5 Minutės
Stallone, DI ir naujas požiūris į Rambo kilmę
Praėjus daugiau nei keturiems dešimtmečiams nuo tada, kai jis pirmą kartą įkūnijo Johną Rambo 1982 m. filme First Blood, Sylvesteris Stallone pasiūlė idėją, jungiantią nostalgiją ir pažangiausias technologijas: jis teigė siūlęsis būti skaitmeniškai jauninamas, kad galėtų suvaidinti paauglį Rambo numatomame kilmės filme. Šis pasiūlymas – išsakyta neseniai podkaste – pasirodo tuo metu, kai skelbiama, kad Noah Centineo derasi dėl vaidmens Millennium Media prekių ženklo prekių pradžiai, kol kas vadinamai John Rambo.
Projektas vestų personažą atgal į jo jaunystę ir Vietnamo karo erą. Millennium pasamdė režisierių Jalmari Helanderį, o scenarijų parašė Rory Haines ir Sohrab Noshirvani; pramonės šaltiniai teigia, kad filmavimas gali prasidėti Tailande ankstyvą 2026 m., o viena iš tikėtinų platintojų yra Lionsgate. Stallone, kuris sukūrė kino Rambo remdamasis Davidu Morrellu ir jo 1972 m. romanu First Blood, žino apie projektą, bet oficialiai su juo nesusietas – išskyrus savo pasiūlymą būti skaitmeniškai jauninamu.
Stallone idėją pateikė praktiškai, teigdamas, kad šiuolaikinės DI ir vizualinių efektų priemonės leidžia patikimai atkurti jaunesnį savo versiją. Jis nurodė sudėtingų jauninimo technologijų gebėjimą kartuoti veido bruožus ir atkurti nuoseklų panašumą jaunesniame amžiuje. Šis požiūris atitinka pastarųjų laikų kino tendencijas, kai franšizės ir režisieriai derina archyvinius kadrus, CGI ir aktorių pagrįstą jauninimą, kad sugrįžtų į ankstesnes epochas be visiško perskyrimo.
Kur ši idėja dera prie franšizės ir industrijos tendencijų
Rambo nėra pirma franšizė, kuri svarsto ribą tarp perskyrimo ir skaitmeninio jauninimo. Marvel filmai ir Scorsese The Irishman dažnai minima aptariant de-aging ir CGI veidus; serialai taip pat eksperimentavo su trumpalaikėmis jaunintomis pasirodymų versijomis. Tuo pat metu studijos dažniau renkasi jaunesnius aktorius kilmės istorijoms – pranešimai apie Centineo susidomėjimą atspindi šią formulę.

Stallone pats pripažino kultūrinius iššūkius tam, kas ryžtųsi įsijausti į tokį ikonišką vaidmenį. Jis atkreipė dėmesį į reakciją, kurią patyrė dėl savo Get Carter perdirbinio, kaip įspėjamą pavyzdį: auditorija dažnai turi gilų ryšį su originalais, todėl prequel'ai ir reboot'ai yra jautrus reikalas.
Už nostalgijos ribų, Rambo prequelis atitinka platesnius kasos ir srautinių platformų dinamikos poreikius. Personažas per penkis filmus uždirbo daugiau nei 800 mln. USD visame pasaulyje, o Last Blood (2019) surinko maždaug 92 mln. USD. Studijos laiko kilmės pasakojimus mažesnės rizikos būdu plėsti intelektinę nuosavybę, tačiau joms būtina įtikinti tiek ilgalaikius gerbėjus, tiek naujesnę auditoriją, kad istorija prideda vertės, o ne vien pasinaudoja gerai žinomu vardu.
Kūrybiniai ir etiniai klausimai apie DI jauninimą
Naudoti DI ar pažangius VFX jauninant Stallone kelia kūrybinius ir etinius klausimus. Puristai nerimauja dėl „uncanny valley“ efektų ir autentiškumo; kiti skaitmeninį jauninimą vertina kaip makiažo, kaskadininkų ir archyvinių kompozicijų tęsinį, kurį kino kūrėjai naudoja dešimtmečius. Autorinių teisių, panašumo teisių ir sutikimo temos taip pat tampa pagrindinėmis diskusijose apie sintetines pasirodymų formas – ypač kai vieši asmenys siūlo atkurti savo ankstesnes versijas.
Yra ir praktinių pranašumų: originalaus aktoriaus pasirodymo išlaikymas gali saugoti balso manieras ir fizinę niuansą, kurio perskyrimas gali neatkurti. Tačiau tai taip pat gali riboti interpretaciją; naujas aktorius gali suteikti naują emocinę tekstūrą svarbiam gerai žinomo veikėjo etapui.
'Marko Jensen, kino istorikas, pažymi: 'Įtampa čia klasikinė — technologijos leidžia mums sugrįžti prie ikonų, bet pasakojimas turi pateisinti sugrįžimą. Jei prequelas pagilina Rambo žmogiškumą, aktorių atrankos ar jauninimo metodas tampa antriniu.'
Ką stebėti toliau
Šiuo metu prequelio siužeto detalės lieka neatskleistos. Svarbiausi dalykai, kuriuos verta sekti, bus aktorių paskyrimai, komandos vizualinių efektų sprendimai ir ar gamyba labiau pasikliaus tradiciniais praktiniais efektais (Rambo vizualinis ženklas) ar plačiu VFX naudojimu. Gerbėjai ir kritikai taip pat analizuos, kam filmas iš tikrųjų skirtas: ištikimiems Rambo gerbėjams, jaunesnei žiūrovų kartai, besidominčiai kilmės mitais, ar tarptautinėms rinkoms, kurias traukia karo drama ir veiksmo scenos.
Ar galutinis sprendimas pasirinks tokį jauną aktorių kaip Noah Centineo, DI pagalbinį Stallone ar hibridinį požiūrį, diskusija apie šį Rambo prequelį atskleidžia platesnius industrijos klausimus apie paveldą, technologijas ir tai, kaip atkuriama istorija gerbiant jos praeitį. Rezultatas turėtų pasakyti tiek apie šiuolaikinį kiną, kiek apie Johną Rambo patį.
Šaltinis: deadline
Komentarai