei didelės rizikos produkcijos nesugebėjimas pasiekti pelningumo.
Šis atidarymas pritraukė ne tik tradicinių kino auditorijų dėmesį, bet ir plačiai aptarinėtą socialinių tinklų srautą — nuo treilerių peržiūrų iki užkulisinių vaizdų, kurie skatino papildomą susidomėjimą. Marketingo kampanijos, įskaitant tarptautines premjeras ir vietines reklamos iniciatyvas, pasirodė efektyvios ypač rinkose, kur muzikiniai spektakliai turi stiprų teatro palikimą; tuo pačiu filmuoto turinio lokalizacija ir garso takelio adaptacijos į vietines kalbas leido pasiekti platesnius žiūrovų segmentus.
Kaip tai atrodo lyginant su didžiausiais 2025 metų atidarymais
Wicked: For Good užima ketvirtąją vietą šių metų didžiausių atidarymų sąraše ir nusileidžia tik keliems galingiems blockbuster'iams: Lilo & Stitch (apie 341 mln. USD), Jurassic World Rebirth (apie 322 mln. USD) ir A Minecraft Movie (apie 313 mln. USD). Tuo pačiu metu jis pranoko naujus superherojų tentpole'us, pavyzdžiui, Superman (220 mln.) ir The Fantastic Four (218 mln.), kas dar kartą primena apie scenos ir muzikos adaptacijų potencialą, kai jos gaminamos didelio biudžeto mastu ir su didelėmis reklaminėmis pastangomis.
Filmas buvo pristatytas 78 rinkose, o pirmaujančios teritorijos pagal atidarymų pajamas buvo Jungtinė Karalystė ir Airija (~24,4 mln.), Australija (~8,6 mln.) ir Vokietija (~4,1 mln.). Šios rinkos yra vertingos dėl didelio kino teatro lankomumo ir gebėjimo generuoti ilgalaikes pajamas per kelis savaitgalius. Svarbu pažymėti, kad tęsinys išplėtė tarptautinį pasiekiamumą, lyginant su pirmąja dalimi: kol originalioji „Wicked“ didesnę savo kasos dalį (apie 62 proc.) surinko Šiaurės Amerikoje, „For Good“ sugeneravo didesnę tarptautinę dalį. Tai yra reikšminga tendencija studijoms, siekiančioms ilgalaikio pajamų srauto ir tarptautinių rinkų priklausomybės mažinimo.
Analitikai taip pat atkreipia dėmesį į skirtingas rinkos dinamikas: kai kuriose šalyse muzikiniai filmai reaguoja ypač palankiai dėl stiprios teatro tradicijos ir garsios muzikos industrijos, o kitose — dėl gerai veikusios vietinės reklamos ir lokalių partnerių. Todėl sėkmės receptas yra daugiakanalė strategija: globalus prekės ženklas + vietinė pritaikymo taktika.

Kita nuotaika, didesnis rizikos ėjimas
Režisuotas John M. Chu, tęsinys užbaigia Elphaba ir Glinda naratyvą tamsesniu, dramatiškesniu tonu nei pirmasis filmas. Pramonės užkulisiai pastebi, kad For Good labiau akcentuoja didelius statymus ir vizualinį spektaklį, o ne lengvai įstrigdavusius, „earworm“ tipo hitus, kurie anksčiau skatino pakartotinius peržiūrėjimus ir ilgus „kojas“ kino kasoje. Tokia tonalumo ir muzikos prioritetų kaita gali reikšti aukštesnį pradines pajamas (front-loaded box office), bet tuo pačiu galbūt trumpesnį ilgalaikį periodą, per kurį filmas išlaikytų stabilias pajamas; vis dėlto ankstyvi rezultatai per šventinį savaitgalį rodo pakankamą rinkos paklausą ir gero bilietų pardavimo potencialą.
John M. Chu kūrybinė istorija — nuo šiltai priimto muzikalo In the Heights iki plačiai žinomų romantinių komedijų ir masinių produkcijų — rodo jo gebėjimą tilpti tarp scenoje gimusių istorijų ir plačiosios auditorijos lūkesčių. Jo patirtis leidžia ramiau eksperimentuoti su forma ir tono perėjimais, o tai yra ypatingai svarbu adaptacijoms, kurios turi sujungti teatro miuziklų gerbėjus su kino žiūrovais, nepažeidžiant originalaus kūrinio esmės.
Lyginimai su kitomis scenos į ekraną adaptacijomis, tokiomis kaip Les Misérables ar minėtas In the Heights, rodo skirtingas komercinio ir reputacinio kelio trajektorijas: kol kai kurie filmai iš pradžių sulaukia santūraus susidomėjimo ir tik vėliau išauga per žodinį rekomendavimą bei apdovanojimų sezoną, kiti relyavo į ištikimus teatro gerbėjus ar platią tarptautinę auditoriją. Tokie pavyzdžiai padeda studijoms modeliuoti pardavimo ir rinkodaros strategijas, atsižvelgiant į ilgalaikius tikslus: greitas pajamų grąžinimas ar pastovi, žingsnis po žingsnio auganti kasos trajektorija.
Pramonės kontekstas ir ką tai reiškia sezonui
Filmo sėkmė yra reikšminga metais, kai daug studijų sunkiai sekėsi paversti brangius blokus pelningais. Tokios aplinkybės verčia studijas permąstyti biudžeto paskirstymą, marketingo prioritetus ir tarptautinių rinkų įtraukimą. Wicked: For Good parodo, kad prestižinės muzikinės adaptacijos vis dar turi komercinį potencialą, ypač jeigu gamyboje derinamas aiškus pasakojimas, aukštos kokybės efektai ir kryptinga globali reklama.
Filmo rezultatas kartu su kitomis svarbiomis sezoninėmis premjeromis — pavyzdžiui, Zootopia 2 pasirodymu per Padėkos langelį — gali sukurti vieną iš sveikiausių šventinių bilietų pardavimų periodų per pastaruosius kelerius metus. Šventinis laikotarpis kino teatrams yra kritinis dėl šeimų auditorijos, ilgesnių peržiūrų ir specialių renginių (pvz., matinėms peržiūroms ar teminėms programoms), tad teigiami ankstyvieji rezultatai gali sustiprinti platesnę kino rinkos atsigavimo tendenciją.
David A. Gross iš Franchise Entertainment Research pažymėjo filmo stipriąsias puses, kartu įspėdamas apie jo tarptautinius ribotumus: „‘Wicked‘ statyta ant amerikietiško klasiko pamatų, todėl namų rinkos prieraišumas yra natūralus. Vienintelė kliūtis — išplėsti tą emocinį ryšį užsienyje.“ Šis pastebėjimas atkreipia dėmesį į svarbią problematiką: adaptacijos, kurios remiasi stipria vietinė kultūrine medžiaga, privalo gebėti kultūriškai transliuoti emocinį turinį, kad užsienio žiūrovai taip pat imtųsi investuoti laiko ir pinigų žiūrėjimui.
Kritikai ir žiūrovai jau aktyviai diskutuoja, ar tamsesnis tonas filmo struktūroje atsiperka. Viena vertus, sunkesni, dramatiškesni sprendimai gali suteikti istorijai gylio ir apdovanojimų potencialo, o kita vertus, jie gali atitolinti dalį gerbėjų, kurie ieško lengvų, dainuojamų, malonių potyrių. Tačiau bilietų pardavimai ir socialinių tinklų įsitraukimo rodikliai rodo, kad filmas rado savo nišą ir sugebėjo pritraukti tiek senus, tiek naujus žiūrovus.
Pasak kino istorikės Maya Patel: „Wicked: For Good iliustruoja, kaip tęsinys gali išplėsti auditoriją pakeisdamas tonaciją. Chu derina spektaklį su labiau rimta naratyvine ašimi, ir šis rizikingas sprendimas, atrodo, atsiperka kino kasoje. Aš tikėčiausi, kad aistringa gerbėjų reakcija ir kritinė diskusija formuos filmo ilgalaikę gyvenvietę ir jo vietą apdovanojimų sezonuose.“
Be pagrindinių skaičių, filmas mobilizavo Ozians bendruomenę — aktyvų Oz tematikos gerbėjų tinklą — ir atgaivino diskusijas apie tai, kaip scenoje gimę miuziklai gali būti vertingai perkelti į kino formatą. Socialiniuose tinkluose populiarūs užkulisinių filmavimų vaizdai, kostiumų detalės ir prodiuserių komentarai prisidėjo prie nuolatinio filmo matomumo, o tai — svarbus veiksnys bilietų pardavimų stabilizavimui kelis savaitgalius iš eilės.
Produkcijos lygyje buvo daug kalbų apie praktinius efektus, scenografijos mastą ir choreografijos perdavimą ekrane — aspektus, kurie dažnai nulemia, ar muzikinė patirtis kino salėje išliks tokia pat intensyvi kaip gyvose teatro reprezentacijose. Filmo kūrėjai teigė, kad naudoti praktiniai efektai ir realūs dekorai padėjo išlaikyti teatrinį jausmą, o tai savo ruožtu stiprino žiūrovų įsitraukimą ir atsiliepimus. Tokie gamybos sprendimai gali padidinti filmo vertę ne tik bilietų pardavimuose, bet ir vėlesniuose namų platinimo etapuose.
Šiek tiek kritikos jau pasirodė: dalis gerbėjų pasigenda lengvai užsimenančių, „primenančių“ dainų, kurios tapo stipriais prekinio ženklo atributais pirmai daliai; tuo tarpu kiti vertina tęsinio emocinį užbaigimą ir dramatišką raštą. Ar For Good ilgainiui taps kasmetine šventine programa ar išliks trumpalaikiu fenomenu, priklausys nuo žodinio rekomendavimo, apdovanojimų sezono reakcijos ir to, kaip gerai filmas kovos su šeimoms skirtu konkurencingumu per šventes.
Apibendrinant — Wicked: For Good ne tik atidarė dideliais skaičiais, bet ir priminė industrijai, kad kruopščiai kuriamos muzikinės adaptacijos vis dar gali paveikti auditorijas ir generuoti reikšmingas pajamas. Jei tęsinys išlaikys pagreitį per Padėką ir artimiausias kelias savaites, jis gali tapti pavyzdžiu, kaip subalansuoti kūrybinę riziką, produkcijos mastą ir tarptautinę rinkodaros strategiją, kad būtų pasiektas tiek kritinis, tiek komercinis laimėjimas.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą