For Liberty: Helldivers 2 fanų filmas ir bendruomenė

For Liberty: Helldivers 2 fanų filmas ir bendruomenė

Komentarai

6 Minutės

Kai fanai pavertžia žaidimą kinu

Naujas fanų sukurtas filmas, įkvėptas žaidimo Helldivers 2, pasirodė internete ir greitai tapo diskusijų objektu žaidimų ir kino bendruomenėse. Pavadintas For Liberty, šis maždaug valandos trukmės animacinis trumpametražis buvo sukurtas savanorių iš „YouTube“ kolektyvo Plot Coalition ir jungia šaulyno estetinius elementus su stebinančiai kinematografiniu požiūriu. Eurogamer jį pavadino didžiausiu iki šiol pasirodžiusiu Helldivers 2 fanų darbu, o vien tik anonsas per pastarąsias savaites sulaukė maždaug 300 000 peržiūrų. Toks dėmesys atkreipia dėmesį į fanų kūrybą, žaidimų animaciją ir augantį interesą dėl neoficialių projektų, kurie apjungia bendruomenės išmonę ir vizualinį pasakojimą.

Stilius, balsų vaidinimas ir kūrybinis variklis

For Liberty perima ryškią, militarizuotą Helldivers 2 estetiką ir pasakoja apie mažą Super Earth kareivių būrį, keliaujantį per absurdiškai priešišką šio trečio asmens šaulyno galaktiką. Filme balsus įgarsino šeši aktoriai, tarp jų Kevin Lawer, kuris įgarsina Veteraną — archtipinį karys archetipą, kontrastuojantį su žaidimo žinomu talismanu John Helldiver. Lawer yra pasakojęs, kad su žaidimu susipažino tik po to, kai jis išleistas Xbox platformoje šiais metais, ir kad žaidimo žaidimo metu gauta patirtis padėjo jam rasti toninį balansą vaidmeniui: dalis santūraus sarkazmo, dalis herojiško bravūro. Tokia balso režisūra ir vokalinė dinamiką prisideda prie filmo animacijos ir padeda sukurti įtraukiančią atmosferą, kuri rezonuoja su žaidimo kooperacine patirtimi.

Užkulisiniuose darbuose Plot Coalition komanda nusprendė remtis žaidimo humoru ir pasaulio kūrimu, o ne bandyti atkartoti Holivudo blokbasterį. Rezultatas yra kūrinys, svyruojantis tarp grubaus mokslinės fantastikos veiksmo ir itin specifiško vidinių juokelių komedijos — tokios, kuri klesti kooperacinėse rungtynėse ir lobių kambariuose. Šis toninis mišinys yra sąmoningas: kūrėjai išleido tris anonsus, kurie perteikė skirtingas nuotaikas (aiškiai patriotinis, tamsus ir santūrus, bei vidurio kelio anonsas, apjungiantis lengvumą ir įtampą), taip ruošiant žiūrovus filmui, kuris yra žaismingas, bet ne vien tik parodija. Tokia požiūrio strategija padėjo pritraukti platesnę auditoriją — tiek aktyvius Helldivers 2 žaidėjus, tiek filmų žiūrovus, domisi fanų animacija ir žaidimų bendruomenės kūryba.

Bendruomenės reakcija ir oficialūs signalai

Nors For Liberty nėra oficialus Sony ar Helldivers 2 kūrėjų Arrowhead projektas, priėmimas tarp fanų buvo itin palankus. Lawer teigia, kad neigiama reakcija buvo minimali, o daugelis žiūrovų pirmiausia domisi projekto trukme — ženklas, kad auditorija nori daugiau turinio. Kūrėjai taip pat praneša, kad Arrowhead pastebėjo projektą; pagal filmo kūrėjų teiginius, studija net surengė peržiūros renginį (watch-party) prie premjeros. Tokia kūrėjų ir fanų sąveika atspindi augančią pramonės tendenciją: studijos vis dažniau priima žemės lygio kūrybą kaip praturtinantį elementą vietoj teisinių grėsmių.

