Jeffrey Dean Morgan nori vaidinti Arthur Morgan Red Dead

Jeffrey Dean Morgan nori vaidinti Arthur Morgan Red Dead

Komentarai

7 Minutės

Jeffrey Dean Morgan ir galimybė gyvai perkelti Red Dead Redemption

Negano aktorius kandidatuoja į legenda tapusį vaizdo žaidimo vaidmenį

Jeffrey Dean Morgan — daugeliui geriau žinomas kaip negailestingas, tačiau charizmatiškas Negan iš serialo The Walking Dead — neseniai gerbėjams atskleidė, kad būtų pasirengęs priimti galimybę suvaidinti Arthur Morgan gyvai filmuotoje adaptacijoje pagal Red Dead Redemption. Dalyvaudamas gerbėjų renginyje per klausimų ir atsakymų sesiją, Morgan apibūdino šį vaidmenį kaip „tą, kurį noriu vaidinti“, pabrėždamas, kad jis taip mėgsta Vakarų žanrą, jog netgi būtų linkęs priimti vaidmenį už simbolinį atlyginimą.

Tokios aktoriaus entuziazmas nėra netikėtas: Red Dead Redemption 2 plačiai vertinamas kaip vienas iš Rockstar Games lyderiaujančių pasakojimo pasiekimų, o Arthur Morgan — sudėtinga, moraline prasme dvilypė pagrindinė figūra, kurios charakterio kaita sujaudino milijonus žaidėjų visame pasaulyje. Kino ir televizijos auditorijai Morgan pareiškimas vėl pažadino diskusijas apie tai, kaip platų atvirą pasaulį turinčias istorijas geriausia adaptuoti į filmą ar serialą, išlaikant pasakojimo gylį, emocinį intensyvumą ir žaidimo autentiką.

Morgan'o patirtis ir jos atitikimas žaidimų adaptacijoms

Kaip Morgan ankstesni darbai dera su galimu vaidmeniu

Morgan nėra naujokas žanrų sankryžoje. 2019 metais jis paskolino savo balsą skaitmeninei Negano versijai Tekken 7, kas parodė, jog jam yra artima bendradarbiavimo su žaidimų industrija dinamika. Ekrane jo filmografija apima įvairius projektus — nuo Watchmen ir The Losers iki naujesnių pasirodymų serialuose The Boys ir The Walking Dead: Dead City. Toks blizgantis derinys tarp komercinių filmų ir prestižinės televizijos suteikia jam pranašumą, jei prodiuseriai siektų kurti charakteriu paremtą, kinematografiškai išbaigtą Vakarų stiliaus adaptaciją, o ne tik efektingą spektaklį be emocinio centro.

Arthur Morgan vaidmuo reikalauja aktoriaus, gebančio perteikti vidinį konfliktą, subtilią moralinę ambivalentiškumą ir laipsnišką pokytį per kelių valandų ar kelių serijų trukmę. Morgan'o karjera demonstruoja sugebėjimą balansruoti tarp charizmatiškų, kartais antipatinių personažų ir žmogiškų, daugiasluoksnių portretų. Tai reiškia, kad jis turi ir aktorinį diapazoną, ir pripažinimą, kurie galėtų padėti pritraukti platesnę auditoriją — tiek žaidimų entuziastus, tiek kino žiūrovus, ieškančius stiprių pasakojimų.

Tačiau aktoriaus tinkaumo klausimas nėra vien tik apie talentą: svarbu ir tai, kokią viziją adaptacijos kūrėjai pasirinks — ar jie sieks artimos, lojalių žaidimo pasakojimui adaptacijos, ar permąstys siužetą, kad jis geriau veiktų kino kalboje. Morgan kaip įžanga į diskusiją kelia klausimą apie scenarijaus struktūrą, režisūrą, kinematografiją ir netgi apie tai, ar geriau adaptacijai tiks filmas ar kelių sezonų serialas.

Atrankos, pramonės konteksto ir adaptacijos iššūkiai

Atrankos aspektai ir industrinis fonas

Praktiški klausimai žengiant link gyvai filmuotos adaptacijos yra gausūs. Arthur Morgan kanoniškas amžius, jo emocinė kelionė ir biografiniai ypatumai yra įsišakniję konkrečioje laikysenoje ir epochoje — tai verčia kurti adaptacijas, kurios gerbtų originalą, bet tuo pačiu pritaikytų istoriją kinematografinei struktūrai. Žaidimų, kuriuose vyrauja atviras pasaulis, adaptacijos dažnai susiduria su dviem didžiaisiais iššūkiais: kaip sumažinti ir sutelkti platų, žaidėjui prieinamą pasakojimą į aiškiai išreikštą naratyvą ir kaip išlaikyti žaidimo nuotaiką bei moralinį sudėtingumą be interaktyvumo komponento.

Paskutiniai sėkmingi pavyzdžiai, tokie kaip The Last of Us (HBO), parodė, kad ištikimos adaptacijos, kurios prioritetu laiko charakterį, toną ir ritmą, gali laimėti tiek kritikų, tiek žaidėjų pripažinimą. Tuo pat metu Vakarų žanras patiria nuolatinį atgimimą tiek televizijoje, tiek kine — nuo modernių antiherojų, kuriuos populiarino serialai panašūs į Yellowstone, iki revizionistinių ir stylizuotų kūrinių, tokių kaip Django Unchained, arba klausytojų nostalgiją keliantys projektai, remiantys Deadwood estetika.

Be kūrybinių sprendimų, egzistuoja ir pramoniniai aspektai: teisių klausimai (Rockstar Games / Take-Two Interactive nuosavybė), biudžeto dydis, režisieriaus pasirinkimas, ekrano scenarijaus apimtys, aktorių prieinamumas ir tarptautinis rinkodaros planas. Didelių žaidimų adaptacijų atveju svarbu subalansuoti gerbėjų lūkesčius su platesniu kino žiūrovu, kuris galbūt nežino visų žaidimo subtilybių. Tai reikalauja strategijos, kuri apima patikimą scenarijų, atsakingą režisūrą, profesionalią kinematografiją ir muzikinį sprendimą, gebantį perteikti „Vakarų“ nuotaiką ir žaidimo epinį mastelį.

Internete gerbėjai jau pradėjo siūlyti castingus ir kurti vizualizacijas, o kai kurie perspėja, kad nė vienas aktorius negalės visiškai atkurti žaidimo interaktyvumo įtakos. Tačiau Morgan'o atvirumas ir jo vaidmenų spektras daro jo kandidatūrą įdomią ir verta aptarimo. Aktoriaus patirtis ir gebėjimas kurti sudėtingus, daugiasluoksnius personažus gali padėti sukurti Arthur Morgan įvaizdį, kuris būtų tikras, bet tuo pačiu – adaptuotas prie kinematografinės terpės reikalavimų.

„Įdėti aktorių su Jeffrey Dean Morgan graviūra reikštų tikrai kinematografinį požiūrį į Red Dead,“ sako kino žurnalistė Anna R. Blythe, „tačiau bet kurios adaptacijos sėkmė priklausys nuo pagarbos žaidimo morališkai sudėtingam naratyvui ir tempui.“

Ar Holivudas atsilieps į šį kvietimą — parodys laikas, tačiau Morgan pareiškimas tikrai pakurstė diskusijas tarp žaidėjų, kino kritikų ir scenaristų. Galimi scenarijai svyruoja nuo vientiso ilgo metražo filmo iki kelių sezonų serialo, kuriame būtų galima lėtai, detalizuotai ir jautriai išvystyti Arthuro charakterio trajektoriją, paliekant laiko detaliai psichologinei analizai, santykiams ir aplinkos poveikiui personažui.

Techniniai ir naratyviniai sprendimai adaptacijoje

Adaptuojant Red Dead Redemption 2, svarbūs techniniai sprendimai apima judesio gaudymą (motion capture), atviro pasaulio elementų reprezentaciją ir garso takelį, kuris perteiktų epinę Vakarų atmosferą. Jei prodiuseriai siektų maksimalios autentiškumo, judesio gaudymas kartu su gyvais aktoriais galėtų padėti perteikti žaidimo manieras, mimiką ir fizinius niuansus. Tačiau tokios technologijos taip pat kelia biudžeto ir praktinio pobūdžio iššūkius — reikia tinkamų specialistų, studijos infrastruktūros ir laiko intensyviam postprodukcijos etapui.

Naratyviniu požiūriu sprendimas, ar pasakojimą sutelkti ties Arthuro kelione, ar plėsti jį į platesnį banditų, Van der Linde gaujos ir Amerikos perėjimo laikotarpio paveikslą, lemia formą. Serialas suteiktų galimybę detaliau atskleisti šalutines linijas ir antraštes, tuo tarpu filmas reikalautų švelniai sutraukto, bet emociškai intensyvaus naratyvo. Be to, reikia apsvarstyti, kaip integruoti žaidimo moralines dilemmas ir žaidėjų sprendimų įtaką — vienas iš sprendimų yra suteikti scenaristams laisvę adaptuoti tam tikrus motyvus, išlaikant pagrindines temines ašis.

Galiausiai, svarbus vaidmuo tenka režisieriui — vizionierius, gebantis pabrėžti vidinį veikėjų gyvenimą ir išlaikyti žaidimo toną, yra kertinis akmuo. Režisierius ir scenaristų komanda turėtų turėti supratimą apie žaidimų mechaniką, atvirą pasaulį kaip pasakotojo priemonę ir apie tai, kaip transformuoti interaktyvią patirtį į linijinį, bet dinamišką naratyvą.

Išvados ir ateities perspektyvos

Nors sprendimas dėl konkretaus aktoriaus ar formato dar nėra priimtas, Morgan pareiškimas padėjo susikoncentruoti dėmesį į platesnę diskusiją apie žaidimų adaptacijas, aktorių tinkamumą ir kūrybinius sprendimus, kurie gali lemti sėkmę ekrane. Svarbiausia — išlaikyti pagarbą pirminiam šaltiniui, kruopščiai dirbti su scenarijumi ir parinkti komandą, kuri suvokia, kaip išlaikyti Arthur Morgan moralinį sudėtingumą, tamsią poetišką atmosferą ir Vakarų mitologiją modernioje kino kalboje.

Jei būtų pasirinktas tinkamas formatas ir suformuota stipri kūrybinė komanda, gyvai filmuota Red Dead Redemption adaptacija galėtų tapti reikšmingu kultūriniu įvykiu — suteikiančiu žaidimui naują gyvenimą ir tuo pačiu išlaikančiu jo intelektualų ir emocinį sunkį. Kol kas diskusijos ir gerbėjų reakcijos tik dar labiau parodo, kiek didelį kultūrinį svorį turi Red Dead Redemption 2 ir kaip jautriai reikia elgtis su jo perkėlimu į naują mediją.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai