Sigourney Weaver ir „Tomb Raider“: nauja franšizė po Avatar

Sigourney Weaver ir „Tomb Raider“: nauja franšizė po Avatar

Komentarai

7 Minutės

Sigourney Weaver svarsto naują franšizę po Pandoros

Ilgą laiką su ikoniškais fantastikos ir veiksmo vaidmenimis siejama aktorė Sigourney Weaver, kaip praneša šaltiniai, yra derybose dėl pasirodymo Prime Video ruošiantame Tomb Raider seriale. Pagal žiniasklaidą (Deadline), toks Weaver žingsnis dera su jos pabaigomu darbu Jameso Camerono Avataro sagos projekte — filme Avatar: Fire and Ash. Galutinio kontrakto dar nėra pasirašyta, tačiau keli šaltiniai nurodo, kad vyksta aktyvios derybos dėl jos pasirodymo šioje transliacijoje, paremtoje garsia vaizdo žaidimų franšize.

Ši informacija yra svarbi dėl kelių priežasčių: pirmiausia — dėl Weaver ilgalaikės reputacijos žanrų kine, antra — dėl Tomb Raider populiarumo tarp žaidėjų ir plataus auditorijos susidomėjimo. Jei sandoris bus sudarytas, tai būtų dar vienas didelis Weaver karjeros įrašas po to, kai ji suvaidino reikšmingus vaidmenis tokiose serijose kaip Alien ir Avatar. Tokio masto aktorės prisijungimas prie žaidimų adaptacijos rodo, kad transliacijos platformos tęsia strategiją įtraukti užtikrintą kino veteranų vardą, siekiant suteikti projektui svorio, reputacijos ir tarpžanrinio patrauklumo.

Vaidybos sudėtis, kūrybinė komanda ir gamybos laiko juosta

Sophie Turner jau patvirtinta kaip pagrindinė serialo žvaigždė, atliksianti Laros Croft vaidmenį, o Phoebe Waller-Bridge — dirbs kaip serialo scenaristė ir vykdomoji prodiuserė. Chad Hodge kartu su Waller-Bridge ir Jonathanu van Tullekenu bus bendri serialo vadovai (co-showrun), o van Tullekenas taip pat bus režisierius ir vykdomasis prodiuseris. Projektą gamins Amazon MGM Studios, o filmavimas numatytas prasidėti sausio 19 dieną.

Serialas yra bendras darbas tarp Amazon, Story Kitchen ir Crystal Dynamics — studijos, atsakingos už Tomb Raider žaidimus. Be to, projekte dalyvauja plati vykdomųjų prodiuserių komanda tiek iš žaidimų industrijos, tiek iš televizijos pasaulio, kas rodo, jog siekiama išlaikyti tiek žaidimų kanoną, tiek televizijos pasakojimo formatui reikalingą produkcinį mastą.

Weaver vaidmens detalės vis dar neatskleistos, o Prime Video atsisakė komentuoti dėl sudėties. Visgi, jei derybos pavyks, jos dalyvavimas praplės ilgametę Weaver filmografiją: nuo pradinės pažinties su plačiosiomis auditorijos kaip Alien vaidmeniu iki naujausių Avatar projektų. Tokia biografija puikiai dera su Tomb Raider serijos ambicijomis, kurios nori sujungti epinę vizualiką su stipriais, motyvuotais personažais.

Kodėl šis pasirinkimas vaidmeniui yra logiškas

Weaver reputacija remiasi įtaigiais pasirodymais aukšto koncepto franšiziniame kine — ji padėjo apibrėžti šiuolaikines mokslinės fantastikos ir veiksmo herojes per savo darbą filme Alien, vėliau išplėtė savo karjeros ribas epinėse spektaklio formatuose, kaip Avatar. Toks patyrimas yra vertingas Tomb Raider adaptacijai, kuri balansuoja tarp veiksmo nuotykių, paslapties ir stipraus moteriško centro personažo — Laros Croft.

Istoriškai ankstesnės Tomb Raider kino versijos parodė, kad skirtingos aktorės gali suteikti šiai ikoninei herojai labai skirtingą toną. Angelina Jolie kūrė didingą ir franšizę formuojančią Larą, kurios pasirodymai buvo konfliktingai ir dramatiškai intensyvūs; Alicia Vikander kalbėjo per realistiškesnį, „pirmųjų žingsnių“ perspektyvą, kuri akcentavo personažo vystymąsi ir sunkumus. Naujas serialas, kuriam ruošiasi Waller-Bridge scenarijus ir Turner įvaizdis, atrodo orientuotas į hibridinį sprendimą: kino lygmens spektaklis, bet su aiškia charakterio kryptimi ir emociniu gilumu.

Weaver talento matricos privalumas — jos gebėjimas sukurti autoritetingą personažą, kuris vienu metu gali nešti ir legendinę praeitį, ir modernią kompleksiją. Tokia kombinacija yra prasminga kontekste, kur žaidimų adaptacijoje reikia gerbti originalų materialą (žaidimų kanoną) ir kartu suteikti naują, televizijos auditorijai pritaikytą pasakojimą. Dėl šios priežasties aktorės įtraukimas į projektą turi strateginę vertę: ji gali atnešti ne tik žinomumą, bet ir kūrybinį svorį, padedantį išlaikyti rimtumą ir kokybę.

Pramoninis kontekstas ir ką tai reiškia transliacijos paslaugoms

Pastaraisiais metais matome aiškų tendenciją: transliacijos platformos investuoja į gerai žinomas vaizdo žaidimų intelektualinės nuosavybės (IP) adaptacijas, nes jos suteikia gatavą auditoriją ir leidžia kurti ilgesnės trukmės pasakojimus, kuriuos sunku pateikti vien filme. Tomb Raider partnerystė su Crystal Dynamics yra ženklas, kad kūrėjai siekia gerbti žaidimų kanoną ir kartu išplėsti jį televizijos formatu. Crystal Dynamics, kaip žaidimų studija, turi stiprų ryšį su Laros Croft charakterio evoliucija — nuo klasikinės pėdos iki modernesnio ir žmogiškesnio herojės portreto po 2013 metų perrestarto.

Amazon siekia stiprinti savo turinio katalogą per kokybiškas adaptacijas ir žinomų vardų pritraukimą. Weaver, kaip kino veteranė, pritrauktų platesnę ir tarpgrupinę auditoriją: nuo ilgalaikių fanų, kuriems jos darbas yra kultūriškai reikšmingas, iki naujesnių žiūrovų, ieškančių aukštos kokybės aktorių pasirodymų serijiniuose projektuose. Tokia strategija mažina riziką — žinomų vardų indėlis dažnai padeda reklamai, žiniasklaidos dėmesiui ir pirminiam žiūrovų pritraukimui, ypač kai kalbama apie brangiai gaminamą, vizualiai imliu turinį.

Be to, žaidimų adaptacijos, kurioms skiriamas dėmesys kūrybinei kontrolei (pvz., Crystal Dynamics dalyvavimas vykdomųjų prodiuserių lygmenyje), dažnai geriau atitinka žaidėjų bendruomenių lūkesčius. Tokios konsoliduotos kūrybinės struktūros mažina fanų susiskaldymo riziką ir didina tikimybę, kad pasakojimas išlaikys esminius elementus, kurie padarė žaidimus populiarius: Laros charakterio gyli, nuotykių jausmą, paslapčių ir išgyvenimo tematiką.

Fanų bendruomenės reakcija ankstyvosiose diskusijose yra atsargiai optimistinė. Daugelis paminėtų Waller-Bridge scenarijaus potencialą kaip pliusą — jos darbai dažnai pasižymi stipriais, charakteriu paremtais dialogais ir emocionalumu. Tuo pačiu žaidėjai ir fanai pabrėžia, kad svarbu išlaikyti nuoseklumą su žaidimų mitologija, ypač bendraujant su Crystal Dynamics, kuri 2013 m. perrestarto metu pakeitė Larą į labiau žmogišką, išgyvenimui orientuotą heroję — kryptį, kuri, manytina, bus labiau išplėtota serialo formatu.

Kritikai ir kino istorikai taip pat interpretuoja Weaver galimą dalyvavimą kaip ženklą: „Weaver įsitraukimas galėtų sujungti klasikinio tipo franšizės svorį su šiuolaikine transliacijų ambicija“, teigia kino istorikė Elena Marquez. „Jos buvimas rodo, kad Amazon nori sukurti serialą, kuris jaustųsi tiek kinematografiškai, tiek būtų paremtas stipriais aktorinių pasirodymų pagrindais — tai, ko žiūrovai dabar tikisi iš aukščiausios kokybės transliacijų adaptacijų.“

Ką stebėti toliau

Be Tomb Raider projekto, Weaver tvarkaraštyje yra ir Avatar: Fire and Ash pasirodymas šių metų gruodį, taip pat keli kiti, apie kuriuos pranešama kaip „ruošiami“ arba „planiniai“ projektai. Žiūrovams ir gerbėjams Tomb Raider serialas yra proga stebėti, kaip mylima žaidimų visata prisitaikys prie aukšto profilio kūrėjų ir aktorių priežiūros.

Nesvarbu, ar derybos su Weaver baigsis pasirašymu, ar viešu sprendimu atsisakyti — pats derybų faktas pabrėžia, kad transliacijos platformos toliau traukia ilgalaikio kino paveldą turinčius talentus į televizijos formatus. Sausio gamybos pradžia turėtų gana greitai atskleisti serialo toną, vizualinę kryptį ir dalies aktorių įsipareigojimus. Net jei galutinis aktorių sąrašas truputį keisis, projektas jau dabar pritraukė daug dėmesio ir yra viena iš labiausiai lauktų adaptacijų tiek žaidėjų, tiek platesnės auditorijos tarpe.

Techninė ir kūrybinė prieiga prie adaptacijos taip pat verta dėmesio: serijos forma leidžia išsamiau tirti Laros charakterio raidą, jos motyvaciją, prasidedančius ryšius ir išgyvenimus. Ilgesnis pasakojimo laikas suteikia galimybę gilintis į pasaulio statymą, pamažinti spartą, kuri kartais trukdo pilnai realizuoti personažo gelmę filmų variantuose. Tai ypač svarbu atsižvelgiant į tai, kad Tomb Raider franšizė turi gausų naratyvinių elementų rinkinį — nuo archeologinių paslapčių iki asmeninių traumų ir moralinių dilemmų — kurie serialo formate gali būti kuriami su didesniu niuansu ir detalumu.

Trumpa baigiamoji pastaba: jei Sigourney Weaver pasirašys sutartį, galima tikėtis Tomb Raider adaptacijos, siekiančios blokbasterinio mastelio ir vizualinės ambicijos, bet kartu orientuotos į personažo valdomą pasakojimą, kurį šiandien auditorija vertina ir reikalauja iš „premium“ transliacijų adaptacijų.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai