5 Minutės
Naujas duetas patvirtintas Hollywood'o „Gundam“
Ilgai rengtas gyvo veiksmo filmas pagal ikoninius „Gundam“ mechaninius robotus Holivude atrodo po truputį formuojasi: žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad kylantis žvaigždė Noah Centineo prisijungs prie Sydney Sweeney šioje kino adaptacijoje. Sweeney jau patvirtinta kaip viena iš pagrindinių aktorių, ir — neįprastai jaunam bloko biudžeto projektui — ji aktyviai dalyvavo atrankos sprendimuose. Tai leidžia manyti, kad tarp dviejų herojų galinti atsirasti stipri chemija taps filmo emocionaliu pagrindu ir bus ne tik vizualinis trūkis, bet ir pasakojimo šerdis.
„Gundam“ pradėjo savo gyvavimą 1979 metais ir nuo to laiko tapo kertiniu Japonijos popkultūros akmeniu: serialai, anime, manga, kino filmai, televizijos serijos, begalė modelių rinkinių („Gunpla“) ir plataus masto merchandisingas patvirtino jo įtaką. Originali Universal Century (UC) siužetinė linija sukasi apie žmonijos plėtrą į orbitines kolonijas, politinius prieštaravimus ir įtampas, kurios galiausiai virsta didelio masto karu — tokiu konfliktu, kuriame tradiciškai kovoja milžiniški mobilieji kostiumai. Naujojo filmo, kaip pranešama, vizija interpretuoja tą pasaulį taip, kad į karo gniaužtus pakliūna du kariai iš priešingų pusių — ir jų santykiai balansuoja tarp priešiškumo, privalomų pareigų ir traukos, kuri gali komplikuoti sprendimus mūšio lauke ir už jo ribų.
Ką reiškia šis castingas
Centineo ir Sweeney poravimas signalizuoja aiškų ketinimą sujungti bloko biudžeto spektaklį su jaunatviška, charakterine romantika: galima įsivaizduoti klasikinę Romeo ir Julija temą, tačiau įrėmintą milžiniškų robotų kovomis. Noah Centineo, kurio karjera apima tiek jausmingų romantinių vaidmenų, tiek veiksmo projektus, atneša papildomą masių trauką ir žiūrovų simpatiją — tai ypač svarbu plečiant franšizės auditoriją už Japonijos ribų. Pastaraisiais metais jo vaidmenys gatvės kovų ir veiksmo žanruose parodė, kad jis gali derinti charizmą ir fizinį pasirengimą reikalaujančias scenas. Sydney Sweeney, žinoma dėl režisūrinio darbo su emocingais ir kompleksiškais personažais nuo nepriklausomų dramų iki plataus populiarumo televizijos projektų, įneša dramatišką gilumą, kuris gali subalansuoti spektaklio mastą ir suteikti istorijai žmogiškų atspalvių.
Tokio tipo castingas taip pat yra strateginis žingsnis siekiant pritraukti platesnę tarptautinę auditoriją: Noah Centineo turi stiprią jaunų žiūrovų bazę Vakaruose, o Sydney Sweeney pripažinimą tarp kritikos ir serialų žiūrovų. Toks derinys gali padėti „Gundam“ filmui pasiekti balansą tarp grąžinimo ilgamečiams gerbėjams, kurie vertina ištikimybę techninei ir teminei medžiagai („mecha“, karinės intrigos, politinės permainos) ir naujos kartos žiūrovų, kurie ieško emocinio ryšio, veikėjų arkų ir romantikos elementų. Be to, jei Sweeney dalyvavo atrankoje, tai rodo, kad režisūra ir prodiuseriai linkę į aktorių įsitraukimą kūrybiniuose sprendimuose, kas gali pagerinti personažų autentiškumą ir tarpveiką ekrane.
.avif)
Iššūkiai, palyginimai ir kontekstas
Animuotų darbų adaptavimas į Holivudo realybę niekada nėra paprastas uždavinys. Gerbėjai prisimena įvairaus pasisekimo pavyzdžius: „Cowboy Bebop“ Netflix versija padalino auditoriją — kai kuriems žiūrovams ji nepavyko perteikti originalios atmosferos, o kiti įvertino pastangas modernizuoti serialą. „Alita: Battle Angel“ sulaukė pagyrimų už vizualinį atlikimą ir technologinius sprendimus, tačiau taip pat kėlė diskusijas apie kultūrinę vertimo problematiką ir tonų pritaikymą vakarietiškai auditorijai. Panašiai „Gundam“ esmė yra mastas: reikia padaryti taip, kad milžiniški robotai jaustųsi įtikinamai technine prasme, bet kartu išliktų emociniu požiūriu reikšmingi, o tai reikalauja nepriekaištingos vizualinės kalbos, veikėjų raidos ir garso/sporto dizaino.
Praėjusios mecha ir didelio masto spektaklio adaptacijos – pavyzdžiui, Guillermo del Toro „Pacific Rim“ – parodė, kaip galima pasinerti į efektų ir didingos kovos malonę, tuo pačiu kuriant žiūrovui įtaigias vizualines patirtis. Tačiau „Alita“ primena, kad svarbu išlaikyti originalo teminį pulsą, o ne vien tik nukopijuoti estetiką. „Gundam“ turi papildomą sudėtingumą dėl savo platus laiko juostos (pvz., Universal Century, After Colony, Future Century ir kt.), todėl sprendimas, kurį laikmetį ar sagą adaptuoti, ir kokio masto ištikimybę išlaikyti, lemia tiek pasakojimo pobūdį, tiek gerbėjų reakcijas.
Projektas buvo kuriamas nuo 2018 metų ir per tuos metus keitėsi kūrybinės komandos nariai — Jordan Vogt-Roberts buvo vienu metu susijęs su projektu, o 2024 metais režisieriaus vairą perėmė Jim Mickle, pažįstamas iš darbų, tokių kaip „Sweet Tooth“. Toks ilgas ir permainingas gamybos ciklas pabrėžia, kokie sudėtingi yra bandymai sukurti ištikimą ir tuo pačiu komerciškai patrauklų „Gundam“ filmą: reikia suderinti gerbėjų lūkesčius, tarptautinį pardavimo potencialą, didelio biudžeto VFX reikalavimus ir stiprias aktorių bei režisūros vizijas.
Gerbėjai išlieka atsargiai optimistiški: socialinių tinklų diskusijos išreiškia susidomėjimą dėl Sweeney dalyvavimo ir viltį, kad Centineo pasirinkimas suteiks žvaigždės patrauklumą kartu su autentišku personažų darbu. Jei filmas sugebės tinkamai sujungti techninį meistriškumą (CGI, praktiniai modeliai, judesio fiksacija) su stipria veikėjų dinamika, jis galėtų paleisti naują gyvų veiksmų adaptacijų bangą, kurioje vizualinė ambicija derėtų su giliais pasakojimais. Be to, sekantis etapas bus ir rinkodaros strategija: kaip pristatyti „Gundam“ plataus masto auditorijai, išlaikant pagarbią nuorodą į šaltinį bei pritraukiant naujus žiūrovus, kurie galbūt nekartojo modelių ar nesekė anime serijos anksčiau.
Reikėtų atkreipti dėmesį į techninius sprendimus, kurie dabar tampa standartu didelio masto mecha filmams: judesio fiksacija (motion capture) gali padėti užfiksuoti aktorių emocijas ir perkelti jas į robotų animaciją, tuo tarpu praktinės maketų dalys arba hibridiniai sprendimai (derinant praktinius pavyzdžius su CGI) gali suteikti scenoms papildomo svorio ir tekstūros. Garso dizainas ir kompozicija taip pat yra kritiškai svarbūs — robotų judesio, šūvių, variklių ir aplinkos garsai turi būti sukurti taip, kad perteiktų ne tik destrukcijos mastą, bet ir emocinę svorį, kai veikėjai priima sunkius sprendimus. Muzikos pasirinktas tonas gali padidinti pasakojimo intensyvumą: ar filmas eisi link epinės orkestracijos, ar rinksis modernesnį, elektroninį garso takelį, turės įtakos, kaip žiūrovai priims atmosferą.
Galutinė pastaba: šis duetas žada filmą, kuris nori tiek jaudinti, tiek sukelti jausmų. Ar Holivudas sugebės įvykdyti „Gundam“ milžiniškus lūkesčius, išliks viena įdomiausių istorijų, kurias reikės stebėti tiek kūrybinės komandos, tiek gerbėjų ir kino pramonės akimis. Svarbiausias iššūkis — sukurti balansą tarp techninės įtaigos, vizualinio stebuklo ir tikro, žmogiško pasakojimo, kuris įtikins tiek ilgalaikius „Gundam“ fanus, tiek naują pasaulinę auditoriją.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą