6 Minutės
Universal patvirtino Jurassic World 5, pasinaudodami „Rebirth“ sėkme
Universal Pictures ir Amblin Partners, kaip pranešama, žengia pirmuosius žingsnius kurdami Jurassic World 5, suburdami daugumą kūrybinės komandos, dirbusios prie 2025 m. kasos sensacijos Jurassic World: Rebirth. „Rebirth" pasirodė 2025 m. liepos mėn. ir surinko apie 868,5 mln. JAV dolerių pasauliniu mastu, atgaivindamas franšizės impulsą ir paskatindamas studiją pagreitinti kito filmo plėtrą. Tokie skaičiai rodo ne tik komercinę sėkmę, bet ir platesnį susidomėjimą tema: dinozaurai, pažangūs VFX sprendimai, praktiniai efektai ir pažįstami veikėjai grįžo į kino auditorijų dėmesį.
Šio sprendimo fone verta pažymėti strateginius verslo aspektus: Universal dabar turi išlaikyti publikos susidomėjimą, projektuoti rinkodaros kampanijas tarptautinėms auditorijoms, ir maksimaliai išnaudoti „Rebirth“ sukurtą prekinį ženklą. Tai apima tęstinumą su esamais personažais, potencialias naujas pasaulio plėtojimo kryptis ir bendrą požiūrį į tai, kaip dinozaurai bus integruoti į pasakojimą taip, kad išliktų intriguojantys tiek seniems, tiek naujiems žiūrovams. Kartu su finansine sėkme ateina ir didesnė atsakomybė — Universal turi subalansuoti kūrybinius sprendimus su komerciniais tikslais, vengiant vien tik saugumo paieškų ir siekiant tikros, teminės pažangos franšizėje.
„Rebirth“ pasaulinė sėkmė taip pat leidžia studijai permąstyti gamybinius biudžetus, platintojų strategijas ir technologinius sprendimus. Didelio biudžeto filmai, ypač tokie kaip šios franšizės tęsiniai, reikalauja suderinti modernius skaitmeninius VFX su praktiniais efektais – pastarieji dažnai suteikia autentiškumo pojūtį ir emocinį ryšį su veikėjais. Todėl kitos dalies plėtra greičiausiai apims diskusijas apie efektų balansą, vietų pasirinkimą, stambias produkcijos detales ir tarptautines gamybos partnerystes, kurių tikslas – išlaikyti aukštą kokybės lygį ir užtikrinti pelningumą kino rinkoje.
Garethas Edwardsas — labiau žinomas dėl filmų „Monsters“, 2014 m. „Godzilla“, „Rogue One: A Star Wars Story“ ir 2023 m. „The Creator“ —, kaip pranešama, yra paskutinių derybų etape dėl sugrįžimo į režisieriaus poziciją. Edwardso gebėjimas kurti įspūdingus vaizdus, kartu išlaikant intymius, charakterių valdomus momentus, buvo vienas iš „Rebirth“ išskirtinumų. Toks režisieriaus požiūris gali lemti ir tolesnę „Jurassic World" sagos kryptį, kur vizualinis spektaklis dera su pasakojamuoju svoriu, o dėmesys veikėjams užtikrina emocinį įsitraukimą.
Režisieriaus grįžimas taip pat reiškia tam tikrą kūrybinį tęstumą: vadybiniai sprendimai, estetika ir tonas, kuriuos Edwards įtvirtino „Rebirth“, galėtų būti išplėtoti toliau, bet su naujomis idėjomis, atradimais ir narratyvinėmis rizikomis. Tuo pačiu metu svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad režisieriaus grįžimas nebūtinai garantuoja tapatų požiūrį — gamybiniuose procesuose dalyvauja scenaristai, prodiuseriai, vyriausieji dailininkai ir efektų komandos, todėl galutinis rezultatas dažnai yra kolektyvinis produktas. Vis dėlto buvimas vedle tų, kurie sėkmingai sugrąžino franšizę į gero lygio komercinę padėtį, suteikia pasitikėjimo ir nuoseklumo planuojant tolimesnius žingsnius.
Ką žinome iki šiol
- Statusas: Ankstyva plėtra; prioritetas skiriamas gamybai ir planavimui, siekiant išlaikyti „Rebirth“ sukurtą impulsą ir auditorijos susidomėjimą. Tai apima scenarijaus idėjų kaupimą, pasaulio statybą, veikėjų arkų vystymą ir potencialių vietovių bei tiekėjų vertinimą.
- Režisierius: Kaip pranešama, Garethas Edwards yra derybų etape norint sugrįžti į režisieriaus poziciją; jo sugrįžimas galėtų užtikrinti tęstinumą vizualiniame dizaine ir naratyve, bet galimi ir kūrybiniai kompromisai, kuriuos reikės spręsti su prodiuseriais ir studija.
- Aktoriai: Tikėtina, kad Scarlett Johansson (Zora Bennet), Jonathan Bailey (dr. Henry Loomis) ir Mahershala Ali (Duncan Kincaid) sugrįš prie savo vaidmenų; tokių pagrindinių aktorių sugrįžimas padėtų išlaikyti emocinį tęstinumą, o kartu suteiktų galimybių plėsti personažų motyvacijas ir tarpusavio santykius naujose siužetinėse linijose.
- Scenarijus: Autorius dar nepatvirtintas; siužeto detalės laikomos konfidencialiomis. Ankstyvosiose stadijose scenaristai ir kūrybinės komandos intensyviai diskutuoja apie teminius prioritetus, keliamus klausimus ir galimą naratyvo struktūrą — ar sieksime plačios pasaulio rekonstrukcijos, ar labiau intymesnio, veikėjų vedamo pasakojimo.
- Laiko grafikas: Pramonės šaltiniai nurodo tikslinį išleidimo langą 2027–2028 metams, nes Universal siekia išlaikyti pagreitį; tai palieka vietos kruopščiai gamybai, įskaitant VFX darbų planavimą, praktinių efektų kūrimą, filmavimų organizavimą ir tarptautinę platinimo strategiją.

Kontekstas ir kūrybiniai iššūkiai
Jurassic World 5 taps ketvirtuoju įrašu Jurassic World serijoje ir septintuoju filmu plačiojoje Jurassic Park franšizėje, prasidėjusioje Steveno Spielbergo 1993 m. klasika. Istoriškai ši franšizė susiduria su įprasta kino pramonės įtampa: kaip pristatyti naujus, svarbius konfliktus ir iškeltas rizikas auditorijai, tuo pačiu gerbdami originalių filmų palikimą ir fanų lūkesčius? Tai ne tik kūrybinis klausimas — tai ir marketingo, prekės ženklo valdymo bei ilgalaikio franšizės planavimo uždavinys. Siekiant išlaikyti gerą balansą, prodiuseriai vis dažniau analizuoja rinkos duomenis, auditorijos demografiją, tarptautinius skonius ir konkurencinę aplinką, kad pasirinktų kryptį, kuri būtų ir komerciškai patraukli, ir kūrybiškai prasminga.
Palyginimai su Edwardso ankstesniais darbais yra neišvengiami. Jo darbas „Rogue One" įrodė, jog režisierius geba naršyti sudėtingą franšizės mitologiją ir pateikti fanų lūkesčius atitinkančius elementus, neišsižadėdamas savo režisūrinio braižo; „Godzilla" atskleidė jo polinkį į didelio masto gyvūnų spektaklį; o „Monsters" ir „The Creator" pademonstravo sugebėjimą kurti atmosferinius ir teminius sluoksnius su aiškia vizualine idėja. Svarbiausia iššūkis – vengti franšizės nuovargio, kai žiūrovai jaučia, jog istorijos kartojasi be tikros naujovės. Atsakymas gali būti daugiasluoksnis: stipresnės charakterių arkos, eksperimentai su pasakojimo struktūra, inovatyvus praktinių efektų ir VFX derinys, bei scenaristinės rizikos, kurios išplečia temų dydį ir moralinius klausimus.
Technologijų ir meno sankirta bus itin svarbi. Šiuolaikiniai vizualiniai efektai (VFX) leidžia sukurti įspūdingas dinozaurų scenas, tačiau praktiniai modeliai, animatronika, kostiumai ir realūs rekvizitai gali suteikti scenoms tikroviškumo ir atlikimo autentiškumo, kurio kartais trūksta vien tik skaitmeninėms konstrukcijoms. Efektyvus abiejų metodų derinys ne tik pagerina vizualinį rezultatą, bet ir padeda aktoriams reaguoti natūraliau scenoje. Tobulėjant VFX industrijai, atsiranda ir naujų galimybių: realaus laiko renderingas filmavimo aikštelėje, dirbtinio intelekto panaudojimas kai kuriose postprodukcijos užduotyse, ir nauji kamerų bei judesio tikslinimo sprendimai, kurie leidžia režisieriams eksperimentuoti su dinaminiais rakursais bei didelio masto setais.
Žiūrovai, kritikai ir kasos rezultatų stebėtojai atidžiai seks žinias apie aktorių sudėtį ir scenarijaus naujienas. Dėl „Rebirth" finansinės sėkmės Universal turi tiek paskatą, tiek spaudimą paversti kitą skyrių prasmingu ir ne vien tik formules kartojančiu. Svarbu, kad sprendimai būtų pagrįsti ne tik siekiu pakartoti anksčiau pasiektą skaičių, bet ir noru plėtoti franšizės teminį turinį, gilinti veikėjų santykius ir pateikti naujus mokslinius ar etinius klausimus, susijusius su genetika, gamtos ir žmogaus santykiu, bei technologijų poveikiu. Šios temos vis dar aktualios ir gali suteikti gilų emocinį bei intelektinį svorį didelio biudžeto pramogai.
Laukti oficialių patvirtinimų reikės dar kelių mėnesių; kol kas sklandančios pramonės kalbos ir nutekėjimai užpildo spragas. Tai normalu dideliuose projektų cikluose, kur susidomėjimas anksčiau dar labiau padidina viešųjų ryšių svorį. Iki oficialių pranešimų, spekuliacijos apie siužetą, potencialias lokacijas, efektų sprendimus ir aktorių derybas lieka gausios. Vis dėlto, dabartinis vaizdas rodo, kad Jurassic franšizė yra pasirengusi toliau evoliucionuoti — subalansuodama nostalgiją su naujais kūrybiniais bandymais siekiant, kad filmai išliktų aktualūs ir patrauklūs XXI a. auditorijai.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą