Justin Lin režisieriumi: Helldivers žengia į kino ekraną

Justin Lin režisieriumi: Helldivers žengia į kino ekraną

Komentarai

5 Minutės

Justin Lin Takes the Wheel for Helldivers' Big-Screen Leap

Justin Lin, plačiai žinomas kaip serijos Fast & Furious (Greičio ir įniršio) kelių dalių režisierius, paskelbtas būsimo Holivudo filmo pagal žaidimą Helldivers režisieriumi. Šis sprendimas žymi dar vieną aukštos svarbos įdarbintą talentą PlayStation Productions komandoje — studijoje, kuri aktyviai kuria vaizdo žaidimų ekranizacijas ir televizijos serijas, remdamasi tokiais komerciniais ir kritikos laimėjimais kaip Uncharted ir The Last of Us. Tokie projektai padėjo PlayStation Productions susikurti reputaciją kaip rimtam žaidimų IP perdirbimui į kino ir televizijos produktus, o Lin pasirinkimas rodo, kad kompanija siekia didelio masto, masinės auditorijos pasiekiamumo ir vizualinių sprendimų.

From Street Racing to Interstellar Combat

Lin’o karjera primena gairių rinkinį kūrimui milžiniškų biudžetų spektakliams: jis revitalizavo Fast & Furious franšizę su Tokyo Drift, o vėliau pervedė ją į didžiuosius pasaulinius bloko biudžetus per Fast Five ir vėlesnes dalis, kuriose kinetinis veiksmas ir plataus masto nuotykiai tapo franšizės parašu. Lin taip pat režisavo mokslinės fantastikos filmą Star Trek Beyond ir susijęs su gyvoje veiksmo One-Punch Man adaptacija, kas rodo jo gebėjimą dirbti ir su žanrine fantastika, ir su veiksmu, reikalaujančiu kruopščiai suderintų ansamblių. Toks derinys — stiprios ansamblinės dinamikos supratimas kartu su gebėjimu įgyvendinti didelio masto scenas — daro jį intriguojančiu pasirinkimu perkelti Helldivers kooperatyvinę, chaotišką kovą į kino formatą.

Scenarijaus autorius Gary Dauberman, gerai žinomas dėl scenarijų tokiems siaubo hitams kaip It ir Annabelle, bus atsakingas už filmo scenarijų. Dauberman patirtis kuriant įtemptą atmosferą, netikrumo ir siaubo scenas leidžia manyti, kad filmas gali pasiekti balansą tarp humoristinių momentų ir tamsesnių, siaubo atspalvių — tonalumo mišinį, kurį žaidimai dažnai maišo kartu su satyra ir intensyviu, jutiminiu konfliktu. Tokia scenaristo ir režisieriaus kombinacija atveria galimybes sukurti kino juostą, kuri ne tik vizualiai didinga, bet ir emocionaliai įtaigi, tuo pačiu išlaikant satyrinį požiūrį į karo propagandą ir autoritarinius elementus, kurie yra žaidimo branduolyje.

What the Game Brings to the Screen

Helldivers pradėjo kaip savotiškas indie stiliaus top-down šaudyklinis žaidimas 2015 metais, bet jo tęsinys, Helldivers 2, sulaukė didžiulio dėmesio po leidimo PlayStation 5, Xbox Series X|S ir PC. Žaidimas leidžia žaidėjams įsijausti į elitinių kareivių vaidmenį, ginant Super Earth nuo įvairių ateivių grėsmių — nuo vabzdžių tipo Biomorfų (Bugs), per kiborgus (Cyborgs) iki paslaptingųjų Illuminate — derinant taktinę komandų koordinaciją su glorifikuotu, nenuspėjamu mūšio lauko chaosu. Šis kooperatyvinis bendradarbiavimo elementas ir spontaniškas humoras, kylantis iš emergentinių žaidimo situacijų, suteikia daug ploto ansamblinei veiksmo juostai, kurioje dalyvių tarpusavio dinamika, draugiškos klaidos (friendly fire) ir neprognozuojamos taktinių sprendimų pasekmės gali tapti tiek juokingomis, tiek draminėmis sekcijomis kino ekrane.

Context: Where This Fits in the Wave of Video Game Films

Vaizdo žaidimų ekranizacijos šiandien išgyvena tam tikrą renesansą: pastarieji sėkmingi pavyzdžiai parodė, kad su tinkama kūrybine komanda šie projektai gali patenkinti tiek žaidėjų fandomą, tiek plačiąją publiką. PlayStation Productions strategija išnaudoti savo intelektinį turtą (IP) per filmus ir serijas — bendradarbiaujant su studijomis visame Holivude ir net su kitais dideliais žaidimų leidėjais, kaip Nintendo (pvz., The Legend of Zelda projektas) — siekia paversti mylimus žaidimus į ilgalaikes, kelių formatų pramogas. Helldivers turi visus ingredientus prisijungti prie vis augančio tokių ekranizacijų sąrašo: pagarba žaidimo medžiagai, noro išplėsti pasakojimą ir ambicija pasiekti masinę auditoriją. Tačiau procesas reikalauja subtilaus balanso — tarp tikroviško žaidimo mechanikos perteikimo ir kino naratyvo reikalavimų, kurie dažnai prašo aiškesnio protagonisto ar emocinio siūlo nei žaidimų daugialypė patirtis.

Comparisons and Creative Possibilities

Natūralu laukti tonalinių paralelių su kariniais mokslinės fantastikos filmais kaip Starship Troopers arba Edge of Tomorrow, kur veikia ir masinės kautynės, ir satyra ar laiko žaidimai. Tačiau Helldivers atveju svarbu pabrėžti bendruomenišką humoro elementą, kuris padarė Helldivers 2 socialiniu fenomenu: žaidėjų tarpusavio sąveika, memai, internetinė bendruomenė ir kolektyvinės nesėkmės — visa tai pridėjo dar vieną sluoksnį, kurį filmas gali perkelti į ekrano kalbą per meta-humoro momentus, parodijuojančius autoritarinius propagandos aspektus. Lin’o Fast & Furious palikimas rodo, kad jis sugeba sukurti kinetiškai įspūdingas veiksmo sekas ir gerai suorganizuotos komandos dinamiką; tuo tarpu Dauberman siaubo patirtis gali įnešti tamsesnių akcentų, stipresnių antagonistų ir emocinio pavojaus jausmo. Šios dvi kryptys kartu gali sukurti kino produktą, kuriame siaubas, komedija ir herojiškas veiksmas susipina veiksmingai.

Žiūrovai ir gerbėjai turėtų taip pat stebėti filmo masto sprendimus: ar režisierius ir komanda priims žaidimo chaotiškos „friendly fire" (draugiškos ugnies) mechanikos ir satyros elementus, kurie kartais kvestionuoja didesnes politines ir kultūrines temas, ar pasirinkimas bus labiau konvencionalus — orientuotas į erdvės jūrų pėstininkų (space marines) epopėją su tiesine kova tarp gėrio ir blogio. Kiekvienas kelias turi savų privalumų: autentiškas žaidimo elementų perkėlimas gali sudominti žaidėjų bendruomenę ir atnešti savitą balsą, o tradicinis pasakojimas gali pasiekti platesnę, žemesnio įsitraukimo auditoriją ir suteikti aiškesnę dramatišką trajektoriją.

„Justin Lin turi įgūdžių organizuoti dideles ansambles ir kurti veiksmą, kuris jaučiasi tuo pačiu metu intymus ir milžiniškas,“ sako Elena Moretti, kino istorikė. „Jeigu Helldivers pasiliks prie savo kooperatyvinio chaoso, Lin gali išnaudoti mažos komandos momentus ir paversti juos emocingais ritmais didžiulių bloko scenų fone. Tai gali tapti reikšmingu posūkiu PlayStation Productions kino ambicijose.“ Tokia ekspertų nuomonė pabrėžia, kad tinkamai subalansuota režisūra ir scenarijus gali transformuoti žaidimo mechanikas į kine veikiančias emocines ir vizualias set pieces, kurios vienu metu bus lojalių gerbėjų atpažįstamos ir plačios auditorijos patrauklios.

Informacija apie gamybos komandą už režisieriaus ir scenaristo ribų kol kas yra ribota, ir oficiali filmo išleidimo data nebuvo paskelbta. Vis dėlto, turint režisierių, gebantį subalansuoti personažais grįstą veiksmą ir išplitusią spektaklio viziją, Helldivers formuojasi į vieną iš įdomiausių vaizdo žaidimų adaptacijų projektų horizonto. Reikėtų tikėtis, kad prie projekto prisijungs specialistai, atliekantys vizualinių efektų (VFX), kaskadininkų koreografiją, scenografiją ir kostiumų dizainą, kurie kartu galėtų perteikti tiek mūšio lauko didybę, tiek satyrinį propagandos estetikos aspektą.

Ar jūs sekate žaidimų bendruomenę, ar stebite kino ekranizacijas, ši naujiena yra verta dėmesio: ji gali pakeisti lūkesčius, kaip žaidimo mechanikos ir daugelio žaidėjų kultūra verčiama į naratyvinį kiną. Helldivers projekto atvejis yra ir testas, kaip adaptacija gali išlaikyti originalią žaidimo dvasią (kooperaciją, chaotišką taktiką, satyrą) tuo pačiu suteikdama kino formatai reikalingus siužetinius ir emocinius elementus. Tai taip pat akcentuoja platesnę tendenciją industrijoje: augančias investicijas į žaidimų IP adaptacijas, didėjantį žanrų įvairovę ir nuolatines diskusijas apie autentiškumo ir mainstream patrauklumo balansą.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai