Didelė žvaigždė, kuklus startas: kas nutiko Christy?

Didelė žvaigždė, kuklus startas: kas nutiko Christy?

Komentarai

6 Minutės

Didelė žvaigždė, kuklus startas: kas nutiko Christy?

Sydney Sweeney atvyko į filmo Christy premjerą lydima didelio dėmesio, akivaizdaus fizinio pokyčio ir apdovanojimų sezono kampanijų užnugaryje. Vis dėlto sportinis biografinis filmas Šiaurės Amerikoje atidarė itin kukliai – vos 1,3 mln. USD, o tai patalpina jį tarp dešimties prasčiausių atidarymų JAV kino istorijoje. Filmui, kuriuo siekta parodyti Sweeney kaip rimtą pagrindinę aktorę, tokie skaičiai yra aiški priminimo žinutė: vien žvaigždės vardas nebėra garantija bilietų pardavimams.

Filmas Christy pasakoja tikrą istoriją apie Christy Salters – Vakarų Virdžinijos kilmės bokserę, kilusią iš kuklaus kasyklų miestelio ir tapusią vėliau įtraukta į šlovės salę (hall of fame). Sweeney atsidavimas vaidmeniui – matomas kūno pokytis, įsitraukimas į bokso choreografiją ir intensyvios treniruotės – buvo plačiai aptariamas per spaudos renginius ir ankstyvus peržiūras. Nepaisant to, kritikai ir žodžio per žodį sklaida (word-of-mouth) dabar atrodo lemiami filmo likimui, nes komercinis startas paliko daug klausimų.

Be tiesioginių skaičių, šio atidarymo analizė atskleidžia platesnius kino industrijos reiškinius: auditorijos segmentavimą, premjerų laikų įtaką ir apdovanojimų sezono strategijų rizikas. Analizuojant bilietų pardavimus (box office) būtina atsižvelgti ne tik į vardą ekrane, bet ir į žanrą, reklamos kampanijos trukmę, kritikų atsiliepimus bei platintojų sprendimus dėl kino teatrų langų ir transliavimo galimybių.

Palyginimai ir kontekstas: sportiniai biografijos filmai ne pirmą kartą stringa

Tai nėra vienkartinis reiškinys. Pastaraisiais metais sportiniai dramatiniai filmai ir biografijos turi mišrų pasirodymą kasose. Pavyzdžiui, A24 produkcija The Smashing Machine su Dwayne Johnson ir MMA legenda Mark Kerr turėjo maždaug 50 mln. USD biudžetą bei atidarė su 5,8 mln. USD, o pasauliniai grynieji siekė apie 20 mln. USD – tai parodo, kad filmai gali sulaukti didesnio kultūrinio pastebėjimo, bet likti komerciniu požiūriu nusivylę, jei lūkesčiai buvo didesni.

Panašiai, aukšto profilio nesėkmės, tokios kaip The Adventures of Pluto Nash, Max Steel ar The Empty Man, tapo simboliais situacijoms, kai didžiuliai vardai ar egzotiškesnės idėjos neveikia plataus auditorijai. Christy atidarymas netgi nusileidžia žinomiems fiasko, tokiems kaip Rock the Kasbah ar siaubo-komedija Y2K. Šios palyginimo nuorodos, nors ir žiaurios, padeda suvokti platesnį trendą: mažesnės apimties dramoms, net jei jas laiko perspektyviomis jaunesnės kartos žvaigždės, dažnai trūksta priežasčių masiniam kino žiūrovui ateiti į teatrus be stipraus kritikų pritarimo ar ilgalaikės rinkodaros kampanijos.

Pramonės veiksniai, turintys įtakos

Keletas struktūrinių problemų prisideda prie tokio rezultato. Kino teatrų išankstiniai langai (theatrical windows) sparčiai siaurėja, srautiniai kanalai mažina skubos jausmą eiti į kino teatrus, be to, apdovanojimų sezono konkurencija yra itin intensyvi. Studijos vis dažniau kuria filmus su skirtingais tikslais: vieni skirti prestižui ir apdovanojimams (awards consideration), kiti – grynajam bilietų pelnui. Pagal daugumą vertinimų, Christy buvo nutaikytas daugiau į prestižinį segmentą – filmas, orientuotas į „Golden Globe“ ar Oskarų dėmesį, o ne į masinį hitą.

Black Bear Productions, studija, stovinti už Christy, turi eklektišką repertuarą: nuo Judy Foster ir Annette Bening filme Nyad iki Jason Statham A Working Man ir Guy Ritchie karinio laikotarpio The Ministry of Ungentlemanly Warfare. Jų 2024 m. mažesnio biudžeto siaubo filmas Immaculate, kuriame taip pat vaidino Sweeney, įrodė, kad aktorė gali būti pelningos teatrinės juostos galva – filmas surinko apie 35 mln. USD, turėdamas 9 mln. USD biudžetą. Tai rodo, jog problema ne pati Sweeney populiarumo trūkumas, o žanro pasirinkimas, laikas ir kritikų priėmimas lemia filmo komercinę sėkmę.

Yra kelios specifinės prielaidos, kodėl prestižinės trajektorijos kartais nepasirodo kaip bilietų pardavimų sprogimas:

  • Rinkodaros koncentracija į apdovanojimus, o ne į plataus masto auditorijos sužadinimą.
  • Konkurencija kino repertuare – keli dideli pasirodymai tuo pačiu metu gali išskaidyti auditoriją.
  • Žanro nuovargis: biografiniai dramatai ir sporto filmai kartais atrodo pazinti arba nepakankamai vizualiai patrauklūs plačiajai publikai.
  • Transliavimo strategijos: jeigu platintojas planuoja greitą perėjimą į srautinį turinį, tai gali sumažinti kino teatro lankymą, ypač tarp jaunesnės auditorijos.

„Christy atrodo kaip filmas, kuriam reikėjo daugiau kritinio šilumos nei reklamos dolerių“, – sako kino kritikė Anna Kovacs. „Kai biografija atidaroma taip tyliai, tai dažnai rodo neatitikimą tarp studijos apdovanojimų strategijos ir to, ką auditorija nori matyti kino teatruose šiuo metu.“

Užkulisiuose ir gerbėjų reakcija

Geriausios recenzijos ir žiūrovų atsiliepimai pabrėžė Sweeney atsidavimą vaidmeniui: autentišką kovų choreografiją, emocinį diapazoną ir fizinį įsitraukimą. Užkulisiuose žiniasklaidoje pasirodė pranešimų apie intensyvius treniruočių etapus, specialistų darbą choreografijoje, taip pat protezų ir makiažo naudojimą, kad būtų tiksliai perteikta Christy Salters fizinė išvaizda ir sužeidimų niuansai. Tai techniniai ir kūrybiniai elementai, kurie dažnai prideda filmui autentiškumo – svarbus aspektas biografiniame kine.

Tuo pačiu metu internetinė reakcija buvo mišri: socialiniuose tinkluose tarp vartotojų dominavo teigiami komentarai apie Sweeney, tačiau pasigesta stipraus palaikymo dėl tempimo, siužeto struktūros ir pasakojimo ritmo. Šie pastebėjimai gali būti reikšmingi – kai filmas stengiasi pritraukti plačią auditoriją, ne tik jau esančius gerbėjus, lėtas arba neryškus pasakojimas mažina „shareability“ ir antrinių diskusijų potencialą.

Filmo ateitis komerciškai dabar priklauso nuo kelių veiksnių:

  1. Kritikų ir apdovanojimų sezono šnabždesių intensyvumo: nominacijos arba festivaliniai įvertinimai gali prailginti filmo gyvenimą ir pritraukti naują publiką.
  2. Tarptautinių rinkų priėmimo: kai kurie filmai atgauna investicijas būtent užsienio kino teatrų dėka.
  3. Perėjimo į srautinį transliavimą arba VOD (video-on-demand) strategijos: stipri transliavimo kampanija gali padėti atrasti platesnę auditoriją ilguoju laikotarpiu.

Verta atkreipti dėmesį, kad kai kurie prestižiniai filmai „atsigauna“ lėtai: pradiniai rezultatai gali būti kuklūs, tačiau vėliau, gavus apdovanojimų nominacijas arba perkelti į srautinį turinį, juos atranda platesnė auditorija ir kritinis vertinimas gali pagerėti.

Ką tai reiškia Sweeney karjerai ir apdovanojimų lenktynėms

Viena silpna savaitgalio atidarymo rezultatas negarantuoja karjeros pabaigos. Sydney Sweeney toliau yra suplanuota figūruoti keliuose didesnės matomumo projektuose: Paul Feig filmas The Housemaid, numatomas Kalėdoms 2025 m., ir didelio profilio The Devil Wears Prada 2 kartu su Meryl Streep bei Anne Hathaway. Abu projektai rodo, kad studijos ir toliau mato ją kaip patrauklią aktorių ansamblinei arba komercinei produkcijai.

Vis dėlto Christy kuklus startas gali perskirstyti filmo perspektyvas apdovanojimų lenktynėse: nominacijų prognozės gali susilpnėti arba tapti mažiau tikėtinos be stipraus kritikų palaikymo ir aiškios kampanijos. Net jei filmas gautų kai kurių apdovanojimų nominacijas, konkurencija apdovanojimų sezono metu yra didžiulė, todėl studijos strategiją gali tekti koreguoti – didesnį dėmesį skiriant festivaliniams rodymams, tarptautinėms peržiūroms arba integracijai su transliavimo partneriais.

Sydney Sweeney industriniu požiūriu išlaiko pagreitį dėl kelių priežasčių:

  • Ji nuolat pasirodo tiek mažesniuose, tiek didesniuose projektuose, todėl jos matomumas išlieka aukštas.
  • Gebėjimas vadovauti pelningai nerizikingai produkcijai (kaip Immaculate) rodo, kad ji gali pritraukti auditoriją ir mažesnių biudžetų žanriniuose filmuose.
  • Dideliami komerciniai projektai suteikia jai galimybių išlikti pramonės radarose, nepriklausomai nuo vieno filmo kasos rezultatų.

Apibendrinant: Christy trumpas ir kuklus bilietų pardavimų startas yra pamoka apie leidimo strategiją, žanro nuovargį ir prestižinio kino ir teatrinės ekonomikos kintamumą. Tai priminimas, kad net talentingoms žvaigždėms reikia tinkamo laiko, kritinio palaikymo, kryptingos rinkodaros ir aiškios platinimo strategijos, kad meninis pasiekimas būtų paverstas į komercinę sėkmę.

Pridėtina detalė apie techninį kūrimo procesą: boxingo scenose svarbus yra ne tik aktorių fizinis pasirengimas, bet ir kaskadininkų choreografija, kameros kampai, montažas ir garso sprendimai, kurie kartu kuria kovos intensyvumo jausmą. Tokio lygio realizavimas gali sulaukti profesionalių apdovanojimų už kinematografiją, montažą ar garso dizainą, tačiau šie elementai nebūtinai užtikrina masinį bilietų pardavimų augimą be papildomos rinkodaros ir auditorijos įsitraukimo strategijos.

Galiausiai verta atkreipti dėmesį į auditorijos demografiją: biografiniai dramai dažnai pritraukia vyresnio amžiaus kino žiūrovus ir kino entuziastus, tačiau iki tol, kol filmas nepasirodys platesniuose demografiniuose kanaluose ar negaus stiprios socialinių tinklų kampanijos, jaunimo auditorija gali likti mažiau suinteresuota. Tai dar viena priežastis, kodėl Christy startas galėjo būti ribotas.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai