7 Minutės
Nauja Code Geass istorijos dalis oficialiai pristatyta franšizės 20-mečio renginyje Tokijuje, ir gerbėjai pirmą kartą pamatė projekto vizualą – naują plakatą. Pavadinimas Code Geass: Hoshi Oi no Aspal (angl. Code Geass: Aspal the Star Chase) buvo atskleistas per šventę, kuri priminė, jog šis serialas išlieka svarbia anime ir popkultūros nuosavybe.
Ką žinome iki šiol
Pranešime nurodyta kūrybinė komanda, dirbsianti prie naujojo leidinio: režisieriumi paskelbtas Kazuya Nomura, gerai žinomas dėl darbų kaip Run with the Wind ir Moriarty the Patriot. Scenarijų ir istorijos planavimą ves Mado Nozaki (KADO: The Right Answer), tuo tarpu personažų dizainą ruoš Rolua, o konceptualius piešinius – Yoshi, prisidėsiantis prie projekto, pavadinto Agarmatha. Kartu su kreditais renginyje buvo parodytas pirmasis reklaminis plakatas, tačiau siužeto detalės ir išleidimo laikotarpis palikti neatskleisti.
Ši informacija leidžia sudaryti pirminį vaizdą apie kūrybinį kryptį: Nomura režisūrinė patirtis rodo linkmę į personažų psichologiją ir emocinį tempą, Nozaki įneša struktūruotą istorijos planavimą, o Rolua su Yoshi žada vizualinį atnaujinimą. «Agarmatha» paminėjimas kaip konceptualus elementas verčia manyti, kad kuriamas naujas pasaulis ar organizacija, kuri galėtų tapti centriniu siužeto centru.
Kodėl tai svarbu
Code Geass debiutavo 2006 metais ir greitai tapo įtakingu mecha veiksmo, politinių intrigų ir morališkai sudėtingų antiherojų pasakojimų deriniu. Originalūs kūrėjai – režisierius Gorō Taniguchi ir scenaristas Ichirō Ōkouchi – sukūrė toną, kuriame dramatiškos pralaimėjimų ir pergalių pasekmės derinosi su strateginiais protų žaidimais. Tai padėjo Code Geass išsiskirti tarp kitų mecha anime savo taktiniu mąstymu ir didelėmis aukomis.
Kazuya Nomura atneša galimybę stilistiškai poslinkti: jo darbas Run with the Wind pabrėžė ilgalaikius, personažais varomus siužeto lokus ir subtilią emocinę ritmiką, o Moriarty the Patriot atskleidė poliruotą, intelektualią estetiką bei puoselėjo įtampos ir protinių manevrų atmosferą. Tokie aspektai gali suteikti serijai naujos energijos, išlaikant tą strateginę ir aukšto statymo DNA, dėl kurio Code Geass išpopuliarėjo.
Be režisūrinio ir scenaristinio požiūrio, svarbu atkreipti dėmesį į personažų dizainą, mecha koncepcijas, garso takelį ir animacijos studijos pasirinkimą. Personažų dizaineris Rolua gali atnaujinti vizualinį stilių, pasitelkdamas šiuolaikinius brėžinių ir spalvų sprendimus, o konceptų autorius Yoshi – sukurti didingus ar simbolinius peizažus, kurie plakatiniame vizuale jau matomi savo nuojauta ir estetika. Tokie pakeitimai neretai nulemia, kaip nauji anime projektai pritraukia tiek senių gerbėjų bendruomenę, tiek naują auditoriją.

Socialiniuose tinkluose gerbėjai reagavo mišriomis emocijomis: domisi, bet ir išlieka atsargūs. Daugelis pagyrė naują kūrybinę komandą ir galimybę išplėsti pasaulio kūrimą, tuo tarpu dalis vartotojų nerimauja dėl franšizės nuovargio ar kūrybinių posūkių, kurie pernelyg nutolintų nuo originalios dvasios. Plakato vaizdinė kalba – niūri, simboliška ir truputį enigmatiška – tik dar labiau paskatino spėliones apie naujus personažus, politinius konfliktus ir galimus siužeto vingius.
Platesnė 20-mečio programa
Tokijo renginyje taip pat pristatyti platesni planai, skirti pažymėti Code Geass dvidešimtmetį: speciali Code Geass paroda Tokijuje (2026 m. rugsėjį) ir Osakoje (2026 m. lapkritį); manga bendradarbiavimas su Mobile Suit Gundam Wing autoriaus Tomofumi Ogasawara; bei naujas plakatas, skirtas muzikalo Code Geass: Lelouch of the Rebellion – A Knight Who Follows His Belief antrai sezoninei versijai. Tokie kryžminio formato projektai atspindi šiuolaikinę anime rinkodaros tendenciją, kai jubiliejai virsta daugiakanalėmis šventėmis: parodos, scenos pasirodymai ir crossover'ai skatina tiek gerbėjų įsitraukimą, tiek prekybą suvenyrais ir kolekcinėmis prekėmis.
Konkrečiai parodos koncepcija dažnai apima rankraščių fragmentus, originalius piešinius, kostiumų maketus ir interaktyvias instaliacijas, leidžiančias lankytojams giliau suvokti kūrybinį procesą. Tokijuje ir Osakoje planuojamos ekspozicijos gali tapti svarbia tarptautinio lygio renginių dalimi, pritraukiančia tiek vietinius, tiek užsienio lankytojus. Be to, bendradarbiavimai su kitomis populiariomis franšizėmis – pavyzdžiui, Gundam Wing – atveria galimybes bendrai istorijai ar riboto leidimo leidiniams, kurie stiprina prekės ženklo vertę ir kolekcionavimo aspektus.
Merchandisingas ir teatralizuoti renginiai yra strategijos, kurios tradiciškai palaiko franšizės gyvybingumą už pagrindinės ekraninės produkcijos ribų. Muzikalas – kaip įvairių medijų tęstinumo pavyzdys – suteikia istorijai kitokį emocinį toną ir leidžia kūrėjams interpretuoti veikėjus sceniškai, pritraukiant tiek teatro, tiek anime auditoriją.
„Šis pranešimas nėra vien nostalgijos žaidimas,“ – sako kino istorikas Marko Jensenas. „Režisieriaus kaip Nomura pritraukimas signalizuoja ketinimą plėsti franšizės emocinę paletę, tuo pačiu išlaikant tuos intelektualinius strateginius elementus, kurie apibrėžia Code Geass. Tai apskaičiuotas rizikos žingsnis – ir jis gali atsipirkti, jei bus gerbiamas originalus materialas.“
Ko laukti toliau
Tikėtina, kad oficiali svetainė ir transliacijos partneriai, tokie kaip Crunchyroll (kuri pranešė apie renginį), paskelbs atnaujinimus apie aktorių sudėtį, anonsus ir išleidimo datą. Iki tol bendruomenė plaka plakatą ir kreditus ieškodama užuominų: naujas personažų dizaineris ir konceptų kūrėjas rodo vizualinį atnaujinimą, o patyręs scenaristas reiškia, kad siužetas sieks patenkinti tiek naujus žiūrovus, tiek ilgamečius gerbėjus.
Praktinė perspektyva: gamybos ciklas anime projektams nuo pradinių koncepcijų iki premjeros gali užtrukti nuo metų iki kelių metų, ypač jei numatomi platus animacijos kiekis, sudėtingi mecha dizainai ir tarptautinė platinimo strategija. Taigi, nors renginys suteikia daug informacijos apie kūrybinę komandą ir ateities planus, konkretus išleidimo langas greičiausiai bus atskleistas vėliau – dažniausiai per oficialų anonsą, teaser trailer arba žiniasklaidos partnerių pranešimą.
Strateginiai žingsniai, kurių galima tikėtis artimiausiu metu:
- Pirmasis anonsinis traileris su vizualiniais fragmentais ir galimu muzikos fragmentu;
- Oficialaus leidimo datos ar bent jau gamybos etapo patvirtinimas (pavyzdžiui, „produkcija vyksta“ arba „planuojama 2026–2027 m.“);
- Balso aktorių atranka, įskaitant galimus sugrįžtančius veikėjus ar naujas garsines figūras;
- Tarptautinių transliavimo teisių partnerių paskelbimas ir galimos kino teatruose rodomos premjeros, jei projektas planuojamas didesnio masto leidimui;
- Platinimo planas – televizija, srautinės platformos (Crunchyroll, Netflix ir kt.) arba epizodinė/kinematografinė struktūra.
Atskirai verta aptarti galimą sinchronizaciją su parodomis ir merch'u: dažnai kūrėjai siekia, kad svarbūs pranešimai sutaptų su parodų atidarymais ar svarbiausiomis konvencijomis, kad maksimaliai išnaudotų žiniasklaidos dėmesį. Tai gali reikšti, kad nauja informacija apie naujus produktus, limituotus leidimus ar koncertinius pasirodymus bus paskelbta artėjant Tokijo ar Osakos ekspozicijoms.
Svarbu paminėti ir naratyvinius pasirinkimus: ar Aspal the Star Chase bus visiškai nauja istorija, nepriklausoma nuo originalios kronikos, ar perims kai kurias kanono linijas ir personažus? Tokie sprendimai turi didelę įtaką tiek scenaristinei laisvei, tiek gerbėjų palaikymui. Bendras tikslas – subalansuoti novatoriškumą ir ištikimybę originalui, kad būtų išlaikytas franšizės identitetas, tuo pačiu atveriant duris naujoms temoms ir veikėjų raidai.
Galiausiai, ar Aspal the Star Chase taps drąsiu perkūrimu, ar ištikimu pratęsimu – šis pranešimas primena apie Code Geass ilgalaikį kultūrinį pasiekiamumą. Sekite žinių kanalus, festivalių naujienas ir srautinio transliavimo pranešimus artimiausiais mėnesiais, kad sužinotumėte daugiau ir gautumėte konkretesnės informacijos apie šio ambicingo projekto kryptį.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą