Five Nights at Freddy's: naujas plakatas ir balsai

Five Nights at Freddy's: naujas plakatas ir balsai

Komentarai

5 Minutės

Naujas plakatas, nauji balsai: Freddy franšizė sugrįžta

Blumhouse ir Universal vėl pažadino susidomėjimą kultine penkių naktų siaubo franšize „Five Nights at Freddy's“ publikuodami ryškų naują plakatą ir paskelbdami naujas aktorių įžangas. Sekvenas žada aukšto lygio sugrįžimą prie animatroninių siaubo motyvų: patvirtinta, kad Megan Fox suteiks balsą Toy Chica, interneto kūrėjas MatPat įgarsins Toy Bonnie, o patyręs balsų aktorius Kellen Goff atiteks Toy Freddy vaidmuo. Filmo pasirodymas kino teatruose numatytas 2025 m. gruodžio 5 d., o šis leidimo terminas jau skatino intensyvų rinkodaros planavimą ir gerbėjų diskusijas apie premjeros sezoną ir laukiamos siaubo tradicijos galimą atgimimą.

Režisūra, aktorių gretos ir išleidimo data

Iš pagrindinių aktorių grįžta Josh Hutcherson, vėl kuriantis Mike Schmidt personažą, kartu su Elizabeth Lail, kuri sugrįžta kaip Vanessa, Piper Rubio įgarsins Abby, o Matthew Lillard atliks William Afton vaidmenį. Režisierė Emma Tammi sugrįžta prie filmo vairo ir kartu su Scott Cawthon, originalaus žaidimo serijos kūrėju, bendradarbiaus kuriant scenarijų. Prodiuserių komandoje matome Scott Cawthon ir Jason Blum vardus, o Christopher H. Warner nurodytas kaip vykdomasis prodiuseris. Tokia komanda apjungia žaidimų kūrėjo autentišką matymą su Blumhouse stiliaus ekonominiu siaubo filmavimu, kuriame dažnai prioritetas teikiamas atmosferai, veikėjams ir sprendimams, kurie leidžia išspausti maksimalų siaubo poveikį mažesnėmis sąnaudomis. Be to, šių kūrybinių jėgų derinys gali reikšti sąmoningą palikimą žaidimų „lore“ gerbėjams ir tuo pačiu siekį praplėsti auditoriją į biudžeto efektyvų, bet koncepciniu požiūriu ambicingą filmą.

Ką laukti iš tęsinio

Veiksmas vyksta maždaug po metų nuo antgamtiškų įvykių Freddy Fazbear's pradinėje istorijoje. Siužetas koncentruojasi į miestą, kuris priėmė mito elementus ir paversdavo juos viešu renginiu – vadinamą Fazfest. Toks renginys iliustruoja, kaip komercija gali perimti tragiškus ar bauginančius istorijos sluoksnius ir paversti juos pramoga. Mike ir Vanessa saugo tiesą apie animatronikus nuo Mike 11 metų sesers Abby, tačiau kai ji nutraukia draudimą ir bando vėl užmegzti ryšį su Freddy, Bonnie, Chica ir Foxy, prasideda terorą skatinančių įvykių grandinė. Filmas žada mišinį šuolių į šoką akimirkų (jump scares), egzistencinio raugo apie animatronikų sąmonę ir gilesnių atsakymų į klausimus apie Freddy tamsiąsias kilmes. Tokie teminiai sluoksniai gali apimti sąmonės perėjimo operacijas (angl. emergent consciousness), kūno ir mechanikos sąveiką, etinius bei mitinius aspektus, kurie jau tapo žaidimų serijos bruožu.

Kaip tai dera prie šiuolaikinio siaubo žanro kraštovaizdžio

„Five Nights at Freddy's 2“ pasirodo būtent tuo metu, kai sėkmingų vaizdo žaidimų adaptacijų banga ir Blumhouse stiliaus siaubo filmai, kuriuose prioritetas yra atmosferai ir personažams, yra gerai įsitvirtinę kino rinkoje. Galima sakyti, jog šis tęsinys bando sujungti mechaninį baimės pojūtį, pažįstamą iš „Child's Play“ tipo vyzdžių, su Blumhouse ekonomišku, aukšto koncepto požiūriu, kuriame didelis akcentas dedamas į stiprią idėją ir efektyvų biudžeto panaudojimą (panašiai kaip „M3GAN“ ar „Happy Death Day“). Tokia kombinacija leidžia kūrėjams sutelkti energiją į detalų garsinį dizainą, šviesos ir šešėlių naudojimą, praktinius animatronikų elementus bei vizualinius efektus, kurie kartu su gerai parašytais personažais pristato intensyvų siaubo potyrį.

Gerbėjai ir kritikai jau pradėjo diskusijas dėl Megan Fox pasirinkimo įgarsinti reikšmingą personažą — sprendimas, kuris atitinka pastarųjų metų tendenciją pripažintų aktorių bei skaitmeninių kūrėjų dalyvavimui balsų įrašų scenoje. Tokie sprendimai dažnai būna dviprasmiški: žvaigždžių įtraukimą gali padidinti projekto matomumą ir pasiekti platesnę auditoriją, tačiau jie taip pat kelia lūkesčius dėl to, ar žinomas balsas derės prie gerbėjų įsivaizduojamos mitologijos ir ar išlaikys norimą emocionalumą. MatPat dalyvavimas pabrėžia artimus ryšius tarp franšizės ir žaidimų bendruomenės: įtraukiant žinomus „YouTube“ ir žaidimų influencerius, filmas stengiasi išlaikyti autentiškumą ir išlaikyti dialogą su aktyviais gerbėjais, kurie ilgus metus formavo „lore“ interpretacijas.

Įdomybė: MatPat (Mathew Patrick) išgarsėjo kaip „Game Theory“ „YouTube“ kanalo kūrėjas, ir jo įtraukimas į aktorių sąrašą žymi dar vieną neformalias interneto asmenybes peržengiančią ribą į tradicinę pramogų industriją. Tokie perėjimai turi strateginį privalumą — jie pritraukia gerbėjų bendruomenes, suteikia papildomą žiniasklaidos aprėptį ir skatina diskusijas socialiniuose tinkluose. Naujo plakato išleidimas sukėlė stiprų fanų atsaką įvairiose platformose, kur gerbėjų siūlomi siužetiniai spėjimai ir teorijos (angl. theories) plito greitai – diskusijų gijos (threads) spėliojo, kuriuos „lore“ mazgus tęsinys pagaliau išspręs, o kurie išliks atviri tolimesnėms interpretacijoms.

Tęsinys atrodo pasirengęs praplėsti mitologiją (mythos), tuo pat metu neprarandant uždaro, mechaninio siaubo, kuris padarė originalą tokiu įsimintinu. Pastangos gilinti Freddy tamsiąsias kilmes, sujungiant naujus siužeto sluoksnius su senais mitais, leidžia filmuotojams atverti vietą tiek naujiems žiūrovams, tiek ištikimiems gerbėjams. Taip pat verta atkreipti dėmesį į garso takelį ir garso dizainą — animatroninių personažų judesių mechaniniai garsai, signalų sinchronizacija ir tylos valdymas yra esminiai elementai, kurie gali padidinti įtampą ir sustiprinti „jump scare“ efektyvumą. Ar filmas taps nauja šventine siaubo tradicija — dar nežinia, bet laukimas ir susidomėjimas jau yra didelis.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai