6 Minutės
Olivia Colman pasiruošusi vadovauti keistam naujam romantiškam filmui pavadinimu Wicker, o aplink ją susibūrusi aktorių komanda žada kūrinį, kuriame susipins nerimas, paslaptingas žavesys ir stipri originalumo nuojauta. Alexander Skarsgård, Peter Dinklage ir Elizabeth Debicki prisijungė prie projekto, kurį režisieriai Alex Huston Fischer ir Eleanor Wilson adaptavo iš Ursulos Wills‑Jones trumpąja apysaka „The Wicker Husband“. Filmavimas baigtas, o pramonės žaidėjų akys jau krypsta į festivalinę strategiją ir įvertinimus, ką ši keista meilės istorija gali reikšti su ja susijusioms karjeroms bei pardavimo potencialui.
Keista meilės istorija ir drąsus aktorių pakeitimas
Wicker apibūdinamas kaip „iškreiptas, netradicinis romanas“. Colman vaidina pajūrio žuvėdą — ankstyvuose pranešimuose atvirai apibūdintą kaip „kvepianti, vieniša ir nuolatos pašiepiama“ moterį — kuri, pavargusi nuo siauraprokščių kaimynų ir socialinio atstūmimo, užsako miestelio pintininko pagaminti vyrą visiškai iš vytelių. Rankų darbo palydovas greitai tampa apkalbų, pavydo ir chaoso epicentru, pakeldamas klausimus apie bendruomenės moralę ir asmeninės laisvės ribas.
Alexander Skarsgård užima vaidmenį, apie kurį iš pradžių buvo pranešta, jog jį atliks Dev Patel, kai Wicker pirmą kartą buvo atskleistas 2023‑aisiais. Tokie aktorių pakeitimai yra įprasti vidutinio biudžeto nepriklausomuose filmuose, tačiau Skarsgårdo įsitraukimas signalizuoja troškimą turėti pavardes, galinčias perteikti kartu ir pažeidžiamumą, ir grėsmę: jo pastarieji darbai apima A24 BDSM romantinę komediją Pillion (premjeravusią Kanų festivalyje) bei pagrindinį vaidmenį seriale Murderbot „Apple TV+“. Jo dalyvavimas dar labiau įtvirtina Wicker pozicijas arthouse diskurse.
Peter Dinklage ir Elizabeth Debicki įneša savitų energijų. Dinklage'o sarkastiška natūra geba tiek pagilinti satyrą, tiek sustiprinti patosinį krūvį, o Debicki — savo stulbinančia, statine ekrano įvaizdžiu — dažnai tampa elegantišku kontrastu tamsesnei medžiagai. Kartu su Colman — kuri nuosekliai demonstruoja retą gebėjimą užtikrintai vesti tiek dramą, tiek plačią komediją — ansamblis leidžia manyti, kad filmas balansuos tarp groteskinio humoro ir švelnaus, žmogiško centro.

Režisūra, komanda ir būsima nuotaika
Režisieriai Alex Huston Fischer ir Eleanor Wilson kartu parašė scenarijų ir bendravo režisūrą, besinaudodami šurmulėliu, susidaręs po jų 2020‑ųjų Sundance debiuto — mokslinės fantastikos komedijos Save Yourselves!. Filmo nuotaika — drąsi, šiek tiek nestandartinė ir orientuota į personažus — gali būti patikimas orientyras Wicker pojūčiui. Operatorius Lol Crawley, žinomas dėl sodrios, taktilinės vaizdinės kalbos, nufilmavo kūrinį, žadantį niūrius pajūrio peizažus ir iš arti perteiktus detalių momentus, kurie vytelių vyrą ekrane padarys bauginančiai gyvą.
Palyginimai neišvengiami. Wicker idėja — dirbtinis partneris, sukurtas iš natūralių medžiagų ir purtantis bendruomenę — užkabina franšizines Frankenstein’o temas apie kūrybą ir pasekmes, o jo keistas, padaras‑centrinis romantizmas atliepia kitas pasaulinės intymumo formas, panašias į The Shape of Water. Tuo pačiu kaimo dinamika ir folklorinis idolų kūrimas įtraukia jį į dialogą su britų folko siaubo klasikomis, tokiomis kaip The Wicker Man, tačiau ankstyvi aprašymai labiau pabrėžia meilės istoriją ir socialinę satyrą nei gryną siaubą.
Pramonės kontekstas: prodiuseriai, finansavimas ir festivalinė perspektyva
Topic Studios ir Tango finansuoja ir gamina Wicker kartu su partnerių grupe, o Black Bear kuruoja tarptautines pardavimas. UTA Independent Film Group kartu su CAA Media Finance co‑reprezentuoja JAV pardavimus — toks susitarimas rodo pasitikėjimą filmo festivaliniu potencialu ir vėlesne pasauline distribucija. Tiek Topic, tiek Tango pastaruoju metu buvo aktyvūs: Topic turėjo pavadinimų Kanų ir Sundanceose, o Tango pastaraisiais metais premjeravo keletą filmų tiek Sundance, tiek Kanų festivaliuose. Jų bendri kalendoriai leidžia manyti, kad Wicker bus pozicionuojamas festivaliams, kurie vertina drąsią, personažais vedamą kino kūrybą.
Pereiti nuo Dev Patel prie Skarsgårdo taip pat atspindi platesnę tendenciją nepriklausomo finansavimo srityje: prie projekto pririšus žinomus vardus, atidaromos durys festivaliams ir pirkėjams. Tokia strategija dažnai sustiprina išankstinius pardavimus bei investuotojų susidomėjimą — išmintingas žingsnis vidutinio biudžeto projektams, kurie remiasi festivaline regimu sėkme, siekdami užtikrinti grąžą.
Ką galima tikėtis ekrane ir už kadro
Tikėkitės taktilumo: vytelės kaip medžiaga suteikia kino kūrėjams vizualinį greituosius simbolį — meistriškumas, trapumas ir kažkas neįprasto. Ar „vyras“ bus lėlė, kostiumas ar hibridinis praktiškas/CGI sprendimas? Ankstyvi pranešimai linksta prie rankų darbo meno, o su Crawley kameros priežiūra žiūrovai greičiausiai išvys įsimintinas arti priartintas kadrų kompozicijas — pynimo siūlus, sūrią odą ir pilkus pajūrio dangus, kurie padės sustiprinti neįprastą estetika.
Taip pat yra erdvės aštriajam socialiniam komentarui. Žuvėdos atstūmimas ir bendruomenės reakcija į jos nestandartinį pasirinkimą gali būti skaitoma kaip alegorija apie troškimą, konformizmą ir moteriškumo policiją. Colman sugeba derinti patosinę gylį su komiška pažeidžiamybe, todėl filmas tikėtina pasirinks emocinę kompleksiškumą vietoje vien tik kampinio tono.
Kritikė Anna Kovacs trumpai apibendrina: „Wicker atrodo pasirengęs tapti tuo mažu filmu, kuris ilgai užsibus — dalis pamokslas, dalis tamsi komedija. Su Colman centre ir Skarsgård, Dinklage bei Debicki šonose, filmas greičiausiai pakeis paprastą pasakos premisę į kažką netikėtai šiuolaikiško.“ Šis vertinimas pabrėžia, kad kūrinys galėtų veikti tiek kaip meno eksperimentas, tiek kaip pasakojimas, skatinantis diskusijas apie santykius ir kūrybą.
Kodėl kino entuziastams verta susidomėti
Wicker pasirodo tokiu metu, kai žiūrovai ir festivaliai itin palankūs ribas peržengiančioms meilės istorijoms ir žanrų hibridams. Nuo A24 tendencijos į provokuojančius, diskusijas keliančius pavadinimus iki folko siaubo ir pasakų perdirbimų populiarumo, Wicker tinka dabartiniams kino gurmanų poreikiams, tačiau taip pat žada unikalią, atpažįstamą balsą.
Už festivalinių vilties ribų, filmas yra patrauklus vaidmuo jo aktoriams: Colman gauna dar vieną galimybę vesti išskirtinę istoriją; Skarsgård įrašo dar vieną niuansuotą vaidmenį intensyvių metų kontekste; Dinklage ir Debicki pagilina savo portfelius filmu, kuris greičiausiai pademonstruos jų diapazoną ir komišką pojūtį. Prodiuseriams ir pardavimų agentams Wicker mišrus žvaigždžių potencialas, intriguojanti premisa bei patikimi festivaliniai gamintojai suteikia realų rinkos patrauklumą.
Jei Wicker pateisins lūkesčius, jis gali tapti vienu iš tų mažų, keistų filmų, kurie auga reputacijos prasme per festivalinį šurmulį, kritinę diskusiją ir auditorijos atradimą — kūriniu, skatinančiu esė, fanų meną ir gyvas diskusijas apie meilę, dirbtinumą ir bendruomenę. Kino istorikas Marko Jensen priduria: „Tai toks filmas, kurį festivaliai dievina — keistas, žmogiškas ir statytas ant ryškių vizualinių idėjų. Jei ras tinkamą auditoriją, jis gali tyliai tapti kultiniu favoritų.“
Kol kas žiūrovai ir industrijos stebėtojai laukia festivalinių pranešimų ir pirmųjų vaizdinių, kurie parodys, ar Wicker linksta labiau į pasaką, satyrą ar trikdančią meilės istoriją. Turint sudurtą aktorių sąrašą, apjungiantį komercinį pripažinimą ir arthouse kredencialus, bei kūrybinę komandą, išmanančią, kaip subalansuoti toną, Wicker formuojasi kaip vienas iš įdomiausių artėjančių nepriklausomų leidinių.
Šaltinis: variety
Palikite komentarą