Nolanas ekranizuoja Homero „Odisėją“: pirmieji kadrai

Nolanas ekranizuoja Homero „Odisėją“: pirmieji kadrai

Komentarai

6 Minutės

Pirmasis žvilgsnis: Nolanas pristato Homero kūrinį didžiajame ekrane

Naujos oficialios nuotraukos iš Christopherio Nolano filmo The Odyssey pagaliau pasirodė ir suteikia pirmąją galimybę pamatyti, kaip režisierius interpretuoja Homero senovinį epą. Entertainment Weekly paskelbtose nuotraukose matomas įspūdingas aktorių ansamblis — tarp jų Robert Pattinson, Matt Damon, Himesh Patel, Anne Hathaway ir Tom Holland — taip pat yra užfiksuotas pats Nolanas filmavimo aikštelėje kartu su ilgamečiu bendradarbiu Hoyte van Hoytema. Šie vaizdai sufleruoja kino mastelį, kuriame praktiškas reginys susipina su intymiomis charakterių scenomis — tą pusiausvyrą Nolanas mėgino pasiekti ir ankstesniuose savo darbuose.

Žvaigždžių gausa: aktorių ansamblis ir kūrybinė komanda

The Odyssey turi išskirtinį ir gausų aktorių sąrašą: Matt Damon, Tom Holland, Anne Hathaway, Zendaya, Charlize Theron, Robert Pattinson, Lupita Nyong'o, John Bernthal, Benny Safdie, Mia Goth, John Leguizamo, Elliot Page, Cory Hawkins, Bill Irwin, Samantha Morton, Will Yun Lee, Josh Stewart, Michael Wlamis, Eve Goldberg, Jesse Garcia ir Cosmo Jarvis, be kitų. Christopher Nolan pats parašo ir režisuoja šį projektą, adaptuodamas Homero eilėraštį į pilnametražį filmą, kuris siekia perteikti tiek mitinę nuotykio prigimtį, tiek Odisejaus psichologinę kelionę. Toks pasirinkimas suponuoja, kad filme bus skiriamas ypatingas dėmesys charakterių motyvacijoms, vidiniams konfliktams ir moraliniams klausimams — elementams, kurie dažnai pasikartoja Nolano kūryboje.

Tai, kas dar labiau didina lūkesčius, yra Hoyte van Hoytema, atsakingas už operatoriaus darbą. Jo patirtis dirbant IMAX ir didelės formato filmavimuose su Nolanu, pavyzdžiui Interstellar ir Tenet, leidžia manyti, jog The Odyssey bus techniškai paruoštas žiūrėjimui dideliuose ekranuose: akcentas bus ant šviesos, tekstūros, erdvės pojūčio ir vizualaus realizmo. Tokia operatoriaus ir režisieriaus sinergija dažnai užtikrina, kad epinės scenos išlaikys kino poetiką, o ne taps vien tik vizualinėmis demonstracijomis.

Ko tikėtis iš siužeto ir stiliaus

Homero Odisėja seka Odisejų po Trojos žlugimo ir fiksuoja jo dešimtmečio kelionę namo, kuriame jis ir jo įgula susiduria su mitiniais monstrų pavidalais, sirenų dainomis ir kerais. Nolaną traukia sudėtinga struktūra ir laiko žaismė, todėl tikėtina, kad jis išrinks epizodus, kurie leis sukurti dramaturgiškai įtikinamas ir intensyvias scenas — tokiu būdu Odisėjos didingosios peripetijos gali būti adaptuotos į detaliai suplanuotas, technologiškai pagrįstas kuores. Režisierius, žinomas dėl moralinės dviprasmybės ir siužeto sluoksniavimo, gali pabrėžti ne tik nuotykių elementus, bet ir protagonistų vidines krizes, psichologinę įtampą bei atminties ir tapatybės problemas.

Remiantis paskelbtais kadrais, verta tikėtis, jog The Odyssey atsižvelgs į praktinių efektų naudojimą: scenos jūroje, bangos, realūs laivai ir natūralūs atspalviai suteiktų scenoms autentiškumo. Tokio pobūdžio sprendimai dažnai geriau išlaiko žiūrovo įsitraukimą negu vien tik kompiuterinė grafika (CGI). Vis dėlto negalima paneigti, kad tam tikrose vietose bus naudojami skaitmeniniai sprendimai — pavyzdžiui, kuriant mitinius padarus ar didesnio masto kompozicijas — tačiau tikėtina, kad jie bus derinami su fiziniais dekoracijų elementais ir aktorių atlikimu.

Kontekstas ir palyginimai

Nors palyginimai su tokiais filmais kaip Troy arba kitomis mitų interpretacijomis yra neišvengiami, Nolano režisūrinė manierė labiau asocijuojasi su jo ankstesnėmis temomis — mastu, laiko samprata ir žmogaus drama, kaip matėme Interstellar ar Oppenheimer. Dabartinė tendencija perkelti klasikinę mitologiją į didžiausią kino ekraną suteikia The Odyssey rinkoje aktualią poziciją, o Nolano režisūrinis braižas gali padaryti šią adaptaciją išskirtine tarp kitų. Svarbu paminėti, kad kiekviena adaptacija atneša savo interpretaciją: vienos orientuojasi į istorinio epiko ištikimybę, kitos — į modernią, konceptualią rekontekstualizaciją. Nolanui gali rūpėti tiek mitologinė atmosfera, tiek personažų psichologinis intensyvumas, todėl filmas gali stovėti tarp tradicinės epikos ir moderniosios kinematografinės refleksijos.

Įdomu ir tai, kaip šis projektas bus pozicionuojamas rinkoje: ar jis taps pagrindiniu vasaros bloku, pritraukiančiu žiūrovą dideliems ekranams su IMAX ir platintojų palaikymu, ar labiau intelektualine, kritiškai vertinama adaptacija, kuri ieško festivalinio pripažinimo. Atsižvelgiant į Nolano sėkmę komerciškai ir kritikų akyse, tikėtina, jog filmas sieks abiejų — išlaikyti masinį patrauklumą ir autorinę vertę.

Atgal į technines detales: pranešama, jog Entertainment Weekly nuotraukos rodo kelias praktiškas dekoracijas ir setų konstrukcijas, o Nolanui yra būdingas pageidavimas filmuoti ant kino juostos ir naudoti realias lokacijas vietoje vien tik studijų dekoracijų. Šie sprendimai paprastai stiprina filmų tekstūriškumą ir erdvės pojūtį, kas ypač aktualu epinėse jūrų scenose ir interaktyviuose fragmentuose. Tokia produkcijos strategija taip pat veikia aktorių darbą — kuomet yra konkretūs, fiziškai apčiuopiami elementai, jų reakcijos ir kenksmingumas scenose tampa labiau įtikinami.

Kalbant apie garso ir muzikos sprendimus, oficialus kompozitorius dar nėra visiškai patvirtintas visuose šaltiniuose, tačiau atsižvelgiant į Nolano ankstesnę praktiką, galima tikėtis profesionalaus, tematiškai stipraus garso takelio — galbūt su orkestruotomis motyvais, kurie pabrėš tiek epinį mastą, tiek intymius personažų momentus. Muzika, garso dizainas ir tyla dažnai yra esminiai elementai Nolano filmuose, todėl ir čia reikėtų tikėtis kruopštaus jų integravimo į bendrą pasakojimą.

Galiausiai, liekant prie aktorių vaidmenų: nors oficialūs vaidmenų aprašymai ne visuomet atskleidžiami, publikuotas sąrašas rodo įvairovę ir potencialą net ir mažesniems, bet svarbiems personažams. Tokie pasirinkimai leidžia kurti daugiasluoksnius santykius ir scenas, kuriose mitologiniai veiksmai įgauna žmogaus veidą — tai atveria galimybę platiems charakterių studijoms ir emocionaliam rezonansui.

The Odyssey numatyta išleisti 2026 m. liepos 17 d. Ar Nolanas peržiūrės Homero tekstą per griežtai psichologinę prizmę, ar sieks ištikimos sago adaptacijos — laukiama, tačiau viešasis susidomėjimas auga, o paskelbti kadrai tik padidino lūkesčius. Nepriklausomai nuo galutinio sprendimo, projektas atrodo orientuotas į platesnę kino auditoriją ir tuo pačiu siekia išlaikyti autorinį braižą, kuris ilgainiui gali formuoti naują požiūrį į mitologinių sagų ekranizacijas.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai