4 Minutės
Vieši raginimai atsisakyti Disney srautinių paslaugų po ABC sustabdymo
Neseniai ABC — priklausančios The Walt Disney Company — sprendimas sustabdyti laidą "Jimmy Kimmel Live!" šią savaitę sukėlė naują viešą pasipriešinimo bangą: keli pramogų pasaulio atstovai ir vieši asmenys ragina abonentus atsisakyti Disney srautinio transliavimo paslaugų. Tatiana Maslany, vaidinanti pagrindinį personažą Marvel seriale "She-Hulk: Attorney at Law" Disney+, pasidalijo Instagram Story, kuriame ji rodoma su judesio fiksavimo apranga, ir trumpu pranešimu paragino sekėjus nutraukti prenumeratas Disney+, Hulu ir ESPN.
Kiti balsai prisidėjo prie šio raginimo. Aktorė Amy Landecker pasidalijo ekrano nuotrauka, kurioje matyti jos Disney+ atsisakymo puslapis, o buvęs kongresmenas Adam Kinzinger kreipėsi į sekėjus ragindamas boikotuoti ABC ir Disney. Pramonės paskyra Exhibitor Relations paskelbė "Protest Playbook", kuriame siūlomi veiksmai, tokie kaip prenumeratų nutraukimas, mažesnės išlaidos Disney produktams, ABC transliacijų praleidimas ir reklamos pirkėjų, transliuojančių "Jimmy Kimmel Live!", kontaktavimas. Skelbime taip pat buvo pateikta kontaktinė informacija, kurią, kaip teigiama, susiejo su Disney vadovybe ir ABC žiūrovų ryšiais.
Tokia reakcija iliustruoja, kaip sprendimai, priimami tinkluose, gali atsiliepti visam pramogų ekosistemai: srautinių paslaugų prenumeratos, tradicinio TV reitingai, reklamos ryšiai ir net teminių parkų pajamos yra svertai, kuriuos gerbėjai ir klientai svarsto reaguodami į aukšto profilio ginčus.
Kontekstas: garsenybių aktyvizmas ir srautinių paslaugų prenumeratų kaita
Garsenybių raginimai boikotuoti nėra naujiena. Nuo menininkų sukeltų srautinių ginčų iki talentų reakcijų darbo konfliktų metu — vieši asmenys vis dažniau naudoja socialinę žiniasklaidą, kad paveiktų vartotojų elgseną. Srautinių paslaugų platformos, tokios kaip Disney+ ir Hulu, labai priklauso nuo abonentų išlaikymo ir reklamos pajamų; pramonės analitikai atkreipia dėmesį, kad matomi prenumeratų nutraukimai ir socialinių medijų kampanijos gali sukelti trumpalaikį prenumeratorių nuosmukį ir viešųjų ryšių iššūkius, nors ilgalaikis finansinis poveikis labai priklauso nuo masto ir trukmės.

Yra ir kūrybinė perspektyva: Tatianos Maslany palaikymas yra pastebimas, nes "She-Hulk" naudojo pažangų judesio fiksavimą ir išskirtinį komiško-dramatinio tono derinį, kuris premjeros metu išskyrė kritikų ir gerbėjų nuomones. Palyginimui, kiti Marvel serialai sulaukė kuklesnių talentų reakcijų, kai platformų sprendimai pateko į kritiką. Šis skirtumas parodo, kad aktoriai, susiję su išskirtiniais ir diskusijas keliančiais projektais, kartais pasinaudoja savo matomumu formuoti viešąją diskusiją.
Pramonės ir bendruomenės reakcijos
Profesinės sąjungos ir gildijos — nuo SAG-AFTRA iki scenaristų ir režisierių grupių — anksčiau mobilizavosi dėl sprendimų, darančių įtaką vėlyvosios nakties ir scenarijuotos programos transliacijoms, o dabartinė situacija sulaukė pareiškimų iš advokavimo grupių ir piketų prie Disney įmonių teritorijų. Exhibitor Relations "playbook" atspindi ankstesnes žemės lygmens instrukcijas, naudotas aukšto profilio žiniasklaidos ginčuose, kurios skatina koordinuotą vartotojų veiksmą (prenumeratų nutraukimus, reklamuotojų kontaktavimą, žiūrovų boikotus) kaip nepatenkinamumo signalizavimo įrankį.
Filmų kritikė Anna Kovacs, rašanti apie medijų darbo sąlygas ir platformų ekonomiką, pastebi: „Vieši raginimai nutraukti prenumeratas yra greitos reakcijos aktyvizmo forma, galinti simboliškai spausti korporacijas. Jie retai per naktį nugriauna kompanijos pozicijas, bet verčia diskutuoti apie redakcinę nepriklausomybę ir korporatyvų valdymą.”
Žiūrovams svarstant atsaką, praktiniai žingsniai yra paprasti — nutraukti prenumeratą per paskyros nustatymus, palikti atsiliepimą arba susisiekti su reklamuotojais — tačiau tokių veiksmų veiksmingumas priklauso nuo to, ar jie tęsiami ir plačiai priimami. Iš neutralios pramonės perspektyvos epizodas pabrėžia augantį matomumo, korporatyvinių sprendimų ir auditorijos galios tarpusavio ryšį srautinių transliacijų eroje.
Ar šis įvykis paskatins politikos pokyčius ABC ar Disney, dar paaiškės. Tačiau aišku viena: šiuolaikinėje žiniasklaidos aplinkoje vienas programavimo sprendimas gali išaugti į platesnę diskusiją apie žodžio laisvę, korporacinę atsakomybę ir kur auditorija leidžia savo pramogų biudžetą.
Šaltinis: deadline
Komentarai