Neįprasta, švelni 'Lizard Music' kino adaptacija 2025

Neįprasta, švelni 'Lizard Music' kino adaptacija 2025

Komentarai

8 Minutės

Keista, netikėta adaptacija pasirodo United Artists

Dwayne Johnsonas ir režisierius-scenaristas Benny Safdie susivienijo projekte, kuris skamba žaismingai ir keistai: Lizard Music, kino adaptacija Danielio Pinkwaterio kultinio vaikų romano. United Artists, veikiančios Amazon MGM Studios rėmuose, laimėjo šio filmo teises karštame aukcione ir subūrė gamybos komandą, kuriai vadovauja Scottas Stuberis. Prodiuserių sąraše – Nickas Nesbittas, Safdie kompanija Out for the Count, Johnsono Seven Bucks Productions ir Magnetic Fields Entertainment atstovas David Koplan. Ši gamybos struktūra rodo tiek studijinę paramą, tiek nepriklausomą požiūrį, kai siekiama išlaikyti kūrybinį temperą ir literatūrinę tapatybę.

Lizard Music šerdyje žada derinį nuoširdaus stebuklingumo ir ekscentriško žavesio. Istorija seka berniuką, kuris vėlyvą naktį užfiksuoja radijuje driežų atliekamą lengvai kitokį, beveik anapusietišką muzikos kūrinį. Jo smalsumas veda prie miestelio keisčiausio gyventojo – septyniasdešimtmečio, žinomo vien tik kaip Chicken Man (Vištienos žmogus), kurį vaidina Johnsonas, ir Chicken Man’o 111 metų vištos kompanionės, Claudios. Tai, kas prasideda kaip paieška slaptos visuomenės, virsta odiseja po nematytus pasaulius, netikėtas harmonijas ir gilią draugystę tarp dviejų pasiklydusių sielų. Filmo naratyvas pabrėžia paslėptos muzikos, kuri slepiasi kasdienybėje, atradimą ir transformaciją per ryšį bei nuotykius.

Siužetas ir nuotaika: keista, švelni ir nuotykių kupina

Danielio Pinkwaterio knygos ilgą laiką užėmė savitą nišą vaikų literatūroje – jos lygiai derina siurrealistinį humorą ir švelnią melancholiją. Safdie yra sakęs, kad jis pirmą kartą perskaitė Lizard Music savo dviem sūnums, o šeimyninė kibirkštis, atrodo, formavo jo požiūrį į adaptaciją. Tai atrodo kaip filmas, skirtas žiūrovams visų amžių – vieta, kur vaizduotė tampa centru, tačiau neprarandama emocinė gylio dimensija. Tokia adaptacija reikalauja balanso tarp magiškumo ir žmogiško autentiškumo, o režisieriaus užduotis yra neleisti stilizacijai nuvyti nuo personažų jausmų ir motyvacijų.

Pagrindinė prielaida – pagyvenęs vyras ir jo šimtametė višta – skamba kaip moderni pasaka ar fable. Tonas gali greitai prilipti prie kitų literatūrinių ekranizacijų, kurios viliasi, kad žiūrovas priims keistumą, pavyzdžiui, Where the Wild Things Are ar žaismingesnės Wes Anderson pastraipos. Tačiau Safdie, žinomas už ankstesnius grubesnius, realistiškus projektus, gali nunešti šį pasakojimą į netikėtai sielingą teritoriją, kurioje grubi tekstūra maišosi su švelniais, metaforiniams momentams palankiais kinematografijos sprendimais. Tokia kombinacija gali skatinti vizualinį eksperimentą – nuo netradicinio apšvietimo ir kompozicijų iki muzikos, kuri taps ne tik foniniu elementu, bet ir naratyvo dalimi.

Be to, filmo tonas turi galimybę ikoniškai sujungti vaikų knygos nuoširdumą su suaugusiųjų atminties sluoksniais; tai reiškia, kad Lizard Music gali kalbėti apie praradimą, draugystę ir kūrybišką pabėgimą visai šeimai suprantama, tačiau daugiasluoksne kalba. Tokiose adaptacijose svarbu išsaugoti originalo balso esmę – Pinkwaterio ironiją ir melancholiją – kartu pritaikant ją kino formai, kur vaizdas ir garsas sustiprina tekstą.

Kodėl ši pora yra įdomi

Popieriuje Johnsonas ir Safdie atrodo kaip netikėtas duetas. Johnsono karjera apima veiksmo blokus, šeimynines komedijas ir charizmatišką studijinę produkciją, o Benny Safdie (dažnai dirbantis su broliu Joshu) yra įsitvirtinęs kaip kūrėjas, kuriam būdingi įtempti, kinetiški dramatiniai sprendimai. Jų ankstesnis bendras darbas – kurį Amazon MGM įvardijo kaip įkvėpimą – akivaizdžiai sukūrė kūrybinę trumpąją kalbą, leidžiančią rizikuoti su tonų sankirta. Johnsono pasirengimas fizinėms transformacijoms vaidmenims (pastaruoju metu jis priaugo ir numetė svorio įvairiems projektams) rodo, kad jis yra pasiruošęs įsikūnyti į Chicken Man’ą su humoro ir rimties deriniu.

Tokios, iš pirmo žvilgsnio kontrastingos, partnerystės gali būti į vaisingas: Safdie turi jautrų reginį tekstūrai ir intymioms scenoms, o Johnsonas – plačią auditoriją pritraukiančią charizmą. Mišinys gali sukurti retą šeimos filmą, kuris ne tik linkęs į pramogą, bet ir gerbia žiūrovų intelektą bei jausmą. Kino kritikė Anna Kovacs pastebi: "Šis projektas gali tapti lūžio tašku abiem menininkams. Safdie gebėjimas kurti tekstūras ir Johnsono draugiška presencija gali duoti retą šeimyninį filmą, kuris neįžeidžia auditorijos intelekto. Jei bus tinkamai vykdomas, Lizard Music gali būti tyliai subversyvus ir labai jaudinantis." Jos komentaras pabrėžia tikrąjį iššūkį: išlaikyti žaismę, neapgaudinėjant emocinės tiesos.

Taip pat verta paminėti, kad šitaip susidėlioję kūrybiniai partneriai pritraukia ir komerciškai svarbią auditoriją: Johnsono vardas garantuoja platesnį dėmesį ir potencialų biudžetą, o Safdie vardas pritraukia kino entuziastus ir kritikų susidomėjimą. Toks balansavimas tarp populiarumo ir autentiškumo yra svarbus, kai kuriami filmai, siekiantys tiek finansinės sėkmės, tiek meninės reputacijos.

Pramoninis kontekstas ir gamybos pastabos

United Artists įsigijimas signalizuoja Amazon MGM apetitus prestižiniams vidutinio biudžeto filmams, kuriuos galima rodyti tiek kino teatruose, tiek transliacijos platformose. Lizard Music atitinka tendenciją, kai studijos aktyviai perka literatūrines adaptacijas su aiškiu balsu – tokią medžiagą lengviau išlaikyti pastebimą perpildytoje rinkoje ne dėl efektų, o dėl asmenybės ir temos. Tokios adaptacijos dažnai labiau orientuotos į dramaturgiją, personažų išplėtimą ir originalų estetinio sprendimo pasirinkimą nei į brangių efektų grandines.

Užkulisiuose Safdie asmeninis ryšys su šaltiniu – skaitymas vaikams – rodo, kad adaptacija sieks ištikimybės romano širdžiai, o ne tik masinio komercinio atnaujinimo. Tai gali reikšti mažesnį polinkį transformuoti medžiagą į lengvai suprantamą blokbasterio struktūrą ir didesnį dėmesį detalei, personažų vidinėms kelionėms bei autentiškai išgautam humoriui. Johnsonas, tuo tarpu, apibūdino Chicken Man išvaizdą taip: "Įsivaizduok Clint Eastwoodą 75-erių — įtemptą, liesą", taip nurodydamas atitolimą nuo savo įprastos superherojinės arba milžiniškos figūros į labiau subtilią, vaidmenį reikalaujančią transformaciją. Ši transformacija marketinge gali tapti svarbiu pasakojimu apie aktoriaus atsidavimą amatui.

Gamybos detalės, tokios kaip lokacijų pasirinkimas, kostiumų dizainas, praktinių efektų naudojimas ir garso takelio kūrimo eiga, taps svarbios išlaikant knygos magiškumą. Muzikos kūrimo aspektas ypač reikšmingas Lizard Music temai — dreižų muzika filme greičiausiai taps kertiniu elementu, kuris jungs vizualinį ir naratyvinį sluoksnius. Galimi sprendimai: originali kompozicija, muzikos tematika įkvėpta pasaulinės etninės muzikos elementų arba netgi eksperimentinių garsų, pabrėžiančių kitą pasaulio pojūtį.

Palyginimai, rizikos ir nauda

Adaptacijų gerbėjai, kurie vertina keistumą, greičiausiai bus susidomėję: Lizard Music gali prisijungti prie tokių filmų linijos, kurie švenčia keistą ir švelnų naratyvą – pagalvokite apie The City of Lost Children arba apie žaismingesnius Joelio ir Ethano Coen momentus. Vis dėlto egzistuoja rizika: netinkamai subalansuotas tonas gali privesti prie nenuoseklaus šeimai skirtos fantazijos pojūčio, ypač kai susitinka intensyvaus stiliaus režisierius su masinę auditoriją pritraukiančiu žvaigždžiu. Pagrindinė rizika – kad viena projekto pusė „laimėtų kovą“, o kita būtų užgožta.

Vis dėlto surinkta kūrybinė komanda – prodiuseriai Scottas Stuberis ir Nickas Nesbittas kartu su Johnsonu ir Safdie – suteikia projektui tiek studijinį palaikymą, tiek nepriklausomą jautrumą. Toks mišinys teoriškai leidžia filmui būti tuo pačiu metu kino ir intymiam. Jei gamyboje bus suteikta laisvė eksperimentuoti su vizualiniais sprendimais bei aktorių interpretacijomis, Lizard Music gali tapti tiek komerciškai sėkmingu, tiek kritiškai vertinamu projektu.

Premijos ir festivalio strategija taip pat svarbi šiam tipui filmo: pradinis pristatymas prestižiniame kino festivalyje gali suteikti garso kritikų diskursui ir paskatinti transliacijų platformų bei kino teatrų derinius. Kita vertus, šeimyninės auditorijos pasiekiamumas per taikomą reklaminę kampaniją, kuri pabrėžia nuotykių, humoro ir jausmų derinį, gali užtikrinti platesnį bilietų pardavimą. Rinkodaros galimybės – nuo vizualinių plakatų iki interaktyvių socialinių kampanijų, įtraukiant fanų meną (pvz., Claudios – šimtametės vištos – fanų kūriniai) – gali padidinti susidomėjimą dar prieš premjerą.

Trivia ir ankstyvas šurmulys: Safdie komentaras, jog jis ir Johnsonas norėjo "transformuotis" dėl vaidmens, jau sukėlė gerbėjų smalsumą. Mintis apie šimtametę vištą vardu Claudia tikrai sukurs ilgai įsimintinas vizualines idėjas ir gerbėjų kūrybą dar prieš filmo pasirodymą. Toks siurrealistinis elementas gali tapti virusiniu turiniu internete, kur vaizduotė greitai sukuria memus ir fanų iliustracijas.

Lizard Music – patrauklus statymas: pasakojimas apie paslėptą pasaulio muziką, papasakotas režisieriaus, kviečiančio visus į pokalbį, ir vedamas žvaigždės, pasirengusios perkurti savo kino asmenybę. Jei komandai pavyks rasti dermę tarp žaismingumo ir šilumos, šis filmas galėtų tapti tyliai mylimu kūriniu tiek Johnson karjeroje, tiek šiuolaikinių literatūrinių adaptacijų bangoje. Svarbu pastebėti, kad sėkmė priklausys nuo daugelio veiksnių: adaptacijos ištikimybės, aktorių interpretacijų, režisieriaus balanso paieškos ir rinkodaros strategijos vykdymo.

Trumpa pastaba: laukti daugiau informacijos apie aktorių atrankas ir gamybos grafiką, kai Amazon MGM ir United Artists pasiruoš komerciniam vystymui bei būsimam leidimui. Tai projektas, kurio vertėtų stebėti kino mėgėjams, ieškantiems išradingo, daugiageneracinio nuotykio. Tiksliau – tiek kino kritikams, tiek šeimoms, kurios vertina literatūrines adaptacijas, kurios nebijo būti keistos, tačiau išlaiko širdį.

Šaltinis: variety

Palikite komentarą

Komentarai