Bendruomenės palaikymas pasireiškė ne tik entuziastingais komentarais — socialinių tinklų diskusijos, specialios forumų temos ir fanų analizės rodo, kad For Liberty tapo katalizatoriumi platesnėms diskusijoms apie žaidimų animaciją, fanų filmus ir gerąją praktika bendradarbiaujant su žaidimų kūrėjais. Tai taip pat paskatino kitus nepriklausomus kūrėjus svarstyti apie panašius animacinius projektus ar trumpametražius filmus, kuriuose būtų išryškinta kooperacinio žaidimo patirtis ir jos humoras, paverčiant žaidimų memus ir žaidimų naratyvą kino forma.

Kaip For Liberty dera prie fanų filmų ekosistemos

Fanų kuriami žaidimų filmai nėra naujiena, tačiau For Liberty užima platesnį spektro galą tarp savanoriškai gaminamų adaptacijų. Vertinga palyginti jį su kitais fanų į ekraną perkeltų projektų pavyzdžiais: Bungie ir 343 Industries anksčiau palaikė Halo turinį link labiau poliruotų gyvojo veiksmo projektų, tokių kaip Forward Unto Dawn, o franšizės kaip Fallout paskatino mylimus nepriklausomus trumpametražius projektus, pavyzdžiui Nuka Break, kurie auditoriją rado per komediją ir pasaulio kūrimą. For Liberty stovi kažkur tarp šių modelių — jis ambicingesnis už daugumą trumpametražių fanų filmų, tačiau vis dar išdidžiai mėgėjiškas savo gamybos šaknimis.

Ekonominis ir teisinis šių darbų pilkasis laukas taip pat vertas aptarti. Neoficialūs fanų filmai dažnai balansuoja tarp pagarbos originalui ir intelektinės nuosavybės apribojimų. Daugelyje jurisdikcijų teisės aktai apie autorines teises gali suteikti kūrėjams ribotą laisvę kurti remiksus ar fanų turinį, tačiau rizika vis tiek egzistuoja, ypač kai projektai tampa komerciškai reikšmingi. Šiuo metu Arrowhead palaikantis požiūris rodo palankumą arba bent jau toleranciją, ypač kai projektas papildo, o ne silpnina originalo prekės ženklą. Iš kultūros perspektyvos For Liberty demonstruoja, kaip daugelio žaidėjų kooperacinis žaidimas gali beveik organiškai generuoti pasakojimo šoninius projektus; tos pačios socialinės dinamikos, kurios žaidime sukuria juoką ir bendradarbiavimo iššūkius — komandinė veikla, dalijimasis juokeliais, eskalacijos chaosas — natūraliai verčiasi į filmuotą fanų turinį.

Kodėl Helldivers 2 įkvepia tokią atsidavimo lygį

Atsakymas iš dalies slypi pačio žaidimo kooperacinėje DNR. Helldivers 2 pabrėžia bendrą pasakojimą: žaidėjai kuria savo misijas, draugiškas ugnies klaidos ir neįtikėtinos pergalės tampa memų ir trumpų istorijų žaliava. GDC (Game Developers Conference) žaidimo režisierius netgi aptarė žaidėjo varomą pasakojimą kaip dizaino tikslą; For Liberty yra tiesioginis to idėjos kultūrinis pasireiškimas. Tokia žaidimo struktūra leidžia bendruomenėms kurti atributus, ritualus ir juokelius, kurie lengvai persikelia į fanų literatūrą, meną ir animaciją.

Kevin Lawer mintys gerai atspindi bendruomenės etiką: žaidėjai palaiko vieni kitų vidinius juokus, ritualizuoja tam tikras frazes ir traktuoją parodinio patriotizmo šūkius su džiaugsmingu rimtumu. Toks bendruomeninis humoras daro žaidimą derlinga dirva fanų fikcijai, vizualiniam menui ir dabar — gana dideliam animaciniam filmui. Be to, Helldivers 2 mechanikos, pavyzdžiui, intensyvios kooperacijos ir netikėtos žaidimo situacijos, suteikia daug siužetinių galimybių, kurias galima interpretuoti ir išplėtoti animacijoje ar fanų kuriamuose epizoduose.

Kritinė perspektyva: prisirišimas su ribomis

Vertinga panaudoti švelnų kritinį objektyvą. Fanų filmai kartais supaprastina sudėtingą originalą iki karikatūros arba pernelyg pasikliauna vidiniais juokeliais, kurios suprantamos tik uždarai bendruomenei. For Liberty išvengia daugumos tokių pavojų, įsipareigodamas nuosekliai vizualinei tapatybei ir aiškiam pasakojimo stuburui, tačiau žiūrovai, kurie nėra susipažinę su Helldivers 2 žaidimo kultūra, gali praleisti reikšmingą dalį nuorodų. Tarptautinė publika ir naujokai dažnai geriausiai filmo patirtį gauna kaip papildomą kūrinį, lydimąjį turinį, o ne kaip visiškai savarankišką epinį kūrinį. Tai reiškia, kad For Liberty labiau tinka kaip fanų bendruomenės dokumentas nei kaip nepriklausomas šiuolaikinis epas.

Filmų kritikė Anna Kovacs pateikia išorės žvilgsnį: „For Liberty įrodo, kad fanų kūrybiškumas gali pasiekti kinematografinius aukštumus be studijos biudžeto. Filmo žavesys slypi jo bendruomeniniuose šaknyse — kiekvienoje frazėje jaučiama žaidėjų juokas — nors ta intymumo pojūtis kartais riboja platesnę emocinę atskaitą.“ Tokios pastabos pabrėžia, kad nors fanų projektai gali pasiūlyti autentišką ir originalų turinį, jų pasiekiamumas ir emocinis svoris priklauso nuo to, kiek kūrinys sugeba būti suprantamas plačiajai auditorijai be išankstinių žinių apie žaidimą.

Ką tai reiškia žaidimams ir kinui

For Liberty yra dalis platesnio poslinkio, kai fanų bendruomenės elgiasi kaip prekės ženklo mitologijos bendraautoriai. Kuo toliau žaidimų kūrėjai leidžia įrankius, atveria komunikacijos kanalus ir palaiko kūrybą, tuo labiau tikėtina, kad matysime ambicingesnius fanų filmus, animacinius trumpametražius ir kolaboracinius audiovizualinius projektus. Tai turi įtakos ne tik turinio įvairovei, bet ir tam, kaip industrija žiūri į vartotojų sukurtą turinį (user-generated content), intelektinės nuosavybės valdymą ir prekės ženklo plėtrą.

Ar esate Helldivers veteranas, ar tiesiog smalsus, kaip daugelio žaidėjų šaulynas verčiamas į animaciją, For Liberty verta peržiūrėti — ne kaip oficiali plėtra, o kaip fanų meilės ir darbo dokumentas. Tai garsus, prisirišęs, kartais absurdiškas darbų vaisius, tiksliai atspindintis, kaip žaidimai ir filmai vieni kitus įkvepia. Fanų animacija, tokia kaip For Liberty, rodo, kad kooperacinis žaidimo naratyvas gali būti konvertuojamas į naujas medijas, kartu išlaikant bendruomeniškumą, humorą ir žaidimo dvasią.

Trumpai tariant: For Liberty yra triukšmingas, prisirišęs, kartais juokingas ir būtent toks meilės darbas, kuris parodo, kaip žaidimai ir kinas gali vienas kitą įkvėpti bei papildyti. Fanų filmas atveria kelią diskusijoms apie autorystę, bendradarbiavimą ir žaidimų poveikį platesnei kultūrai, skatindamas kitus kūrėjus eksperimentuoti su animacija, pasakojimu ir bendruomeniniu kūrybiškumu.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai