The Mummy franšizė: Fraseris ir Weisz grįžta kartu

The Mummy franšizė: Fraseris ir Weisz grįžta kartu

Komentarai

6 Minutės

„Mumija“ franšizė vėl kyla — pažįstami veidai

Universal Pictures vėl gaivina savo sandėliuose dulkėtas idėjas: pranešama, kad Brendan Fraser ir Rachel Weisz derasi dėl sugrįžimo į The Mummy (Mumija) pasaulį tiesioginiam naujam tęsinio projektui. Projektą formuoja režisierių duetas Radio Silence — Matt Bettinelli-Olpin ir Tyler Gillett — žinomi už Scream franšizės atgaivinimą ir kultinį siaubo-nuotykių hitą Ready or Not. Šis žingsnis signalizuoja Universal norą sujungti nostalgiškus elementus su dabartinėmis siaubo ir nuotykių kino tendencijomis.

Ką žinome iki šiol

Produkcijai artimi šaltiniai teigia, kad tai nebus visiškas reboot’as, o tęsinys — taip vadinamas „legacy sequel“, kuris pripažįsta 1999 m. originalą, bet pasirinktinai apeina trečiąjį filmą. Toks sprendimas sutampa su augančia Holivudo praktika: studijos vis dažniau renkasi paveldinius tęstinius filmus, kurie grąžina pirmtakų žvaigždes ir pasinaudoja nostalgiija, vietoje to, kad visiškai naikintų ankstesnes dalis arba darytų visišką perstartą.

Scenarijaus autorius, kaip pranešta, yra David Coggeshall, o prodiuserių komandoje figūruoja Sean Daniel (originalios trilogijos prodiuseris) kartu su William Sherak, James Vanderbilt ir Paul Neinstein iš Project X Entertainment. Project X jau bendradarbiavo su Radio Silence Scream 5/6 ir Abigail projektuose, todėl toks partnerystės derinys atrodo logiškas Universal planui pagerbti originalo toną ir tuo pačiu atnaujinti franšizę šiuolaikinei auditorijai. Tokia struktūra rodo, kad kūrėjai orientuojasi ne tik į pavadinimo grąžinimą, bet ir į nuoseklų žanro atnaujinimą.

Pramoniniai signalai taip pat rodo, kad studija sieks išlaikyti pamatinius nuotykių elementus — archeologiją, seni artefaktai, mistiką — bet pabrėš modernesnį siaubo sensorių: kruopščiau sukonstruotus šokiravimo momentus, stipresnį personažų rašymą ir šiuolaikišką efektingumo balansą tarp praktinių efektų ir pažanginimų CGI srityje. Tai svarbu tiek žiūrovų įsitraukimui, tiek komerciniam potencialui globalioje rinkoje.

Kodėl Brendan Fraser sugrįžimas yra reikšmingas

Brendano Frasero įkūnytas Rick O'Connell tapo vienu iš apibrėžiančių veiksmų herojų vėlyvaisiais 1990-ųjų ir ankstyvaisiais 2000-ųjų metais po The Mummy komercinio sėkmės. Originalus filmas — energinga nuotykių, romantikos ir antgamtinio siaubo sintezė, primenanti Indiana Jones dvasia — uždirbo daugiau nei 422 mln. JAV dolerių pasauliniu mastu ir išplėtė franšizę sekomis, „Scorpion King“ spin-off’u su Dwayne Johnson, animacine serija ir net teminiu parku.

Po ilgesnio atokvėpio nuo pagrindinių vaidmenų Fraseris sugrįžo su dideliu pripažinimu filme The Whale (2022), už kurį jis laimėjo Oskarą kaip geriausias aktorius. Tai pakėlė jo profesinį profilį ir, pasak pramonės gandų, paskatino Universal privačiai pradėti preliminarius pokalbius dėl sugrįžimo. Fraser sugrįžimas į Mumijos franšizę nebūtų tik žvaigždės įtraukimas — tai kultūrinė žinutė apie franšizės temperatūros keitimą: grįžta originalios charizmos ir herojiškumo, kurie gali padėti sujungti senąją auditoriją su nauja karta.

Be to, Frasero vaidmens sugrįžimas atveria kūrybines galimybes: senų istorijų pratęsimai gali atskleisti neišnaudotus siužetinius ryšius, gilinti personažų tarpusavio dinamiką ir plėsti mitologiją — pavyzdžiui, daugiau dėmesio skiriant Rick O'Connell asmeninei istorijai, jo relacijoms su likusiais veikėjais ar net naujiems priešininkams bei antgamtinėms grėsmėms.

Rachel Weisz ir paveldinė atranka

Rachel Weisz, pasirodžiusi pirmose dviejose Mumijos dalyse, taip pat, kaip pranešama, yra derybose dėl sugrįžimo. Jos dalyvavimas suteiktų emocinę tęstinumą ir autentiškumo pojūtį tęsinyje, kuriame tikimasi atkurti chemiją ir toną, padariusius franšizę mylima publikos. Weisz vaidmuo galėtų sugrąžinti įtampą, romantiką ir moralinį svorį, kurie subalansuoja nuotykių tempą ir siaubo elementus.

Pramogų istorijoje yra smulkių pokyčių: The Mummy Returns metu Maria Bello pakeitė Weisz, o Luke Ford suvaidino originalių herojų sūnų. Grąžinus Weisz, būtų atkurta pirminė veikėjų chemija tarp jos ir Frasero, o tai gali suteikti scenarijui papildomų sluoksnių — nuo asmeninės atsakomybės ir praeities paslapčių iki naujų, kartų perdavimo temų. Tokia paveldinė atranka (legacy casting) dažnai yra strateginė: ji ne tik pritraukia senus gerbėjus, bet ir leidžia naujiems žiūrovams pajusti autentišką siužetinę tęstinumą.

Radio Silence siaubo patirtis ir lūkesčiai

Radio Silence komandą sudarantys Matt Bettinelli-Olpin ir Tyler Gillett geba derinti savęs ironiją, tikslų žanro meistriškumą ir socialiai orientuotą personažų dramaturgiją. Jie paverčia Ready or Not tamsią, juokingą kultinę sėkmę ir atgaivino Scream franšizę, išlaikydami pusiausvyrą tarp pagerbimo originalams ir šiuolaikinio atnaujinimo. Taip pat jų filmai pasižymi griežtai išlaikytu tempimu, sumaniais šokiravimo momentais ir veikėjais, kurie daro sprendimus, turinčius emocinių pasekmių — savybes, kurios gali būti itin vertingos Mumijos kontekste.

Kūrėjų stilius leidžia manyti, kad naujoji Mumija sieks subalansuoti siaubo ir nuotykių elementus: ne tik didelis efektas ir kaskadiniai triukai, bet ir asmeninė rizika, charakterių pasirinkimai bei autentiškas nuotaikos pakėlimas. Tai gali reikšti daugiau dėmesio praktiniams efektams, kinestetiniam siaubui, garso dizainui ir atmosferai, kartu išlaikant nuotykių žaidimo elementą: mįslingi artefaktai, ekspedicijos, senovinės bylos ir archeologiniai atradimai.

Filmų istorikė Anna Kovacs trumpai pasakė: "Grąžinti Fraseri ir Weisz kartu su Radio Silence yra protingas pusiausvyros derinys tarp pagarbos ir reinvencijos. Tai gali atkurti franšizės nuotykių širdį ir tuo pačiu atnaujinti siaubą šiuolaikinei auditorijai." Tokia nuomonė pabrėžia, jog tinkamas kūrybinis valdymas gali transformuoti seną prekės ženklą į relevantišką, tačiau ištikimą adaptaciją.

Kontekstas: paveldiniai tęsiniai ir franšizės strategija

Tai atitinka platesnį pramonės modelį, kur studijos iš naujo naudoja atpažįstamą intelektinę nuosavybę su „legacy“ sprendimais (pvz., Top Gun: Maverick, Halloween Kills, Ghostbusters: Afterlife). Tokie filmai siekia pritraukti senesnę auditoriją ir tuo pačiu sudominti naują žiūrovų kartą. Studijos supranta, kad nostalgiškas ryšys su originalais gali padidinti bilietų pardavimus, stiprinti kampanijas socialiniuose tinkluose ir duoti papildomų pajamų iš prekių ženklo licencijavimo bei srautinio transliavimo susitarimų.

Universal sprendimas apeiti trečią filmo įvykį rodo, jog jie siekia išlaikyti tai, kas veikė, ir atmesti elementus, kurie sumenkino serijos pagrindinę tapatybę. Tokia selektyvi kanoninimo strategija leidžia kūrybiniam personalui pasirinkti aiškesnį pasakojimo trajektorijos tašką, be būtinybės paaiškinti ar ištaisyti ankstesnių dalių spragas. Tai taip pat palieka erdvę naujoms kryptims: tiek grįžimui prie 1920-ųjų nuotykių atmosferos, tiek visiškam perkelimui į šiuolaikinę aplinką su naujais suvokimo elementais.

Ekonominiu požiūriu legacy sequel modelis sumažina šiek tiek rizikos: įtraukus originalius aktorius ir išlaikant ryšį su gerbėjų pagrindu, reklamos kampanijos gali remtis pažįstamu turiniu ir užmegzti lengviau suprantamą žinutę rinkai. Taip pat franšizės atgaivinimas suteikia galimybių papildomoms verslo grandims — nuo teminių pramogų iki transmedijinių plėtrų, pavyzdžiui, komiksų, žaidimų ar mini serijų.

Radio Silence tuo pačiu metu dirba prie Ready or Not 2: Here I Come (numatytas 2026 m. balandžiui), o Universal jau anksčiau bendravo su jų komanda Abigail projekte — tai parodo stiprią profesinę sąveiką ir pasitikėjimą. Oficialios Universal žinios apie atranką ar gamybos grafiką kol kas nėra paskelbtos, todėl daug kas priklausys nuo derybų baigimo ir tvarkaraščių suderinimo tarp pagrindinių aktorių ir kūrybinės komandos.

Ko laukti toliau

Svarbiausi momentai, kuriuos verta stebėti: oficialūs Universal pranešimai apie patvirtinimus, pilna aktorių sudėtis, filmo režimo ir scenarijaus patvirtinimai, bei informacija, ar kūrybinė komanda grįš prie 1920-ųjų nuotykių ištakų ar pasirinks modernizuotą aplinką. Taip pat svarbu sekti, ar bus akcentuojamas istorinis ekspedicijų jausmas ir klasikinė mumijos mitologija, ar kūrėjai bandys integruoti šiuolaikinius siaubo elementus ir socialinius aspektus, pakeisiančius praeities naratyvą.

Brendano Frasero būsimas Searchlight leidinys Rental Family ir Rachel Weisz pastarieji pasirodymai Dead Ringers bei Marvel juostoje Black Widow rodo, kad abu aktoriai yra aktyvūs ir geidžiami — tai geras ženklas dėl suderinamumo ir galimų filmavimo langų. Jei derybos vyks sklandžiai, tai gali padėti užtikrinti, jog filmavimas prasidės laiku ir kad produkcija galės sau leisti reikiamą biudžetą atmosferai, efektams ir profesionaliai komandos sudėčiai.

Šis sugrįžimas gali tapti reikšmingu momentu nostalgiško blockbuster kino atgaivinimui, jei pavyks gerbti originalo nuotykių dvasią ir tuo pačiu įnešti šviežių siaubo elementų bei gilesnį personažų vystymą. Laikas parodys, ar Mumija vėl sugebės prabusti ir šįkart išlikti gyva žiūrovų atmintyje — o sėkmė priklausys nuo nuoseklaus scenarijaus, tinkamos kūrybinės vizijos ir publikos noro vėl susitikti su pažįstamais veidais pritaikytais naujai eroje.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai