6 Minutės
Po metų gandų ir vieno daug dėmesio sulaukusio riboto sugrįžimo, Jack Bauer gali vėl pasirodyti kino ekrane. Šaltiniai nurodo, kad 20th Century Studios rengia 24 ilgametražio filmo projektą, o Imagine Entertainment — kurio prezidentas yra Justin Wilkes — patvirtino, kad projektas aktyviai formuojamas. Wilkes žurnalui Variety sakė, kad, nors derybos dar gana neformalaus lygio, „atsižvelgiant į geopolitinę padėtį, pasauliui galėtų praversti Jack Bauer“.
Kur dabar stovi 24 filmas
Showrunneris Howard Gordon taip pat pasisakė šiuo klausimu, pasakęs Deadline, kad filmas „tikrai juda į priekį“ ir kad kažkas yra kuriama. Vis dėlto bet koks oficialus patvirtinimas priklausys nuo DisneY sprendimo — jie šiuo metu valdo 20th Century Studios. Kalbant apie aktorių sudėtį, Kiefer Sutherland — kuris padarė personažą ikonišku 2001–2010 m. ir sugrįžo 2014 m. 12 dalių atgaivinimui — viešai išreiškė didelį norą vėl įsijausti į vaidmenį. Pastarieji pranešimai taip pat teigia, jog egzistuoja scenarijus, kuris jį tenkina.

Kodėl tai svarbu 2024 metais
24 pelnė reputaciją dėl įtempto, realiu laiku pasakojamo siužeto ir morališkai sudėtingo herojų vaizdavimo. Toks formatas buvo revoliucinis tinklo televizijai ankstyvaisiais 2000–iais; perkelus į kiną, jis gali tapti glaustuoju, intensyviu trileriu, išnaudojančiu franšizės procedūrines šaknis. Be to, toks žingsnis dera prie platesnio pramonės trendo: studijos dažnai gręžiasi į žinomus TV intelektualinės nuosavybės šaltinius, kad sukurtų kino ar riboto laiko leidinius — pagalvokite apie The X-Files filmus ar Sons of Anarchy ekranizacijas — kur žinomas herojus ir įmontuota fanų bazė sumažina riziką.
Kūrybiniai ir komerciniai klausimai
Siužeto struktūra ir tempo iššūkiai
Pavertus serialo formato, kuris vyko realiu laiku, į vieno filmo naratyvą, kūrybinės alternatyvos yra kelios: ar išlikti prie „skaičiuojančio laikrodžio“ koncepcijos, išplėsti geopolitinį mastą arba susitelkti į asmenišką, klaustrofobišką misiją? Kiekvienas pasirinkimas turi pasekmes tiek dramaturgijai, tiek komerciniam patrauklumui.
Laiko jausmo išlaikymas — vienas kertinių elementų, kuris diskusijose domino gerbėjus: ar filmas sugebės perteikti 24 kinetinį tempą, moralines dilemas ir nuolatinį spaudimą, neatsirandant lėtam „ištemptam“ televiziniam epizodui? Čia įsijungia montažas, garso dizainas, ir režisūrinės priemonės: trumpi kadrai, dinamiškas garso takelis ir redagavimo taktika, imituojanti „minutė po minutės“ naratyvą, gali padėti išlaikyti intensyvumą.
Rizika ir atlygis studijos perspektyvoje
Komerciniu požiūriu, adaptacija turi privalumų: pretenzijos į tarptautinę auditoriją, žinomas vardas ir galimas kruopštus marketingas, nukreiptas į senąją fanų bazę bei naujus žiūrovus, ieškančius politinių trilerių ir veiksmo. Tačiau yra ir rizikų — projekto biudžetas, režisieriaus pasirinkimas, prodiuserių vizija ir DisneY sprendimų lenta gali nulemti, ar filmas bus labiau „kino“ ar „televizijos“ tono. Laikantis tendencijos į transmedijinį turinį, sprendimas dėl platinimo (teatruose, srautinėse platformose ar hibridiniu būdu) bus svarbus komerciniam modeliavimui.
Taktiniai ir techniniai aspektai
Režisūra ir stilistika
Režisūros pasirinkimas bus lemiamas: ar studija rinksis režisierių, turintį patirties su realiu laiku ar dokumentiniu stiliumi, ar labiau tradicinį veiksmo kino kūrėją? Stilistiniai elementai, kuriuos gerbėjai sieja su 24 — padalintas ekranas, minutės koregavimai, intensyvus artimo plano darbas — gali būti adaptuoti į kino kalbą, tačiau reikės įvertinti, kaip tai bus priimta platesnei auditorijai.
Kūrybinė komanda: scenarijus, montažas, garso takelis
Scenarijaus plėtra ir revisions procesas priklausys nuo keleto faktorių: autoriaus(-ių) patirties su daugiapakopiais, intensyviais siužetais, aktorių įsitraukimo lygio (pvz., Sutherland pageidavimai) ir studijos strategijos. Montažas taps kertiniu įrankiu, kad būtų palaikomas laiko spaudimas; garso takelis ir mišinys — kritiškai svarbūs siekiant išlaikyti tenziją. Muzikinė tematikos adaptacija gali padėti sujungti priminimus apie serialą su nauju, kinematografiniu tonu.
Veiksmo choreografija ir saugumas
Veiksmo choreografija filmui, ypač jei akcentuojamas realistiškas, žemiškas stilius, reikalautų patyrusių kaskadininkų, puikios fizinės pasirengimo, ir scenarijaus, suderinto su saugumo protokolais. Šių dienų auditorija vertina autentiškumą: mažiau žymesnio CGI, daugiau praktinių efektais ir profesionaliai atliekamų kaskadinių scenų gali padidinti filmo patrauklumą.
Fanų ir industrijos reakcija
Fandomas daugiausia optimistiškai vertina galimybę vėl pamatyti Bauerio nepalaužiamą pragmatizmą. Ilgamečiai gerbėjai pabrėžia kultines serialo savybes: padalintas ekranas, minutė po minutės redagavimas ir moralinės dilemos, kurios sudarė 24 atpažįstamą autentiškumą. Kiti žiūrovai ir kritikai stebės, ar filmas gebės pateikti naują, labiau sinoptinį pasakojimą, kuris tiktų kino formatui.
Pramonės pusėje šis žingsnis laikomas logišku: studijos vis labiau žvalgosi į televizijos IP kaip į galimybes sugrąžinti žinomus vardus į kino teatrus ar didelių įvykių formatus. Toks modelis sumažina rinkodaros riziką, tačiau reikalauja aukštos kokybės įgyvendinimo, kad būtų pasiektas platesnis sėkmės rodiklis.
Vertinimas pagal panašias adaptacijas
Istorija rodo, kad ne visos televizijos adaptacijos į filmą pasiteisina: sėkmė priklauso nuo to, kaip gerai išlaikomas intymiškumas ir autentiškumas, kartu pritaikant formato mastą. Pavyzdžiai, kaip The X-Files ar Sons of Anarchy, parodo, kad gerai suplanuotos adaptacijos gali pritraukti ir senus, ir naujus žiūrovus, tačiau jos taip pat reikalauja aiškios strategijos dėl tono, ritmo ir distribucijos.
Atsargus optimizmas: galimi scenarijai
Optimistinis scenarijus
Jeigu Disney duos žalią šviesą ir projektas sulauks reikiamų resursų, 24 filmas gali tapti modernizuotu Jack Bauer portretu: veiksmingas, intensyvus trileris, išlaikantis realaus laiko pojūtį, bet priderintas prie kino formato. Tai reikštų aukštos klasės režisūrą, kruopštų montavimą ir aiškią marketingo kampaniją, kuri sutelkia tiek nostalgiją, tiek naują intrigą tarptautinei auditorijai.
Santūresnis scenarijus
Alternatyvus scenarijus — projektas įgauna „televizinį“ toną arba patenka į ilgą perrašymo ir perplanavimo etapą, dėl ko jo premjera užsitęs. Toks kelias gali sumažinti pradinį impulsą, bet leidžia kūrybinei komandai eksperimentuoti ir išvengti paviršutiniško sprendimo.
Neigiamas scenarijus
Galiausiai, jei DisneY nuspręs nesuteikti palaikymo arba scenarijus nepritars pagrindiniam talentui, projektas gali būti sustabdytas arba transformuotas į riboto serialo projekto formą platformai. Tokiu atveju 24 paveldas gali būti išlaikytas, bet ne per kino kanalą.
Strategijos sėkmei užtikrinti
- Aiški kūrybinė vizija, kuri paaiškina, kaip realaus laiko naratyvas funkcionaliai persikelia į filmą.
- Scenarijaus pataisos, įtraukiant patyrusius žanro rašytojus, gebančius kurti įtampą ir moralines dilemas kompaktiniu formatu.
- Režisierius, turintis patirties su intensyviais personažo vedamais trileriais arba su realaus laiko stilistika.
- Marketingo planas, derinantis nostalgišką kampaniją su aktualiais geopolitiniais naratyvais, siekiant pritraukti tiek senus gerbėjus, tiek naujas auditorijas.
- Tinkamas platinimo modelis — teatro pasirodymas su vėlesne srautinio perdavimo strategija gali optimizuoti pajamas ir auditorijos pasiekiamumą.
Išvados
Idėja grąžinti Jack Bauer į kino ekraną kelia tiek entuziazmą, tiek klausimų. Jei projektas bus patvirtintas ir tinkamai įgyvendintas, tai gali būti proga atnaujinti 24 franšizę naujai kartai, išlaikant originalo kovos su laiku dvasią ir moralinius konfliktus. Tačiau sėkmė priklausys nuo kūrybinės vizijos, studijos sprendimų ir to, ar pavyks suderinti televizijos formato intensyvumą su kino kalba.
Kol kas verta tikėtis kruopštaus scenarijaus redagavimo, diskusijų apie toną ir mastą, bei apgalvotos gamybos. Bet kuriuo atveju, idėja apie Jack Bauer sugrįžimą vėl sukelia diskusijas tarp televizijos į kiną adaptacijų entuziastų ir politinių trilerių gerbėjų.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą