7 Minutės
Men in Black vėl kuriamas — Will Smith perskaitys scenarijų
Sony Pictures tyliai perkėlė Men in Black projektą atgal į aktyvų kūrimą, pasikviesdama gerai pažįstamą scenaristą ir užuomindama apie galimą vieno iš serijos ryškiausių veidų sugrįžimą. Žiniasklaidos šaltiniai, įskaitant Deadline, praneša, kad Chrisas Bremneris — scenarijaus autorius, dirbęs prie Bad Boys for Life — buvo įtrauktas rašyti naujos Men in Black dalies. Nors oficialių vaidmenų dar nepaskelbta, studijos vidiniai šaltiniai teigia, kad Willas Smithas greičiausiai bus vienas pirmųjų, kuriems bus pateiktas scenarijaus juodraštis, kai tik jis bus parengtas.
Kur šis projektas dabar stovi
Filmas vis dar yra ankstyvoje vystymo stadijoje ir daug kas neturi galutinio susitarimo. Gamybos susitarimai nėra baigti, o režisierius ir prodiuseriai viešai nepatvirtinti. Istoriškai MIB franšizę lydėjo prodiuseriai Walteris F. Parkesas ir Laurie MacDonald, o ankstesniuose projektuose Stevenas Spielbergas buvo įvardintas kaip vykdomasis prodiuseris; tokia patirtis rodo, kad studija gali siekti laikytis tam tikrų originalios estetikos ir verslo sprendimų. Naujas projektas atrodo kaip Sony bandymas panaudoti vertingą intelektinę nuosavybę (IP) — reaguojant į pastarųjų metų sėkmes, kai grįžimai prie pažįstamų serijų (pvz., Bad Boys) atneša tiek finansinę grąžą, tiek žiūrovų susidomėjimą. Be to, tokie grįžimai leidžia kompanijai optimizuoti biudžetą ir marketingo strategijas, naudojant jau žinomas prekinio ženklo asociacijas, simboliką ir tarptautinę auditoriją.
Ką žinome apie scenarijų ir Smitho galimą vaidmenį
Istorijos detalės kol kas saugomos paslaptyje. Šaltiniai pabrėžia, kad Willas Smithas dar nėra priėmęs galutinio sprendimo ir nuspręs tik po to, kai perskaitys Bremnerio parašytą scenarijaus juodraštį. Ankstyvi signalai rodo, kad Agentas J (Agent J) gali būti paminėtas pradiniame variante — tačiau lieka neaišku, ar Smithas grįš kaip filmo vedantis veikėjas, ar užims paramos, mentoriaus ar patriarcho vaidmenį, panašų į tai, kaip tradiciškai elgiamasi su paveldėjimo (legacy) kastingu kituose franšizės atgimimuose, pavyzdžiui, Creede. Toks sprendimas priklausys nuo keleto veiksnių: ar scenarijus pateiks aiškų pasakojimo tikslą su Agentu J, kaip bus balansuojamas naujų ir senų veikėjų santykis, bei kiek režisūrinis ir kūrybinis požiūris norės atnaujinti MIB mitologiją ir išlaikyti praeities gerbėjų pasitenkinimą.

Kodėl Sony dabar vėl susidomėjo MIB
Sony laikui bėgant derina savo sprendimus su platesniu Holivudo trendu: studijos vis dažniau gręžiasi į istorinius, jau atpažįstamus prekės ženklus, siekdamos sujungti finansinį saugumą su auditorijos nostalgija. Men in Black išlieka viena pelningiausių Sony franšizių. Pirmasis filmas 1997 m., režisuotas Barry Sonnenfeldo ir paremtas Lowello Cunninghame komiksu, padėjo suformuoti blizgantį, komišką ir mokslinės fantastikos elementus derinantį veiksmo komedijos šabloną. Per originalią trilogiją ir 2019 m. atskirą MIB: International projektą franšizė uždirbo maždaug 1,904 milijardo JAV dolerių visame pasaulyje — tai rimtas argumentas, kodėl Sony verta apsvarstyti dar vieną versiją. Be finansinių paskatų, svarbūs ir prekės ženklo ilgalaikiai plėtros aspektai: licencijavimas, prekių pardavimai, teminiai parkai ir tarptautinės rinkos, kuriose MIB vaizdinys ir ikoninės detalės (pvz., kostiumai, neuralayzeris) turi stiprią prekinę vertę. Tokiu būdu naujas filmas gali būti ne tik kino produktas, bet ir strateginė investicija į platesnę „MIB“ ekosistemą.
Chris Bremneris: patikima ranka Sony
Chrisas Bremneris tapo kartotiniu studijos bendradarbiu po to, kai parašė scenarijus dviems naujausioms Bad Boys dalims, kurios kartu surinko apie 837,1 milijono JAV dolerių pasauliniu mastu. Jo patirtis su veiksminga veiksmo komedija, kurioje dera veiksmo choreografija, humoras ir emociniai personažų santykiai, sutampa su tuo, ką reikalauja Men in Black tonas. Be to, jis rašė ir Netflix veiksmo projektą Fast & Loose, kuris taip pat buvo susietas su Willu Smithu kaip potencialiu žvaigždžiu. Bremnerio stilius paprastai pasižymi aukšta energija, taktiniu humoru ir aiškiais charakterių motyvais — savybėmis, kurios dera su MIB įtvirtinta estetika ir žiūrovo lūkesčiais. Studijos požiūriu, Bremneris siūlo patikimumą: jis jau išbandytas didelio masto franšiziniuose projektuose, supranta komercinio bloko dinamika ir, svarbiausia, gali dirbti su tarptautiniu auditorijos skoniu bei biudžeto reikalavimais.
Kontekstas, palyginimai ir rizikos
Atnaujinimai (reboot) ir tęsiniai su paveldėjimo elementais yra dvipusis ginklas. Viena vertus, jie pritraukia jau pažįstamą auditoriją ir turi komercinį potencialą kino teatruose (pvz., Bad Boys atgimimas). Kita vertus, jie kelia riziką dėl franšizės nuovargio arba dėl to, kad naujas variantas neįveikia ar neatitinka gerbėjų lūkesčių (MIB: International sulaukė mišrių reakcijų). Naujoji MIB dalis turi šansą atnaujinti pasaulį: pagerinti ateivių dizainus (naudojant pažangias VFX technologijas), išplėsti agentūros mitologiją ir rasti pusiausvyrą tarp humoro bei šiuolaikinių mokslo fantastikos temų (pavyzdžiui, dirbtinis intelektas, biologinė įvairovė, kosminės politikos metaforos). Toks modernizavimas reikalauja kūrybinės drąsos — tiek scenaristų, tiek režisierių, tiek vizualiųjų efektų komandų — kad filmas išlaikytų originalios franšizės dvasią, bet ir taptų aktualus naujiems žiūrovams.
Internete gerbėjai jau aktyviai diskutuoja: vieni nori visiško Smitho vedamo sugrįžimo, kiti labiau linksta prie naujo lyderio, o Willui Smithui skiriamos tik epizodinės ar mentoriaus scenos. Bendruomenės entuziazmas yra stiprus, tačiau kartu ir atsargus; franšizės žavesys visuomet išaugo iš pagrindinių veikėjų chemijos ir žaismingo susidūrimo tarp biurokratijos paslapčių bei kosminių keistenybių. Analizuojant sėkmes ir nesėkmes, akivaizdu, kad kruopščiai subalansuotas scenarijus, išlaikantis tiek humoro, tiek pasaulio statybos elementus, yra kertinis akmuo sėkmei.
„Jeigu Sony nori tai padaryti teisingai, jiems reikia scenarijaus, kuris pagerbtų originalo sumaišytą šmaikštumą ir pasaulio statybą, bet pasiūlytų kažką naujo,“ sako kino kritikė Anna Kovacs. „Bremnerio ankstesni darbai rodo, kad jis moka suderinti humorą ir širdį, tačiau MIB pareikalaus išradingos mokslinės fantastikos idėjos, kurios būtų daugiau nei vien veiksmo epizodai.“ Kritiškai žiūrint, sėkmė priklausys nuo to, ar kūrėjai sugebės sukurti intrigos ir emocinės įtampos balansą — pakankamai naujo, kad pritrauktų jauną auditoriją, bet pakankamai ištikimo, kad nepaveiktų ilgalaikių gerbėjų santykių su franšize.
Smulkūs faktai ir užkulisiai
Men in Black originaliai buvo pritaikytas pagal Lowello Cunninghame komiksą (išleido Aircel/Malibu), o Barry Sonnenfeldo 1997 m. filmas padėjo įtvirtinti franšizės vizualinę tapatybę — juodi kostiumai, neuralayzeris (neuralyzeris), ir santūri, „cool-agent“ estetika. Šios ikoninės detalės tapo neatsiejama franšizės dalimi ir suteikė platiems auditorijos sluoksniams atpažįstamą estetiką, kuri buvo lengvai adaptuojama įvairiems produktams: nuo žaislų iki televizijos formatų ir reklaminių kampanijų. Užkulisiuose kūrėjai taip pat dažnai pabrėžia, kad originalių filmų sėkmė priklausė ne tik nuo idėjų, bet ir nuo aktorių tarpusavio chemijos, režisūrinės vizijos ir tinkamo ritmo tarp veiksmo bei humoro.
Sony naujoji Men in Black istorija išlieka kintanti — su Bremneriu prie klaviatūros ir galimu Willo Smitho grįžimu gerbėjai turi priežastį būti optimistiškai nusiteikę, tačiau visa tai galiausiai priklauso nuo scenarijaus kokybės ir nuo to, kaip studija pasirinks pozicionuoti paveldėtas (legacy) figūras šiuolaikinėje franšizės erdvėje. Sėkmingas rezultatas reikalaus subalansuoti komercinius tikslus, kūrybinę inovaciją ir gerbėjų lūkesčius: tai apima aiškų pasakojimo fokusą, modernius vizualinius sprendimus, personažų raidos planus ir strateginę marketingo kampaniją, kuri sujungtų naują auditoriją su senąja. Kol kas aišku tik tiek, kad Sony investuoja laiko ir resursų į MIB ateitį — o ar šis įsivaizdavimas pavirs ekrane, priklausys nuo to, kaip greitai ir kokybiškai pavyks parengti scenarijų bei suderinti aktorių pasiryžimą, kūrybinės komandos viziją ir studijos strateginius tikslus.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą