6 Minutės
Netflix oficialiai įvardijo pirmąją žvaigždę ilgai lauktam gyvam Assassin’s Creed serialui: Toby Wallace. Jį dauguma pažįsta iš HBO serialo Euphoria ir juostos Bikeriders; Wallace'as gaus reikšmingą vaidmenį projekte, paremtame Ubisoft hitu — franšize, kuri pardavė daugiau nei 230 milijonų žaidimų ir sulaukė ištikimos pasaulinės gerbėjų bendruomenės.
Kuo bus serija
Serialas žada originalią istoriją, įterptą į Assassin’s Creed prekių ženklo mitologiją: šimtmečius trunkantį slaptą konfliktą tarp dviejų šešėlinių ordinų. Viena grupė siekia formuoti žmonijos likimą per manipuliaciją ir kontrolę, o kita kovoja už laisvąją valią ir asmens pasirinkimą. Vietoje jau žinomų žaidimų siužetų atkūrinėjimo, Netflix adaptacija seks naujus veikėjus, kurie judės per svarbius istorinius momentus ir darys įtaką žmonijos istorijos krypčiai — toks formatas atveria galimybę tiek platų epochos rekvizitų ir kostiumų naudojimą, tiek šiuolaikinio siužeto įtampą ir modernias siužetines linijas.
Tokiu būdu serija gali derinti klasikinį Assassin’s Creed žaidimų elementą — istorinių epochų, konspiracijų ir paslapčių tyrinėjimą — su televiziniu, personažais grįstu pasakojimu. Tai leidžia praplėsti mitą tiek geografine, tiek chronologine prasme: nuo viduramžių iki Renesanso ar net XX a. įvykių, o taip pat išlaikyti šiuolaikinę liniją, susijusią su Animus tipo technologijomis ar korporatyvineis manipuliacijomis.
Be to, originalus scenarijus suteikia progos pateikti naujas perspektyvas žaidimų gerbėjams ir pritraukti žiūrovus nepažįstamų su franšize: nauji personažai, stiprus istorinis kontekstas ir kruopščiai vystoma intriga gali padėti serialui tapti nepriklausomu kūriniu, kuris vis dėlto gerbia originalų žaidimų palikimą.
Kur ir kada prasidės gamyba
Pagal 2020 m. Netflix ir Ubisoft pasirašytą susitarimą, serijos gamyba numatyta pradėti Italijoje 2026 metais. Italija bus pagrindinė filmavimo lokacija, nors tiksli istorija ir laikotarpis, kuriuos serialas tiksliai atkurs, kol kas neatskleidžiami. Šalies turtinga architektūra, įvairiapusės kraštovaizdžio vietovės ir autentiškos istorinės vietos daro ją natūraliu pasirinkimu Assassin’s Creed adaptacijai — franšizė nuo pat pradžių dažnai naudojo realius istorinius fonus, kad sustiprintų žaidimų pasakojimą ir atmosferą.
Italija siūlo platų kūrybinių galimybių spektrą: nuo senamiesčių ir piligriminių kelių iki jūrinių uostų ir naujesnių pramoninių rajonų. Tokios vietos leidžia laisvai keisti laiką ir erdvę tarp epochų, filmuoti privačias scenas uždarose istorinių pastatų erdvėse arba atviras, didelio masto mūšio aistras primenančias panoramas. Gamybos etapai apims pasiruošimą — scenarijaus pabaigą, kostiumų ir rekvizitų kūrimą, istorinių konsultacijų užsakymą ir lokacijų leidimų gavimą, kas gali užtrukti kelis metus iki pat filmavimo pradžios 2026 m.
Prieš pradedant filmuotis, kūrybinė komanda tikriausiai vykdys archeologinius ar istorinius tyrimus, dirbs su kostiumuotųjų dailininkais ir stengsis rasti vietas, kurios gali autentiškai atkurti pasirinktas istorines epochas. Gamybos lokalizacija Italijoje taip pat leidžia panaudoti vietinius filmavimo mokymo ir gamybos resursus, o tai gali padėti efektyviau valdyti biudžetą ir logistiką.

Showrunners, tonas ir kūrybinis paveldas
Roberto Patiño — kurio biografijoje yra darbai prie Westworld ir Sons of Anarchy — ir David Wiener, žinomas iš The Killing ir Halo, dirbs kaip serialo bendraautoriai, showrunneriai ir vykdomieji prodiuseriai. Šis kūrybinis tandemas rodo, jog Netflix siekia sujungti didelio masto pasaulio kūrimą (world-building) su stipriu personažų dramatizavimu, remdamasis tą vyresnę, serijinėms vaizdo žaidimų adaptacijoms tinkamą naratyvinę struktūrą, kuri pastaraisiais metais pelnė palankumą kritikų ir žiūrovų tarpe.
Patiño ir Wiener patirtys rodo gebėjimą kurti tiek žanrines intrigas, tiek sudėtingus charakterius, o tai ypač svarbu formuojant ilgalaikę televizijos seriją, kurioje mitologiniai atskleidimai ir daugiasluoksnės siužetinės linijos yra kertiniai elementai. Jų kūrybinis požiūris gali padėti išlaikyti balansą tarp epinių istorinių scenų ir intymių, emocinių momentų, kurie tūrėtų išlaikyti žiūrovų susidomėjimą per kelias sezonų trajektorijas.
Be to, šios kūrybinės figūros turi patirties su aukšto lygio produkcijos reikalaujančiais projektais, įskaitant specialiuosius efektus, sudėtingus inscenizavimus ir intensyvų aktorių darbą. Tai reiškia, kad serialas turėtų ambiciją siekti aukšto gamybos lygio, profesionalių vizualinių efektų (VFX) ir kruopštaus scenarijaus, kurie yra kertiniai sėkmingų vaizdo žaidimų adaptacijų komponentai.
Lyginant su kitomis sėkmingomis adaptacijomis — pavyzdžiui, The Last of Us ar Halo — matome, jog pagarbus žaidimo medžiagos vertimas į televizijos formatą dažnai reikalauja subalansuoti fanų lūkesčius ir kino/TV pasakojimo reikalavimus. Assassin’s Creed su savo platus istoriniu mastu turi galimybę išsiskirti: kelios epochos per sezonus, skirtingi geografijos motyvai, kultūrinis kontekstas ir detalūs istorinių laikotarpių atvaizdavimai gali suteikti serialui tikrą valstybinį mastą ir išskirtinumą tarp kitų žaidimų adaptacijų.
Toby Wallace: strategiškas castingas
Wallace'o pasirinkimas pažymi jo sugrįžimą į Netflix (jis anksčiau pasirodė seriale The Society) ir ateina po intensyvios darbo apimties, įskaitant trečiojo Euphoria sezono užbaigimą HBO. Jo kūrybinis diapazonas — nuo nepriklausomų filmų, tokių kaip Eden ir Last Days, iki televizinių projektų kaip Pistol — rodo jo pajėgumą atstovauti sudėtingus, moraliniais pilkus personažus, kurie dažnai yra reikalingi dramatiškose istorijose su filosofinėmis ir etinėmis implikacijomis.
Tokio tipo vaidmenys reikalauja aktoriaus, galinčio subtiliai kūnu ir žodžiu perteikti vidinę įtampą, vidinius konfliktus ir spąstus, kuriuos dažnai sukelia moralinės dilemos — visa tai dažnai yra Assassin’s Creed naratyvo branduolys. Wallace'o iki šiol atlikti vaidmenys rodo jo gebėjimą derinti intensyvumą ir empatiją, o tai yra svarbu, kai reikia sukurti emocinį žiūrovo ryšį net ir per grandiozines istorines scenas.
„Wallace atneša intensyvumą ir intymumą, kurie gali įtvirtinti tiek platų, tiek asmenišką Assassin’s Creed pasakojimą,“ sako kino istorikas Marko Jensen. „Jeigu serialas sugebės subalansuoti istorinius spektaklius su žmogaus lygmens iššūkiais, jo vaidmuo gali tapti emociniu centru, kurio reikės auditorijai.“
Be to, tokia casting strategija siunčia aiškų signalą industrijai: Netflix siekia derinti jaunus, talentingus aktorius su aukšto profilio kūrybinių komandos nariais, taip stengiantis sukurti projektą, kuris būtų tiek komerciškai patrauklus, tiek kritiškai vertinamas.
Pramoninis kontekstas ir gerbėjų reakcija
Naujiena sukėlė gausų atsaką socialiniuose tinkluose. Žaidimų gerbėjai santūriai optimistiški: daugelis gyrė ambiciją naudoti naujus protagonistus ir istorines gijas vietoje bandymo tiesiogiai perkelti jau esamą žaidimo siužetą. Tokia strategija dažnai leidžia kūrėjams išlaikyti franšizės dvasią, tuo pačiu suteikiant erdvės kūrybinei laisvei ir naujų žiūrovų pritraukimui.
Pramonės stebėtojai pastebi, kad tai yra platesnės tendencijos dalis: srautinių platformų investicijos į aukščiausios klasės vaizdo žaidimų adaptacijas. Toks požiūris leidžia panaudoti jau turimą intelektinę nuosavybę (IP) ir jos gerbėjų bazę, tuo pačiu kurti aukštos vertės turinį, kuris gali ilgai išlikti platformų kataloguose. Ilgalaikiai serijų modeliai, kuriuose leidžiama atskleisti mitus ir plėtoti daugiasluoksnius veikėjų arkus per kelis sezonus, tampa vis populiaresni tarp prodiuserių ir abonentų.
Užkulisiuose scenarijaus rašytojai, turintys patirties žanrinėje televizijoje ir serializuotame naratyve, leidžia manyti, kad Netflix linksta į ilgalaikį serialo formatą — tokį, kuris suteikia galimybę palaipsniui atskleisti mitologiją ir vystyti daugiasluoksnius personažų keliu, o ne telktis į vieno sezono apgaubtą, uždarą istoriją.
Techniniai iššūkiai taip pat aptariami: aukšto lygio istorinių epochų atkūrimas reikalauja investicijų į kostiumus, scenografiją, kaskadininkus, kovos choreografiją ir vizualinius efektus. Tokie elementai gali padidinti gamybos biudžetą, tačiau tuo pačiu jie ir yra pagrindinės priemonės, leidžiančios serialui atrodyti autentiškai ir pritraukti platesnę auditoriją.
Ar Assassin’s Creed sugebės atitikti žaidimų tonalumo aukštumas ar taps visiškai atskiru, savarankišku franšizės kūriniu — parodys laikas. Tačiau su Toby Wallace pasirinkimu, patyrusiais showrunneriais ir numatyta gamyba Italijoje, Netflix gyvoveikio versija jau dabar atrodo kaip viena įdomiausių televizinių adaptacijų, laukiančių premjeros.
Galutinė pastaba: gerbėjams reikėtų derinti lūkesčius su kantrybe — gamyba neprasidės dar kurį laiką, tačiau kūrybinės komandos patirtis ir ambicijos daro projektą vertą atidžios stebėsenos ir susidomėjimo.
Ši adaptacija gali tapti reikšmingu etapu tiek video žaidimų adaptacijų evoliucijoje, tiek populiariosios kultūros lauke: jeigu pavyks tinkamai subalansuoti istorinį tikslumą, modernią dramas ir gerbėjų lūkesčius, serialas galėtų tapti pavyzdžiu, kaip perkelti žaidimų naratyvą į ilgalaikį, televizijos formatui pritaikytą pasakojimą. Tai taip pat reikštų naujas galimybes vietos kino pramonei Italijoje, aktoriams, specialistams ir kūrybiniams partneriams, kurie dalinsis savo patirtimi kuriant didelės apimties televizinius projektus pasauliniu mastu.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą