Peacemaker 2 sezonas: kodėl personažai vis dar svarbūs

Peacemaker 2 sezonas: kodėl personažai vis dar svarbūs

Komentarai

10 Minutės

Sezonas, kuris priminė, kodėl svarbūs personažais grįsti superherojų serialai

Peacemaker 2 sezonas pasirodo kaip aštrus, necenzūruotas meilės laiškas sugedusiems žmonėms, kurie bando elgtis teisingai — arba bent jau mažiau neteisingai. Scenaristas ir režisierius James Gunn bei jo aktorių ansamblis HBO Max padarė naujausią seriją vienu emociškai netikėčiausių įrašų perpildytoje superherojų peizaže. Sezono finalas „Full Nelson“ sulaukė mišrių reakcijų: garbingų, bet pastebimai vėsesnių fanų vertinimų, palyginti su aukštaisiais momentais ankstesniame sezone. Tai sąžininga — epizodas turi trūkumų — bet tai nenuvalo sezono, kuriame iš esmės atgijo mano apetitas serialinei komiksų televizijai.

Kas palaikė šį sezoną nebuvo tik spektaklis; tai buvo šiluma ir nuoširdumas. Peacemaker retai jaučiasi kaip tradicinis „apsiaustas ir kaukė“ serialas. Tik keli veikėjai turi aiškių galių, o Johno Cenos vaizduojamas Chrisas/Peacemakeris labiau apie užsispyrimą ir terapiją nei apie antžmogišką jėgą. Tikroji serialo supergalia – jo ansamblis: netvarkingas, piktai ištikimas žmonių ratas, kuris susiuvinėja Gunno slapstymąsi tarp farsinių scenų, siaubo elementų ir širdies skausmo. Ši komanda suteikia serijoms žmogiškumo, leidžia juokui, dramatui ir skausmui egzistuoti kartu ir todėl serialas skamba autentiškai ir įtikinamai.

Kodėl serialo širdis plakė garsiau už herojinius veiksmus

Gunn skiria laiko veikėjams, kurie galėjo būti vieno tono. Chriso emocinis užsiblokavimas po alternatyvios realybės šeimos netekties įgauna erdvės kvėpuoti, kulminacija — žaliava, improvizuotas epizodas, kur Danielle Brooks (Leota Adebayo) pateikia monologą, kuris išmuša netikėtą rimtumą. Jennifer Holland vaidinama Harcourt gauna tylų, bet prasmingą atpildą su ilgai vilkintu „laivo“ momentu, o Cena parduoda mažą, ekstazės kupiną privačią šokio sceną, kai suvokia, kad jai jis svarbus. Šios žmogiškos natos daro epizodus naudingais net tada, kai sezono pagrindinė siužetinė linija lėtėja.

Svarbu pažymėti, kad emocinis materialas čia nėra tik paveikio fonas — jis formuoja sprendimus, konfliktus ir veikėjų pasirinkimus. Kiekvienas personažas turi savo psichologinį svorį, traumą ar komišką užuominą, kuri asmeniškai prisideda prie naratyvo. Tai suteikia serialui nuoseklumo: net pyktis ir juokas veikia kaip terapijos dalys, kurios leidžia veikėjams (ir žiūrovams) apdoroti ankstesnes traumas.

Siužeto meistrai pastebės, kad „Full Nelson“ neištrina visų gijų, ir tam nebūtina: kartais žiūrovai žiūri Peacemaker todėl, kad nuoširdžiai mėgsta ant ekranų esančius žmones. Gunn tai supranta ir tuo naudojasi; finalas suteikia komandai atokvėpio akimirką — prabangą, kurios daugelis komiksų adaptacijų pamiršta suteikti. Tokios pauzės leidžia personažams atsigauti, o žiūrovams — įvertinti jų dinamiką prieš tolimesnius traukinio posūkius.

Multiversai, naudojami su tikslu

Vienas drąsiausių 2 sezono ėjimų — alternatyvių realybių panaudojimas. Serialas traktuoja multiversumą ne kaip triuką, o kaip pragmatišką įrankį. A.R.G.U.S. būstinėje Franko Grillo vaidinamas Rick Flag Sr. siunčia nelaimingus darbuotojus į liminalines, vaizduote persmelktas sritis — nuo saldainių pasaulio, primenančio animacinius žudynes, iki zombių nusėstų dykumų ir net portalų į tiesioginę niekųjų ertmę. Gunno vaizdinė vaizduotė ir muzikinis klausymas paverčia šias sekas greitais, įsimintinais sceniniais potėpiais.

Šis pasirinkimas išryškina serialo gebėjimą naudoti žanro priemones kryptingai: multiversumas čia veikia kaip izoliacijos, įkalinimo ir terapinės atskirties priemonė, o ne tik kaip fanų aptarnavimo konteineris. Kai multiversumas yra aiškiai sukonkretintas — įtikinamai integruotas į galios ribojimo mechaniką — jis nebeatrodo kaip atsitiktinis „cameo“ šaltinis, bet tampa realiu priemonių rinkiniu, padedančiu siužetui išlaikyti aštrumą ir prasmę.

Toks specifinis požiūris yra tas, ko dažnai trūksta didesnėms franšizėms. Pavyzdžiui, Marvel Cinematic Universe (MCU) kartais leido multiversumui ištįsti iki nebepanašaus į vientisą pasakojimą: jis tapo jungiamąja audinio dalimi, kuri pažadėjo kryžminimus ir įžymybių pasirodymus, bet kartais sumenkino naratyvinę nuoseklumą. Peacemaker išvengia šios spąstų, susiaurindamas multiversumo funkciją: tai praktinis sprendimas sulaikymui ir priežiūrai. Tokiu būdu lažybos lieka aiškios ir suprantamos net ir per tonalinius posūkius.

Palyginimai ir kontekstas

Jei sekate Gunn nuo Guardians of the Galaxy iki The Suicide Squad, atpažinsite jo ritmą: maniakiška energija, pertraukta tikra švelnumo blykste. Peacemaker 2 sezonas stovi tiesiai toje linijoje — mažiau kosminė apiplėšimo drama, daugiau sužeistos šeimos pasakojimas, pilnas kraujo ir juokų. Tai taip pat pasirodo platesnės industrinės diskusijos apie „multiversumo nuovargį“ kontekste: studijos anksčiau rėmėsi alternatyviomis laiko linijomis kaip netikėtumo varikliu, tačiau auditorija dabar reikalauja arba emocinio gylio, arba aiškių statymų, o ne vien tik gerbėjų paslaugų cameų ir šypsenų.

Tokia palyginimo logika padeda suprasti, kur serialas randa savo vietą tarp kitų komiksų adaptacijų. Gunno požiūris labiau autoriškas: jis leidžia humoro elementams, siaubui ir socialinei satirai egzistuoti kartu, o tai sukuria unikalų balanso tašką tarp komercinio ir meninio. Tai smarkiai skiriasi nuo šabloninių superherojų pasakojimų, kurie pabrėžia veiksmą ir vizualinį blizgesį vietoj veikėjų anatomijos.

Earth-X: sezono įtemptas nukrypimas

Prieš finalo ramybę, serialas atliko drąsų posūkį į Earth-X — realybę, kurioje nacių ideologija triumfavo ir kur palikuonys viešpatauja. Šie epizodai yra sezono viršūnė: įtempti, negražūs ir kartais baisūs. Adebayo pabėgimas nuo minių turi siaubo atspalvių ir tuo pačiu yra veikėjo išbandymas; serialas taip pat išgauna komišką naudą iš Chriso naivumo pasaulyje, kuriame raudonos vėliavos kyla kaip skiriamieji ženklai.

Šis Earth-X siužetinės arkos pasirinkimas leidžia serialui rizikuoti tiek moraliniu, tiek estetiniu lygmeniu. Jis ne tik suteikia žiūrovams intensyvumo, bet ir išbando veikėjų ribas: kaip kiekvienas personažas reaguoja į ekstremalias ideologines struktūras? Kaip jų moralė ir lojalumas pasikeičia, kai sistema kitokia? Tokie klausimai užtikrina, kad serialas nesivyruoja tik dėl šokiravimo — jis vertina pasekmes ir personažų transformaciją.

Fanai reagavo adekvačiai. Earth-X arką sudaro sezono aukščiausiai įvertinti epizodai, nes ji sujungė statymus, satyrą ir emocinę riziką tokiu būdu, kuris pakėlė visą serialą. Tai atskleidžia ir tai, kad kai „Full Nelson“ atsitraukia nuo šios realybės ir didžiąja dalimi atsisako grįžti prie svarbiausių jos keliamų klausimų, žiūrovai jaučiasi apgauti — jie norėjo išvysti pasekmes ir gilesnį tyrinėjimą.

Finalo klaida: pažadai atidėti

„Full Nelson“ baigiasi sąrankos būsenoje. Rick Flag — kuris ilgą laiką yra susipykęs su Chrisu — pagrobia pagrindinį herojų ir palieka jį Salvation, kalinimo realybėje, sukurtoje sulaikyti per pavojingas galias, kurios netinka įprastinei kalinimo sistemai. Tai aukštų statymų posūkis, bet jis veikia labiau kaip tiltas į būsimus DCU planus nei kaip patenkintas sezono užbaigimas. James Gunn komentarai po finalo tai pabrėžia: išvada turi reikšmę besivystančiai DC Visatai ir būsimoms projektams, susijusiems su Checkmate. Toks meta-rėminimas teorijoje jaudina, bet praktikoje gali erzinti.

Fiktyvi kino kritikė Anna Kovacs pateikia griežtą įžvalgą: "Peacemaker 2 sezonas klesti, kai išlaiko siaurą fokusą — asmeniniai statymai, aštri satyra ir išmanios scenos. Finalo sprendimas perkelti istoriją į DCU tęstinumą rizikuoja prarasti intymumą, kuris darė sezoną ypatingu." Jos pastebėjimas akcentuoja tikrą įtampą: bendros visatos pasakojimas gali tiek praturtinti, tiek susilpninti serijos autonominį impulsą.

Pramoniniai padariniai: serialinės išsiplėtimo rizika

Finalo dizainas nėra vien tik pasakojimo pasirinkimas; tai strateginis sprendimas. Gunnas ir Peteris Safranas yra besiformuojančio DCU architektai, o šio serialo susiejimas su platesniais planais gali atrodyti kaip atsakingas pasaulio kūrimas. Tačiau MCU istorija suteikia perspėjimo pavyzdį: kai serialinis jungiamumas tampa privalomu peržiūros elementu, auditorija gali priešintis. Žiūrovai gali noriai sekti kryžminių platformų epus, kai kiekvienas įrašas apdovanoja juos savaime. Jei DC reikalautų daugiau tokio susikabinimo, tai rizikuotų pritraukti tą patį nuovargį, kuris persekiojo kai kurias Marvel produkcijos dalis.

Yra ir politinis rezonansas: serialo Earth-X medžiaga — fašistinė alternatyvi istorija — parodo, kaip superherojų medija vis dar gali susidurti su šiuolaikinėmis baimėmis. Šis noras maišyti satyrą, siaubą ir nuoširdžią emociją yra dalis Peacemaker autoriaus parašo ir kodėl jo nukrypimai nuo to balso atrodo tokie pastebimi. Tai kultūriškai reikšminga: serialas ne tik pramogauja, bet ir atspindi visuomeninius nerimus, kritikuoja ideologijas ir skatina diskusiją apie galios kontroliavimą ir moralinius kompromisus.

Užkulisiuose & fanų pastabos

Keletas smulkmenų fanams: Gunno aktyvus įsitraukimas (jis parašė ir režisavo kelis epizodus) paaiškina tonalinį nuoseklumą; John Cena toliau stato į fizinį komiškumą ir tylų pažeidžiamumą, o ne į karikatūrišką didvyriškumą. Serialo garso takeliai, dar vienas Gunno bruožas, efektyviai pabrėžia tonalinius posūkius ir padeda konstruoti emocinę atmosferą scenose — nuo siaubo iki komedijos. Socialiniai tinklai mirgėjo pagiria Earth-X epizodams ir nusivylimo šūksniais dėl finalo sprendimo. IMDb ir kitos platformos užfiksavo santykinį vartotojų balų sumažėjimą už „Full Nelson“, kas atspindi platesnį skirtumą tarp kritinio sezono įvertinimo ir nepasitenkinimo jo uždarymu.

Produkcijos prasme, serijos kūrimo komanda dirbo glaudžiai su kaskadininkais, kostiumų dizaineriais ir specialiųjų efektų skyriumi, kad multiversumo ir Earth-X scenos atrodytų įtikinamai. Tai reikalavo tiek praktinių efektų, tiek CGI derinio, ypač kuriant aplinkas, kuriose fiktyvios ideologijos atsiranda vizualiai per dekoracijas, simboliką ir kostiumus. Tokie techniniai sprendimai pabrėžia, koks svarbus yra niuansuotas kūrybinis valdymas, kai kalbama apie alternatyvias realybes.

Kur tai palieka DCU ir žiūrovus?

Yra kelios tikėtinos ateities gairės: tiesioginis Peacemaker tęsinys, Checkmate šalia stovintis spin-offas arba kryžmai su didesniais DC projektais, tokiais kaip Man of Tomorrow. Kiekvienas kelias gali atsipirkti — arba pasklisti dėmesį dar labiau. Šiuo metu serialo antras sezonas lieka daugiausia triumfuojančiu eksperimentu: personažu grįsta superherojų televizija, kuri gali būti ir juokinga, ir žeidžianti, ir išradinga vienu metu.

Jei norite panašios programos HBO Max, verta išbandyti Doom Patrol — kitą keistoką, personažu vedamą požiūrį į pažeistus didvyrius, arba Watchmen — tamsesnę, aiškiau politizuotą komiksų dekonstruotę. Abiejuose pavyzdžiuose matyti, kaip kūrybinė drąsa gali pakeisti superherojų pasakojimo ribas ir pasiūlyti žiūrovams alternatyvas tradiciniam „gelbėti pasaulį“ naratyvui.

Galų gale, Peacemaker 2 sezonas įrodo, kad superherojų serialams vis dar yra erdvė nustebinti. Jis laimi dėl karakterizacijos, statymų, kuriais manipuliuojama per alternatyvias realybes, ir drąsaus tonalinio mišinio. Pagrindinė problema — atlygio atidėliojimas platesnei frančizei — yra išsprendžiama, jei DCU prisimins leisti atskiriems pasakojimams baigtis prieš juos įaudžiant į didesnį audinį.

Baigiamas mintis: mėgaukitės kelione, kol ji vyksta. Kai toks idiosinkratiškas serialas turi galimybę rizikuoti, tai verta švęsti.

Palikite komentarą

Komentarai