Edgar Wright patvirtina: Baby Driver 2 scenarijus jau baigtas

Edgar Wright patvirtina: Baby Driver 2 scenarijus jau baigtas

Komentarai

7 Minutės

Edgar Wright patvirtina: Baby Driver 2 scenarijus jau baigtas

Edgar Wright vėl pažadino susidomėjimą kultiniu 2017 m. filmu Baby Driver, patvirtindamas, kad pilnas Baby Driver 2 scenarijus yra paruoštas. Neseniai pokalbio laidoje The Discourse Wright nurodė, kad scenarijus yra baigtas, tačiau pabrėžė, jog filmo sukūrimas priklauso nuo laiko, finansavimo ir aktorių prieinamumo: „Scenarijus Baby Driver 2 yra baigtas. Tačiau filmo kūrimas priklauso nuo daugelio kintamųjų — tvarkaraščio, biudžeto ir aktorių prieinamumo. Jūs ne visada turite visišką kontrolę šiais klausimais.“

Šis pranešimas vėl atvėrė diskusijas apie tai, kaip galėtų atrodyti tęsinys, kurį kuria režisierius ir scenaristas Edgar Wright. Tiesa, Wright akcentavo, kad pati idėja yra „uždėta ant popieriaus“, bet praktiniai produkcijos žingsniai priklausys nuo studijų, prodiuserių ir prieigos prie pagrindinių atlikėjų. Tai tipinė situacija šiuolaikiniame kino versle, kur net stiprus kūrybinis impulsas turi derintis su ekonominėmis ir logistinėmis aplinkybėmis.

Be to, Wright pažymėjo, kad scenarijus gali dar patirti smulkių redagavimo etapų, jei prie projekto prisijungs nauji partneriai ar keisis leidybiniai reikalai. Taip pat svarbu paminėti, kad tokie kūrybiniai sprendimai dažnai reikalauja kompromisų tarp originalios vizijos ir komercinių reikalavimų, ypač kai kalbama apie tęsinį su platesne auditorija.

Kuo originalas tapo netikėtu hitu?

Baby Driver pasirodė 2017 m. su santykinai kukliu 34 mln. JAV dolerių biudžetu ir surinko daugiau nei 227 mln. dolerių visame pasaulyje. Filmas išsiskyrė savo unikalia kombinacija — energingomis automobilių persekiotojų choreografijomis ir kruopščiu, muzika valdomu montažu. Šis požiūris atitraukė jį nuo tipinių veiksmo trilerių ir suteikė išskirtinį stilių.

Wright gebėjimas sinchronizuoti veiksmą su garso takeliu — technika, kurią jis naudojo ir ankstesniuose filmuose, tokiuose kaip Shaun of the Dead ir Hot Fuzz — tapo vienu iš pagrindinių faktorių, dėl kurių filmas pelnė tiek kritikų, tiek žiūrovų pripažinimą. Garso takelis, kuriame dera pop klasikos ir kruopščiai atrinktos dainos, tapo ne tik foniniu elementu, bet ir naratyvo dalimi: veiksmas dažnai vystosi pagal ritmą arba teminį motyvą, o tai sustiprina emocinį poveikį ir veiksmo intensyvumą.

Techninė prasme filmo sėkmę lėmė keli esminiai elementai: pripažinta stuntų koordinacija, garso montažo darbai ir redagavimas, kuriuose kiekvienas montažo gabalas dažnai buvo suderintas prie konkrečios muzikos takelio dalies. Tai reikalavo ne tik kūrybinės vizijos, bet ir preciziškumo techniniame lygmenyje — nuo automobilinių kadrų planavimo iki postprodukcijos garso sinchronizacijos.

Be to, filmo pasisekimą paskatino veikėjų dinamiškos interpretacijos ir charizmatiški aktorių pasirodymai, kurie kartu su muzika sukūrė emocinį ryšį su auditorija. Kritikai dažnai minėjo Wright vizualinį braižą bei originalų tono ir ritmo balansą kaip pagrindinius filmo privalumus.

Aktorių klausimai ir kontroversijos

Vienas sudėtingiausių tęsinio aspektų yra aktorių sudėtis. Pirmajame filme svarbią vietą užėmė Ansel Elgort kaip pagrindinis veikėjas ir Kevin Spacey kaip antro plano veikėjas; per pastaruosius metus abu aktoriai tapo dėl skirtingų priežasčių aptarinėjami už kino industrijos ribų, o tai apsunkina jų paprastą sugrįžimą į projektą. Tokios situacijos verčia prodiuserius svarstyti alternatyvas.

Originale taip pat pasirodė žinomi pavardės: Jamie Foxx, Jon Hamm, Jon Bernthal ir Eiza González. Prodiuseriams reikės kruopščiai apsvarstyti, kurie aktoriai grįš, kurie bus perrašyti arba perdirbti į naujas roles. Kai kuriais atvejais tai gali reikšti personažų iškraipymą, laiko juostos pakeitimus ar net visišką perkomponavimą, kad filmas tiek kūrybiškai, tiek reputaciškai būtų priimtinas platesnei auditorijai.

Be reputacijos rizikų, prodiuseriai dažnai sprendžia techninius bei sutartinius klausimus: draudimo reikalavimus, aktorių grafikų derinimą, atlyginimų derybas ir sąlygas su profesinėmis sąjungomis (pvz., SAG-AFTRA). Visa tai gali užtrukti, o kartais ir pakeisti kūrybinį projektą tiek, kad rezultatas ženkliai skirsis nuo pradinės vizijos.

Alternatyvos apima aktorių pakeitimą, personažų perrašymą taip, kad sugrįžėjai nebūtų būtini, arba netgi naujų veikėjų pristatymą, kurie išlaikytų serijos dvasią, bet suteiktų šviežumo. Kiekvienas sprendimas turi savo rizikas ir galimybes — recasting gali susilaukti kritikos iš lojaliausių fanų, o pernelyg dideli pasikeitimai gali prarasti originalo identitetą.

Kaip Baby Driver 2 galėtų tilpti į šiandieninę veiksmo filmų aplinką

Jeigu projektas būtų įgyvendintas, Baby Driver 2 galėtų užimti savitą vietą tarp šiuolaikinių veiksmo trilerių siūlydamas kitokį požiūrį nei masinės franšizės, kuriomis dažnai dominuoja vizualinis spektaklis. Vietoj atviros konkurencijos su aukšto oktaninio skaičiaus serijomis kaip Fast & Furious ar kruopščiai išdirbtais apiplėšimo filmais kaip The Italian Job, Wright tęsinys greičiausiai dar labiau pabrėžtų personažų važiuojamas inscenizacijas ir kruopščiai atrinktą garso takelį — būtent tas elementas, kuris padarė pirmąjį filmą atpažįstamą.

Strategiškai tęsinys gali siekti balansą tarp autentiškumo ir komercinio patrauklumo: išlaikyti muzikinį identitetą bei praktinių kaskadinio darbo principus, o tuo pačiu plėsti naratyvą taip, kad filmas būtų prieinamas platesnei, įtraukesnei auditorijai. Toks požiūris gali labiau patikti kino kritikams ir žiūrovams, ieškantiems alternatyvos „blokbasterių“ schemai, ir tuo pačiu turėti potencialą platesniam komerciniam pasisekimui.

Wright ankstesni indėliai į didesnius studijinius projektus — pavyzdžiui, ankstyvių Tintin ar Ant-Man brėžinių darbai — rodo, kad jis sugeba judėti tarp nepriklausomų projektų su aiškiu autoriniu ženklu ir didesnio masto komercinių filmų. Tintin ir Ant-Man surinko atitinkamai apie 374 mln. ir 519 mln. dolerių, o tai pabrėžia Wright galimybę dirbti komercinėje sistemoje neprarasdamas kūrybinio temperamento.

Dar vienas svarbus aspektas — rinkos pokyčiai: srautinių platformų augimas pakeitė filmo gyvavimo ciklą, todėl galimi variantai apima tiek tradicinį kino teatrų leidimą, tiek stiprų srautinių platformų palaikymą arba hibridinį leidimo modelį. Kiekvienas variantas turi įtakos biudžetui, reklamos kampanijai ir galutiniam pelningumui.

Užkulisiuose ir gerbėjų reakcija

Garbiai Baby Driver vis dar minimas dėl praktinių kaskadinės choreografijos sprendimų ir garso montažo meistriškumo. Iš pirmosios gamybos išlikusios detalės pabrėžia Wright reikalavimą redaguoti scenas pagal tikslius takelio ritmus ir naudoti tikrus automobilius daugelyje važiavimo scenų, kas prisidėjo prie autentiško bei įtikinamo filmo pojūčio.

Garso takelis tapo vienu iš pagrindinių pardavimo taškų — filmą įkvėpę grojaraščiai ir atskiros kompozicijos išliko populiarios tarp kino mylėtojų ir muzikos gerbėjų. Tai atvėrė papildomas rinkodaros galimybes, tokias kaip vinilų leidimai, teminiai koncertai ar bendradarbiavimai su muzikos paslaugų platformomis.

Pramoninis kontekstas taip pat reikalauja praktinio požiūrio: studijos dažnai elgiasi atsargiai su tęsiniais, kurių pagrindas remiasi ginčijamais žvaigždėmis arba reikalautų žymiai didesnio biudžeto nei originalas. Pirmojo filmo efektyvus biudžeto ir pajamų santykis pateikė viliojantį pavyzdį, tačiau tęsinys gali reikšti ambicingesnes inscenizacijas ir didesnę reklamos kampaniją, kas padidina riziką investuotojams.

„Wright vizualinis ritmas ir arcade lygio preciziškumas yra tai, kas padarė Baby Driver jausmingu ir nauju veiksmo kino atstovu,“ sako kino istorikė Lena Moravec. „Tęsinys galėtų išplėsti pasaulį nekeičiant jo tapatybės — bet tik tuo atveju, jei kūrybiniai ir aktorių sprendimai bus suderinti.“

Garbės žodis ir fanų bendruomenės aktyvumas taip pat bus svarbūs: socialiniai tinklai, forumai ir teminės interneto grupės gali formuoti viešąją nuomonę apie bet kokius galimus pakeitimus, o gerbėjų reakcija dažnai veikia sprendimus dėl marketingo tono ir pozicionavimo.

Ką verta laukti toliau

Šiuo metu gerbėjai gali jausti viltį, kad scenarijus yra paruoštas, tačiau reikėtų nusiteikti, kad filmavimas gali prasidėti tik per kelis ateinančius metus — jei apskritai prasidės. Projektui greičiausiai reikės aiškaus finansavimo plano ir aktorių sudėties, kuri būtų priimtina tiek kūrybininkams, tiek auditorijai. Kol šie judantys elementai nesusiklijuos, Baby Driver 2 yra labiau viliojanti pažada nei patvirtintas išleidimas.

Sprendimai dėl to, ar filmas taps vienu iš dešimtmečio geriausių veiksmo trilerių, ar išliks kaip atsargiai administruojama franšizės dalis, priklausys nuo pasirinkimų, kurie bus priimti artimiausiais mėnesiais. Reikės atsižvelgti į režisūrinę viziją, aktorių sudėtį, biudžetą, reklamos strategiją ir leidimo modelį. Kol kas faktas, kad Edgar Wright parašė tęsinį, palieka atvirą duris muzikai valdomam kinui ir stilizuotam automobilių persekiotojų pasakojimui.

Praktiniai etapai, kuriuos reikės įveikti prieš pradedant filmavimą: finansavimo sutartys su studijomis ar investuotojais, draudimo sąlygos, aktorių kontraktų derinimas, preprodukciniai kaskadiniai ir techniniai pasiruošimai, garso takelio planavimas bei aiški leidimo strategija (kino teatrai, srautinių platformų partnerystės arba hibridinis modelis). Kiekvienas žingsnis gali pareikalauti papildomų scenarijaus pataisų, todėl net „baigtas“ scenarijus gali dar keistis.

Galiausiai, kūrybinė komanda turės priimti sprendimus apie tai, kaip išlaikyti originalo dvasią — muzikinį tempą, praktinių kaskadininkų naudojimą, personažų santykių gilumą — tuo pačiu pritaikant filmą platesnei ir galbūt tarptautinei auditorijai. Tai subtilus balansavimo aktas tarp autorinio stiliaus ir rinkos reikalavimų.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai